Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-10, 12:24   #326
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

ikke egen meny ,men en meny for aktive
middagene er vel ikke akurat det største jeg har sett ,men ettervert så skal en jo føle mindre sult
for meg er porsjonene mer enn nok
jeg spiser 5 stykker brød pr dag ,med masse godt pålegg,pluss en middag

selfølgelig så har jeg lyst på andre ting til tider ,men noe spesielt sulten er jeg ikke,når jeg kjenner etter

men det er jo som med alle andre slankekurer ,,mindre mat i en periode

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 13:06   #327
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Ja, det er klart. Tenkte bare på hvis samboeren min skulle fulgt noe sånt, så virker porsjonene så utrolig små. Går du ned når du spiser dette brødet da?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 16:56   #328
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

ja går ned ,,ikke så fort som jeg ville ,men var nå 2.5 første uka ..siden har jeg ikke veid meg ,,men det som de sier så er det ca 1 kilo uka,og det kan nok stemme på de fleste jeg har snakket med ,,
gå inn på siden deres og les om de som har gått ned ,
å desuten kan du sette sammen menyen selv også,kjøpe det du liker ,

ser at denne fungerer bedre for meg enn ED gjør ,på ED går en jo fort ned den første tiden ,men jeg tror summasumarum til slutt har en brukt omtrent like lang tid..

skjekk siden deres www.spisdegslank.no

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 18:25   #329
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Ja, det er klart. Tenkte bare på hvis samboeren min skulle fulgt noe sånt, så virker porsjonene så utrolig små. Går du ned når du spiser dette brødet da?

Jeg gikk glatt ned på første runde ja . Jeg spiser kun to skiver til frokost, har fått veldig sansen for varm lunsj Veldig sulten de 3 første dagene, så forsvant sulten i sånn grad at det var vanskelig å få i seg all maten...

Man MÅ jo ikke spise 5 enkeltmåltid, slå gjerne sammen et par. Når man har holdt på en stund, kan man lage maten selv, og dermed øke noe på porsjonene. Spisdegslank passer veldig bra for de som må passe kcal i tillegg til karbo, men også for de som ikke orker å planlegge, ikke orker å telle og veie alt de spiser

En kollega av min sambo er nesten 2 meter høy, og har alltid spist lite. Jeg spurte hva han vanligvis spiste i løpet av en dag og det var tynt gitt... 4 skiver til lunsj og da gjerne grønnsakssuppe til middag!! Han spiste nok altfor lite i utgangspunktet, og har nå gått ned 5 kg på to uker. Han er kanskje 10-15 kg for mye.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 19:12   #330
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Spennende å høre deres erfaringer.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:56   #331
illafanten
Juniormedlem
 
illafanten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 39
Innlegg: 21
illafanten er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Du er nedsylta i at frokost og lunsj må være brød eller knekkebrød med brunost på. Det handler litt om vanen og tankegangen.

Bestill brød fra spisdegslank, eller prøv karins beste brød. Eneste spiselige lavkarbobrødet.

Akkurat det er jeg fullstendig klar over. Har spist brød til frokost, lunsj og kvelds hele livet så det er vel ikke så veldig rart. Som jeg har skrevet tidligere så syns jeg spis deg slank brødet smaker pyton, og jeg har prøvd 3-4 andre oppskrifter jeg har funnet her inne. Men tusen takk for tipset om karins beste brød, denne oppskriften hadde jeg ikke sett før. Laget brødet tidligere i dag, og det var virkelig et GODT lavkarbobrød som jeg definitivt kommer til å trives med, endelig!

__________________



Startdato: 26/10-10.
illafanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:08   #332
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

du vet det går an å klare seg uten brød ,det er de som har spist brød hver dag i over 50 år å klarer å kutte det ut ,

jeg har spist det i over 56 år ,,jeg kunne nok klare meg uten brød ,,men alt blir så enklere med brød ,,da jeg ikke er så gla i lage mat ,og vil helst ha lettvinte løsninger ,

men har du smakt mandelbrødet til spis deg slank da ,det er faktisk kanske godt ,men det smaker best rista
å ser også ettervert at de andre brødene går ann også ,,det bare handler om tillvenning..

ellers syns jeg dietten går bra, får alt ferdig ,maten er grei og jeg går ned i vekt,og spiser masse godt pålegg
så på to uker nå ble vektnedgangen totalt 3.6 kilo..

