Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Mange som har søtsug?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-12, 19:02   #1
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Mange som har søtsug?

Spør av nysgjerrighet, fordi jeg har registrert at det varierer veldig fra person til person.
Mamma spiser heller ikke karbo, og påstår at hun ikke får lyst på søtsaker - men hun har gjort det til ren vitenskap å trylle frem alle slags kaker og kjeks i lavkarbovform, og spiser det gjør hun også.
(ser at det kan fremstå som mobbing, her, så om du leser dette, mamma - all respekt til deg for dine konditorkunster ala lavkarbo)

Personlig frister det ikke med mat med kunstig søtning i, men jeg kan få lyst på en bit med mørk sjokolade, eller kokosnøttflak, etc.

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 19:05   #2
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Jeg har ikke spesielt søtsug og lager heller ikke erstaninger. Er mer enn fornøyd med all den gode maten jeg kan spise.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 20:00   #3
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug ?

Har ikkje søtsug, i den forstand eg hadde på høgkarbo nei
men klart eg spiser lavkarbosnop, no har eg ett 'lass' med lavkarbo-valnøttmarsipan

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 20:40   #4
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Mange som har søtsug ?

Jeg har ikke søtsug, men jeg har sug etter "noe"

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 20:48   #5
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mange som har søtsug ?

Alltid lyst på no godt.

  Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 20:55   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Jeg har aldri søtsug. Bank i bordet. Vi har lassevis av snop og gotteri i huset, men ingenting frister. Det eneste jeg MÅ ha er ost.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 20:57   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har aldri søtsug. Bank i bordet. Vi har lassevis av snop og gotteri i huset, men ingenting frister. Det eneste jeg MÅ ha er ost.

Ost er godt.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 20:57   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Har ikke søtsug, men saltsug

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 20:59   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har ikke søtsug, men saltsug

Det samme for meg, men det holder med osten. Har ei egen ostehylle i kjøleskapet. Jeg smelter ost hver dag og drysser ekstra salt oppå!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:09   #10
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det samme for meg, men det holder med osten. Har ei egen ostehylle i kjøleskapet. Jeg smelter ost hver dag og drysser ekstra salt oppå!

Jeg elsker blåmuggoster

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:14   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg elsker blåmuggoster

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:15   #12
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Mange som har søtsug ?

Jeg er ofte fysen på "noe", men er ofte like godt med noe salt som med noe søtt. Jeg tror egentlig det er fordi jeg drikker for lite, mer enn noe annet.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:19   #13
yoga
Juniormedlem
 
yoga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
yoga er på en erverdig vei

Sv: Mange som har søtsug ?

Jeg har veldig mye søtsug (og er dessverre ikke sterk nok i vilja hele tiden til å stå imot alle fristelsene). Men jeg er generellt enormt mye sulten for tida, så det kan være jeg ikke drikker eller spise nok om dagen..

yoga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk) Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:19   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg er ofte fysen på "noe", men er ofte like godt med noe salt som med noe søtt. Jeg tror egentlig det er fordi jeg drikker for lite, mer enn noe annet.

Supert vårmål synes jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:37   #15
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug ?

Har av og til søtsug,men da tar jeg litt peanøttsmør,det hjelper meg

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:07   #16
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug ?

Sjelden eller aldri søtsug. Lager lavkakarbosnop/kake mest for mannen til spesielle anledninger, og da smaker jeg for å se om det er godt og noe jeg vil lage igjen en annen gang.
Han spiser mer karber enn meg, og har også større sørsug. Mulig sammenheng der altså - mer karber, mer søtsug.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 10:55   #17
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mange som har søtsug ?

Jepp - har veldig søtsug..... :-(

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:26   #18
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Mange som har søtsug?

Jeg sleit en del med søtsug da jeg spiste søtningsmidler( og seff når jeg var på vanlig karbokosthold) .Etter at jeg begynte med PB sin kostholdsfilosofi så er jeg HELT kvitt cravings og DET er hærlig!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:35   #19
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Mange som har søtsug?

Har lite søtsug til vanlig. I PMS-uka har jeg utrolig matsug generelt, og da blir det ofte en del søtt også.. I helgene pleier jeg også å unne meg noe søtt og godt selv om jeg ikke lenger føler at jeg MÅ ha det. Er jo fortsatt kos med litt kaker og snop innimellom, blir så lett matlei hvis jeg blir for fanatisk.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 14:28   #20
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mange som har søtsug?

