Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

MCT-olje

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-07, 09:43   #1
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei
Question

MCT-olje

Noen som har erfaring med mct-olje?
Går en ned i vekt?
Har sett noen innlegg men finner ikke ut om den har noen god virkning.

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:56   #2
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MCT-olje

Har ikke tenkt på det som noe direkte vektnedgangshjelpemiddel, jeg... bare en måte å få i meg mer fett på.

Jeg tar som regel 2 ss før jeg spiser mat, men jeg går ikke noe mer ned i vekt for det... enda i hvertfall - men, det kan hende jeg gjør noe feil ellers. Men, alene er ikke oljen hjelp til å gå ned.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:08   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: MCT-olje

Oljen er et kost tilskudd for de som ikke får i seg nok fett gjennom maten. Det er ikke et slankemiddel/vidundermiddel. Så det er viktig at du spiser riktig ved siden av.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 13:00   #4
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: MCT-olje

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Oljen er et kost tilskudd for de som ikke får i seg nok fett gjennom maten. Det er ikke et slankemiddel/vidundermiddel. Så det er viktig at du spiser riktig ved siden av.

Nei, men viss oljen gir en mer fett så vil vi få tilstrekkelig nok fett for å gå ned... Da kan vel det være et hjelpemiddel?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 13:35   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: MCT-olje

Det eneste er at den kan hjelpe på forbrenningen, akkurat som cocosa. Men det er ikke sikkert den vil ha en stor betydning for vektnedgangen din...

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 14:46   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: MCT-olje

Opprinnelig lagt inn av *Mette*, her.

Nei, men viss oljen gir en mer fett så vil vi få tilstrekkelig nok fett for å gå ned... Da kan vel det være et hjelpemiddel?

ja, men 2 ss fett er ikke nok.... oljen er kun en del av et større "puslespill".
Har du ikke med alle bitene funker det ikke !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 14:11   #7
slave
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 40
Innlegg: 15
slave er på en erverdig vei

Sv: MCT-olje

Er det kun MCT, eller cocosa som har denne effekten? Vil ikke 2 ss rapsolje, olivenolje osv ha samme effekt? Man tilfører det kun for å få nok fett, ikke for å øke forbrenningen?

Forresten, vet det hvor mange gram en får i en spiseskje?

slave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 14:37   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: MCT-olje

Det er jeg ikke sikker på, men greia er i vert fall at MCT oljen er mer konsentrert og er egnet for folk som går på lavkarbodietter. Om den faktisk hjelper på forbrenningen kan jeg heller ikke si, men, som Nille sier, en bra kilde til fett om du ikke får nok. For du skjønner jo, Fett fjerner fett og da må vi ha myyye av det!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:31   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: MCT-olje

Opprinnelig lagt inn av slave, her.

Er det kun MCT, eller cocosa som har denne effekten? Vil ikke 2 ss rapsolje, olivenolje osv ha samme effekt? Man tilfører det kun for å få nok fett, ikke for å øke forbrenningen?

Forresten, vet det hvor mange gram en får i en spiseskje?

MCT og Cocosa forbrenner raskere enn andre oljer og er derfor bedre enn andre oljer. Menkun som fett er det like greitt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er beste olje? Kanutten Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 20-09-07 18:06
Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg ... Lindabtn Ketolysekuren 53 17-09-07 20:55
Hva er egentlig mest effektivt MCT oljen eller Cocosaen ? Kokosbolla :o) Ketolysekuren 1 19-08-07 21:54
MCT olje, Hvor kjøpe, og til hvilken pris? 01jun07 Lavkarbo generelt 23 30-07-07 10:40
Kokosolje - mct olje lekenlett Spørsmål og svar 49 20-08-06 22:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no