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:31   #333
illafanten
Juniormedlem
 
illafanten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 39
Innlegg: 21
illafanten er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Ja jeg vet jo det og mente heller ikke at det var umulig å kutte ut brød, men at det er en overgang som i allefall ikke jeg tar på strak arm. Det er jo forskjell på folk og hvor glad man er i brød. Og når jeg ikke har funnet et alternativ som jeg trives med til frokost som ikke er brød, så blir også savnet etter brød veldig stort. I tillegg er det det samme som du sier at brød er en lettvint løsning.

Jeg har prøvd alle spis deg slank brødene da jeg bestilte ferdig pakke de to første ukene. Mandelbrødet er ok, men både jeg og mannen min syns at spis deg slank brødene har en fæl ettersmak når man har svelget biten. Men uansett, det ser ut til at frokostproblemet nå er løst da karins beste brød smakte veldig godt!

Jeg gikk selv ned 5,2 kg de 2 første ukene, nå på uke 4 har jeg gått ned 6,7 kg så det er ingen tvil om at spis deg slank fungerer!

__________________



Startdato: 26/10-10.
illafanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:53   #334
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

gratulerer med flott vektnedgang , godt å se at det fungerer på sikt ,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 00:50   #335
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Så flott at du fortsetter å ned etter ED, Arkine. Nå har jeg glemt hvorfor du byttet diett, var det fordi du ikke gikk ned, eller fordi du ønsket forandring og ble lei produktene?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:01   #336
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

vel gikk jo ned på ED , men motivasjonen ble borte ,hadde gått på Ed i tre uker ,helt streigt,,gikk ned 5 kilo , så hadde jeg to dager med utskjeilese ,,ikke noe voldsomt ,men det resulterte i fire kilo opp,,joda var sikkert vann,så ble det nesten en uke til på ED og kiloene ble ikke borte,,så da orket jeg ret å slett ikke synet av de produktene mer,,bestemte meg for å gå for spisdegslank,,angrer ikke på det ,,jeg spiser fire måltider om dagen,brød med mye godt pålegg og en middag,,jeg får det fra spisdegslank,,.så forandret tankegangen min at jeg må ikke gå ned en hel haug i mnd ,,jeg har tid til og la det gå litt sagtere,.og kan være sosial blant folk,jeg må ikke ha med meg egen mat.jeg kan spise litt a v det jeg får..ok vekta går kanskje ned litt sagtere,,men om jeg mister tre kilo i mnd,så er det faktisk 18 kilo på 6 mnd.
for det jeg har erfart med ED er at en går veldig fort opp,gikk jo også på ED før påske og gikk ned 8 kilo på kort tid,,reiste så til syden en uke og gikk opp 6 kilo den uka,,joda spiste vanlig normal mat ikke så mye vin ,men litt ble det jo
jeg tro at kroppen blir litt ødelagt på ED når en har gått på dette flere ganger,,går sagtere ned og fortere opp
men for all del ED er ikke å forakte ,men det som er vansklig er å gå igjennomm alle fasene uten o skjeie ut ,, de fleste detter ut etter fase to , noen klarer seg halvhjertet i neste fase ..
nei dette ble langt å rotete
men for meg fungerer spisdegslank..jeg har et såkalt normalt kosthold .jeg spiser bare et annet brød en nabon
tenker på de som har cøliaci ,, de må også spise anerledes brød,,

så jeg er veldig fornøyd med denne dietten

ps. eneste jeg savner,til tider er å sitte der en kveld med en stor pose med smågodt..men det er nok ikke så mye suget etter søtt . det er nok mer kjedsomhet,,akurat som kvelden blir så mye gøyere av den posen ,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 21:24   #337
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

ja da ble det fire små medisterkaker til kvelds ,,helt utenom skjema
å de smakte kjempegodt
men det ble istedet for de to brødskivene jeg skulle hatt da

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:59   #338
illafanten
Juniormedlem
 
illafanten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 39
Innlegg: 21
illafanten er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Veiedag i dag og vekta viser minus 900 gram siden forrige tirsdag. Totalt 7,1 kg etter 5 uker. Det er jeg fornøyd med!

