Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Stikkende ensidig hodepine

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-11, 14:14   #1
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Stikkende ensidig hodepine

Lurer på om det er noen som er plaget av dette og kan si meg hva det kommer av?
Det har ikke noe med lavkarbo å gjøre for dette hadde jeg før jeg begynte med lavkarbo. Den hodepinen jeg fikk i forb med omleggingen av kosten forsvant med en gang jeg begynte å innta magnesium.
Men dette er en hodepine som er vanskelig å beskrive. Den kommer støtvis og er kun på ene siden av hodet. Sist jeg hadde den varte det over en uke og med mange anfall pr dag. Hodebunnen kjennes øm og sår.
Den forsvant da jeg begynte med muskelavslappende medisiner, men det ser ikke ut til å hjelpe denne gangen. Så kanskje var det tilfeldig avtokt da.
Jeg har vært til MR og den viste litt flere hvite flekker enn normalt uten at det betydde noe.
Har også vært til nevrolog som mente at det ikke var noe nevrologisk. Men han tok en hel del blodprøver som jeg avventer svar på.
Jeg er mye plaget med leddsmerter og jeg skal til revmatolog for utredning.
Akkurat nå føler jeg meg så oppgitt og sliten at det hadde vært godt å høre fra noen om de kanskje har det på samme måten og vet litt mere om hva som utløser denne hodpinen og hva det kan være.

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 14:16   #2
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Glemte å si at det er 4 mnd siden siste anfall! Og hadde helt glemt hvor vondt det er

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 16:36   #3
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Ingen?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 16:40   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Migrene?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 16:58   #5
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Migrene?

Nei har ikke fått vite noe om at det er det. Har du migrene?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 17:07   #6
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Hei. Å ha hodepine slik er ikke godt og heller ikke greit! Du sier du har hatt det før og at det er på den ene siden. Å stille diagnose når en ikke er lege skal en være forsiktig med. Jeg er ingen lege, men hodepine har jeg, masse av det og Jeg kunne fortalt deg mye om mine typer, men det blir feil fordi det gjelder mitt hode og ikke ditt Jeg har for øvrig vært hos nevrolog og fått diagnoser, eller 30 år med tildels kraftige smerter i hodet.

Jeg spør likevel som Nerthus om det kan være migrene? Den utarter seg på mange forskjellig vis, og i gruppen migrene finnes også flere andre typer hodepine som har andre navn. Se nærmere på denne siden om du finner noe du drar kjensel på http://www.migrene.no/


Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 17:17   #7
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Stiller meg også bak forslaget om migrene, men er heller ikke lege og har dermed ingen mulighet til å stille diagnosen.
Men siden jeg selv har migrene, kan jeg jo kjapt fortelle litt om hvordan dette arter seg for meg.
Mine er alltid ensidig (kun på en side av hodet), og smerten går i bølger.
Ett anfall kan vare flere dager, og gjerne sammen med kvalme og generelt dårlig allmanntilstand.

Min løsning for å holde migrenen i sjakk har blitt lavt inntak av karbohydrater, magnesiumtilskudd samt økt omega3 inntak.
Funker bra, migrenen kommer nå bare hvis jeg er uforsiktig med maten eller tillater meg selv høykarbomat.

Håper du finner ut av dette

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 17:20   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Nei har ikke fått vite noe om at det er det. Har du migrene?

Nei, HELDIGVIS ikke, men samboer er ganske plaget... migrene kan man vel utredes for? Les deg litt opp på linken som ble postet, og google it. Sjekk om du finner symptomer som sammenfaller med dine.

Ofte må man gjøre litt research selv... Tette bihuler kan gi ensidig hodepine, men den sitter gjerne foran i panne og under øyne, nakkeproblemer kan absolutt gi mye hodepine også.

Håper du finner utav det uansett, det er VELDIG slitsomt med hodepine!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 17:35   #9
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Har du noen andre symptomer i tillegg til hodesmertene?
Er det noe mønster i anfalla? Hvor lenge varer de, osv?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 17:53   #10
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Tusen takk alle sammen for at dere bryr dere.
Jeg får ta kontakt med legen igjen for å høre om svarene på blodprøvene er kommet. Så får jeg forklare at hodepinen slett ikke forsvant med muskelavslappende denne gangen.

Og ja jeg tar både magnesium og omega 3. Noe som gjorde susen fro den hodepinen jeg fikk i beg av lavkarbo.
Men dette er en annen type hodepine

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 18:13   #11
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Du gjør lurt i å høre med legen igjen. Det er ikke sikkert blodprøvene kan gi noe svar, annet enn at de utelukker noe annet. Jeg ville brukt tid på å skrive opp over tid hvordan hodepinen er, hvor den er, hvor lenge, hvordan er smertene osv. Det er til stor hjelp for legen som da lettere kan hjelpe deg å finne ut av det. Det er også lurt fordi når vi er hos lege så glemmer vi så fort noe av det vi tenker å si, og kanskje er det dette noe som er vesentlig for å finne ut ting og tang. Og skulle du nå ikke få svar nå, så har du "dokumentasjon" til senere hvis hodepinen ikke skulle gi seg.

  Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 18:16   #12
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Stikkende ensidig hodepine

or all del: Noter deg også andre symptomer du måtte ha sammen med hodepinen, for eksempel rennende øys/nese, nummenhet, stikking, you name it. Må du ligge? reagerer du på lyd/lys/lukter? Klarer di kanskje ikke å være i ro?

Slike ting hjelper legen din langt på vei. "Bare" hodepine kan være så mangt, men sammen med evt andre symptomer kan det bli mye lettere å finne ut hva det er.

Krysser fingrene for deg. Hodepine er ingen spøk!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 18:24   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Elsker google jeg! Her kanskje??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 18:36   #14
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Primær stikkende hodepine kalles også CPH (Chronic Paroxysmal Hemichrania), og er en av Clusterhodepinene.

Håper inderlig det ikke er det, for Indometacin er noe dritt... Veldig hardt for magen, men må man så må man.

__________________



Journalen min

Sist redigert av Cassiopeia : 04-09-11 kl 21:02. Årsak: Rett navn på diagnose er lurt
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 18:46   #15
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Håper inderlig det ikke er det, for Indometacin er noe dritt... Veldig hardt for magen, .

Ikke bare magen dessverre; også for resten av kroppen. Jeg må alltid ta et valg: hva er verst CPH eller Indometacin

  Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 19:16   #16
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Ut i fra det jeg leser om cluterhodepine stemmer ikke det på meg. Jeg har ikke noen smerter i eller bak øyet.

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:21   #17
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Og du skal være glad du ikke har cluster!

Chronic Paroxysmal Hemicrania gir smerter i og bak øyet; i tillegg til en god del mer. Dessverrre. Og den hører til clusterhodepinene. Men også andre former for hodepine kan gi smerter i/bak øyet, så ikke se deg blind på den ene.

Derfor stresser og maser jeg enda en gang, og ber deg være obs på at ingen her kan sette diagnose på deg. Jeg sendte lenken til migrenesiden for at du skulle kunne se om du fant noe som "passet". Uansett må du til lege/nevrolog for å finne ut av det, så bruk tid på å skrive ned hvordan du har det. Ikke bare smerter, hvor osv som jeg sa, men også hvordan resten av kroppen er, slik Casseiopeia sier.

  Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:56   #18
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Ut i fra det jeg leser om cluterhodepine stemmer ikke det på meg. Jeg har ikke noen smerter i eller bak øyet.

Det finnes MANGE hodepinetyperm noen alvorlige, andre mindre alvorlige. Symptomene kan variere voldsomt, og du trenger ikke ha alle symptomer.

Jeg ber deg nok en gang: Noter deg ALLE symptomer, og ta det opp med legen. Det er nok av oss som vet ALT om hvordan våre egne hodepiner arter seg, men vi kan ikke hjelpe deg.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:11   #19
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Takk alle sammen

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:27   #20
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Ikke bare magen dessverre; også for resten av kroppen. Jeg må alltid ta et valg: hva er verst CPH eller Indometacin

Usj, ja...
Det er nesten stygt å si at jeg var letta da diagnosen min ble endra fra CPH til CH. Fra asken til ilden, men jeg kunne i hvert fall kutte ut Indometacin.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:40   #21
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Usj, ja...
Det er nesten stygt å si at jeg var letta da diagnosen min ble endra fra CPH til CH. Fra asken til ilden, men jeg kunne i hvert fall kutte ut Indometacin.

Hva er CH?

  Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 00:25   #22
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hva er CH?

Klassisk Clusterhodepine, dvs Horton's syndrom

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 16:52   #23
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Takk Casseopeia. Og jeg var faktisk glad da diagnosn ble CPH og ikke CH som du kaller det

  Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 19:08   #24
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Jeg kan nok heller ikke hjelpe deg. Jeg har kronisk migrene og har mange anfall som arter seg forskjellig. Jeg vil tro at nevrolog er den som bør kunne mest om hodepine så jeg ville ha oppsøkt nevrologen igjen og eventuelt igjen

Det er i hvertfall bra at det er 4 mnd siden sist du hadde så vondt!

Kanskje du burde skrive en liten dagbok en periode sånn at du kan gå tilbake å se om du ser noe som helst mønster litt over tid. (F.eks mensen, stress, overtid, nakkeproblemer, betennelser, lyssky, matinntak, søvn, trening, mye datajobbing, bilkjøring, forkjølelse osv.)

Håper du finner ut av det, hodepine er for jævlig.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 20:10   #25
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Stikkende ensidig hodepine

Takk igjen for innspill!
I dag er jeg fri for hodepine igjen men har lovet meg selv at dette gir jeg meg ikke på. Skal ta det opp med legen og nevrologen neste gang jeg skal dit. Heldigvis varte det "kun" i 5 dager denne gangen

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om hodepine HP Induksjonen 11 10-10-15 14:06
Hodepine Maritassn Spørsmål og svar 13 29-09-09 11:40
Hodepine Nuppe Lavkarbo generelt 3 17-08-09 21:52
Spiser jeg for ensidig? Miss B Spørsmål og svar 11 24-06-09 10:52
Ensidig kosthold noli Lavkarbo generelt 18 26-06-08 15:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no