MÅ ikke ha søtt, men alltid klar for mat. Men det er jo ikke til å komme unna at når jeg spiser noe søtt, så avler det mer lyst på søtt. Men jeg kutter lett den sirkelen bare jeg bestemmer meg for det.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 15:32   #21
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Mange som har søtsug?

Ikke sug, som i at jeg "må" plukke med meg noe fra butikkhylla, sånn tenker jeg aldri lenger.

Jeg har det med å savne "smaker" av og til, fordi man kan bli litt lei om man bare spiser kjøtt/fisk og grønnsaker hele dagen.

Derfor så lager jeg lavkarbodesserter når jeg har lyst på noe mildt og kremete, som ostekake, når jeg vil ha noe friskt så går det ofte i bær med litt søtning og krem på, også lager jeg sjokoladekake når jeg savner den smaken. Jeg laget brente mandler som smaker helt likt som originalen, men jeg spiste ikke like mye av det, fordi jeg ikke følte behov for det.

Det er deilig å ha variasjon, og ikke bare såise "middag" hvert måltid. Det gjelder forøvrig dette med å lage knekkebrød eller musli med cottage cheese, det gir igjen følelsen av et annerledes måltid, og er for meg viktig, så jeg føler at jeg liker det jeg spiser.

Når man spiser disse dessertene som er lavkarbo så spiser man som regel ikke for mye, fordi det er opplevelsen man er ute etter, og man har ikke en sånn oksehunger som kan trigges av kombinasjonen fett/karbohydrater...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 18:05   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Mange som har søtsug?

Jeg får av og til skikkelig cravings... og da er det sjokolade som gjelder. Det kan gå lenge mellom, men så fyker det avgårde, og da er det ikke nok før jeg er kvalm - gjerne flere dager på rad.
Nå har vi svigers her og påskegodet framme (og om jeg har søtsug innimellom så er de sukkergriser) ... så jeg har måttet trekke ned jernteppet og bestemme meg at det der ikke skal innenfor leppene mine. Snart ferdig med 24 timer. Seinere blir det lettere, det vet jeg.

Alt annet søtt kan jeg hanskes med. Litt hjemmelaget syltetøy eller noen druer eller litt tørket frukt. Her er det ikke noe problem å spise "litt" (med unntak av jordbæra da, men der må jeg innrømme at jeg synes det er vanskelig å få dårlig samvittighet før jeg får dårlig mage... ). Men sjokolade er annerledes.

Må nok bare innrømme at jeg er sjokodranker. Kan knapt nok ha det i hus.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 20:28   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange som har søtsug?

jeg har aldri med lavkarbo avvent meg fra søtt, tygger tyggis, bruker søtning i te og kaffe, spiser hjemmelaget sjokolade hver dag og en søtet hjemmelaget kjeks eller lefse dgl. Da trenger jeg ikke å sprekke. Jeg spiser alle mulige smaker, er glad i bitter og salt også. Synes det er greit å spise sånn så lenge jeg ikke går opp av det. Det er en vanesak. Har spist kun mat uten søtt i også i perioder, det går fint så lenge jeg får tahini og ost, men tyggis og søt te har fulgt meg jevnt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 21:21   #24
RedbullLCHF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 4
RedbullLCHF er på en erverdig vei

Sv: Mange som har søtsug?

Har ikke søtsug som før, men nå spiser jeg jo lavlarbo kaker og krem/sukrin nesten hver dag da... På vanlig karbo hadde jeg "ikke lov" til å spise søtt, så da sprakk jeg ofte og overspiste....

RedbullLCHF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 21:59   #25
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Mange som har søtsug?

Er vel ikke heldig å spise kaker hver dag lavkarbo eller ikke.. da har man tydeligvis et søstsug vel..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtsug Marella77 Ketolysekuren 23 17-10-11 16:12
Søtsug under mensen? wollafruen Spørsmål og svar 1 16-10-10 15:16
B-vit mot søtsug Liv Generell diskusjon 2 23-09-09 20:18
Tips mot søtsug Dorothy Artikler 2 17-07-06 21:34
Hypnose for søtsug MHM Fysisk og mental helse 2 20-01-05 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no