__________________



Startdato: 26/10-10.
illafanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:20   #339
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

ja da ble det fire små medisterkaker til kvelds ,,helt utenom skjema
å de smakte kjempegodt
men det ble istedet for de to brødskivene jeg skulle hatt da

Det er jo ikke så ille da. Tipper det går helt fint jeg.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:22   #340
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

vel gikk jo ned på ED , men motivasjonen ble borte ,hadde gått på Ed i tre uker ,helt streigt,,gikk ned 5 kilo , så hadde jeg to dager med utskjeilese ,,ikke noe voldsomt ,men det resulterte i fire kilo opp,,joda var sikkert vann,så ble det nesten en uke til på ED og kiloene ble ikke borte,,så da orket jeg ret å slett ikke synet av de produktene mer,,bestemte meg for å gå for spisdegslank,,angrer ikke på det ,,jeg spiser fire måltider om dagen,brød med mye godt pålegg og en middag,,jeg får det fra spisdegslank,,.så forandret tankegangen min at jeg må ikke gå ned en hel haug i mnd ,,jeg har tid til og la det gå litt sagtere,.og kan være sosial blant folk,jeg må ikke ha med meg egen mat.jeg kan spise litt a v det jeg får..ok vekta går kanskje ned litt sagtere,,men om jeg mister tre kilo i mnd,så er det faktisk 18 kilo på 6 mnd.
for det jeg har erfart med ED er at en går veldig fort opp,gikk jo også på ED før påske og gikk ned 8 kilo på kort tid,,reiste så til syden en uke og gikk opp 6 kilo den uka,,joda spiste vanlig normal mat ikke så mye vin ,men litt ble det jo
jeg tro at kroppen blir litt ødelagt på ED når en har gått på dette flere ganger,,går sagtere ned og fortere opp
men for all del ED er ikke å forakte ,men det som er vansklig er å gå igjennomm alle fasene uten o skjeie ut ,, de fleste detter ut etter fase to , noen klarer seg halvhjertet i neste fase ..
nei dette ble langt å rotete
men for meg fungerer spisdegslank..jeg har et såkalt normalt kosthold .jeg spiser bare et annet brød en nabon
tenker på de som har cøliaci ,, de må også spise anerledes brød,,

så jeg er veldig fornøyd med denne dietten

ps. eneste jeg savner,til tider er å sitte der en kveld med en stor pose med smågodt..men det er nok ikke så mye suget etter søtt . det er nok mer kjedsomhet,,akurat som kvelden blir så mye gøyere av den posen ,,

Du er nok inne på noe der. Du hadde gått på ED tidligere også, var det så? Dette er min andre gang på ED og det går ikke fort ned nei....
Hexenberg ville jo at jeg skulle begynne på SPDS, men jeg var fast bestemt på å følge ED siden det funket så bra sist, mulig jeg går over ti denne dietten på nyåret når jeg er i fase 3, en kombinasjon kanskje...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 18:47   #341
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

jja har gått på ED noen ganger ,,var bare første gangen jeg klarte meg kanske bra i 6 mnd å gikk ned 22 kilo,,9 kilo første mnd
så har prøvd fler ganger etter det men holdt ut bare tre fire uker så vidt ,,å ikke gått ned så fort nei

nå er jeg kjempefornøyd med denne spidegslank..jeg spiser MAT,
går ikke fort ned ,men går ned ..å som sagt 3 kilo i mnd er 18 kilo på 6 mnd..
er stort sett mett ,men fyser innimellom ,det skal sies ,, så i dag sto jeg å studerte smågodthylla på rema,,men lot være ,,å var med ei venninne inn på et bakeri ,, må innrømme at jeg sikla litt da ja ,men gikk bra

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:40   #342
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Så flink du er! Fristelser er det hele tiden, særlig på denne tiden.

Og bare det hadde gått nedover hadde jeg vært fornøyd.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:12   #343
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

dere er så flinke alle sammen synes jeg, selv får jeg så mye ideer og ting jeg skal prøve ut etter jeg kom inn på det forumet her, så har masse spis deg slank mat i frysern som jeg spiser av og til, også har jeg begynt å lage en del av maten selv. og jeg teller ikke kaloriene når jeg lager mat selv, passer bare på kabene, (jeg er så dårlig på å telle og finne ut av det) bruker diett.no sin kalkulator til å se hva jeg har spist ca iløpet av en dag, og resultatet er ikke så alt for galt.

Har ikke gått så mye ned i vekt på disse 6 ukene, men det er jo min egen feil, men tror jeg begynner å få dreisen på det nå.. så da får vi se åssen det går fremmover

Var å hentet "mat" på mandag, ble for det meste alt det søte og gode de har, så jeg har noe å kose meg med i jula jeg også når resten av familien dytter innpå med goddis..

