Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hoppetau?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-12, 10:09   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hoppetau?

Jeg synes det er gøy å hoppe tau, selv om jeg er i elendig form nå.

Men det jeg lurer på er gode hoppetau. Billige og greie. På skolen vet jeg vi brukte noen av vanlig tau, dvs det var noe naturtau med god nok tyngde. De likte vi godt. Senere vet jeg at vi har hatt noen plasttau gjennom årene. Men de har jeg ikke funnet til ungene, sp de har bare noen alt for lette tau som er umulige å bruke.

Så hvor får man tak i OK hoppetau? Sportsbutikk? Evt noen vet hva slags tau det kan ha vært jeg brkte i min ungdom?

Det snakkes om at man i løpet av et år kan klare en armhevning mere for hver uke. Så da tenkte jeg kanskje jeg kan klare et hopp mere hver dag da.

Og ja, jeg vet det går an å hoppe uten tau, men det er jo ikke det minste gøy, og trening er helt nødt til å være gøy.

Hlsen bill.mrk vondt i rompa av trimsykkel og litt lei 30day shred level 1 og trenger noe avveksling.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 10:19   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hoppetau?

Vi kjøpte hoppetau på sportsbutikk - sånn plastline - i fjor. Det er ubrukelig. Vel - mulig det kan blii bedre om man legger det i varmt vann og ikke "knøvler" det etter bruk. Det beste hoppetauet jeg hadde som barn var laget av to avlagte håndtak fra et gammelt hoppetau, og så var det klessnor-line til hoppetauet. Altså, den laminerte klessnora, ikke den som bare er tau. Gardinwire var også et bra alternativ, men det måtte vi "stjele" når den ble gammel og fikk knekker fordi foreldrene våre syntes den var for dyr til sånt bruk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:37   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hoppetau?

Jeg har et som ligner på dette:

http://www.biltema.no/no/Fritid/Spor...-teller-14284/

Med teller på! Men det er i letteste laget, jeg ønsker meg et med tyngre tau og trehåndtak.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:23   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Hoppetau?

kjetting.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:56   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hoppetau?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

kjetting.

Det er forbeholdt sånne tøffinger som deg

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:59   #6
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Hoppetau?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er forbeholdt sånne tøffinger som deg

Jge klarer ikke å bruke hooppetau. Er en stor fare for meg selv og mine omgivleser hevr gang jeg prøver.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 19:40   #7
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Hoppetau?

Ser for meg en som hopper med kjetting så parketten spruter
Men Jernia feks. Har jo masse ulike tau på rull,går ikke ann å prøve hoppe litt og se om noen av dem er tunge og fine?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 13:13   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hoppetau?

http://gymgrossisten.no/6/no/artikla...hted-jump-rope

Heavy rope skal finnes i flere tyngder og skrytes av i et nummer av Iform fra 2011 som jeg tittet i i går.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 14:04   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hoppetau?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

http://gymgrossisten.no/6/no/artikla...hted-jump-rope

Heavy rope skal finnes i flere tyngder og skrytes av i et nummer av Iform fra 2011 som jeg tittet i i går.

Hm, interessant

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hoppetau Konkelimonke Trening 5 08-06-10 14:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no