Denne uken skal jeg bli flinkere til å teller kcal sammen med karbene, er ikke så lett å få alt til med en gang :P

Jeg skal innrømme jeg er litt missunnelig på dere som klarer å følge dietten fult ut for jeg ser jo dere går ned masse

Men jeg går nå hvertfall ned litt nå og da, og det er lenge til sommer enda kom jeg på, så jeg stresser ikke så mye lengre, jeg har jo god tid

Prøvde spisdegslank pizza toast og synes den var veldig god, så nå er det blitt min nye lunsj,

har også kjøpt inn masse kream cappucino nam nam
og de nye kjekksene, skal prøve de i helga

ha en fantastisk onsdag dere, og stå på

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:24   #344
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

jeg har bevbist holdt meg fra å kjøpe de søte tingene ,,fordi,, jo viljestyrken er ikke i boks enda ,,
så jeg holder meg fåreløbig til brøddietten ,
det går ikke fort nedover ,men sagte men sikkert , tror jeg ,prøver å holde meg unna vekta ,men bruker målbånd i ny å ne ,,merker på klærne at de har blitt litt løsere,,nå bruker jeg str, 42 i bukser, før kuren brukte jeg også 42 ,med å holde inn magen ,å helst ikke slippe den ut ,,hehe
er fornøyd ,men tenker mye på mat ,ikke spesielt sulten,,

i jula de tre dagene har jeg nok ikke tengt å være helt streigt,, tar det som det kommer å spiser det jeg har lyst på ..men håper da at tankegangen min har endret seg , så det ikke blir vill fråtsing av kaker å snop,,bir nemlig dårlig av det ,men har utrolig dårlig hukommelse noen ganger

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 13:04   #345
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Jula er nok en prøvelse for de fleste ja.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 07:08   #346
illafanten
Juniormedlem
 
illafanten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 39
Innlegg: 21
illafanten er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Veiedag, og resultatet ble akkurat 8 kg minus på 6 uker

__________________



Startdato: 26/10-10.
illafanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:28   #347
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av illafanten, her.

Veiedag, og resultatet ble akkurat 8 kg minus på 6 uker

gratulerer du har vært flink


Jeg lurer på en ting.

Går man ned på generell lavkarbo, eller MÅ man telle kalorier også?(viss man ikke følger spis deg slank da)

Jeg har ikke gått ned så mye etter jeg begynte på generell lavkarbo.. men nå føler jeg at jeg har kontroll på karbene, så da må jeg vel begynne å telle kalorier også? på ketolyse teller de vel ikke kalorier? bare karbs?

Jeg blir litt forvirra over alle de forskjellige diettene her inne.

Har skumma gjennom spis-deg-slank boka noen ganger nå, og synes det er litt dårlig forklaring på hvordan og hvor mye og hva det inneholder av kalorier, fett og karbs i menyene der inne..

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 15:23   #348
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Marte83, her.

gratulerer du har vært flink


Jeg lurer på en ting.

Går man ned på generell lavkarbo, eller MÅ man telle kalorier også?(viss man ikke følger spis deg slank da)

Jeg har ikke gått ned så mye etter jeg begynte på generell lavkarbo.. men nå føler jeg at jeg har kontroll på karbene, så da må jeg vel begynne å telle kalorier også? på ketolyse teller de vel ikke kalorier? bare karbs?

Jeg blir litt forvirra over alle de forskjellige diettene her inne.

Har skumma gjennom spis-deg-slank boka noen ganger nå, og synes det er litt dårlig forklaring på hvordan og hvor mye og hva det inneholder av kalorier, fett og karbs i menyene der inne..

Med spisdegslank har du allerede redusert kcaloriene så da slipper man telle selv Noen går ned på generell lavkarbo - jeg gjør det ikke (har noe med at jeg ikke er helt tunet på metthetsfølelsen kanskje? Jeg spiser ihvertfall for mye - ofte uten grunn (ingen god fysiologisk grunn ihvertfall *ler*).

Jeg går ned når jeg holder meg godt under 2000. Heldigvis går jeg ikke opp hvis jeg spiser mer - og jeg har holdt på så lenge nå at det er en lettelse å ikke måtte være "flink" hele tiden. Det er bare vektnedgangen som stopper opp.

Hvor lenge har du holdt på? Jeg anbefaler etter egen erfaring å skrive ned alt du spiser i mål og mengde i et par,tre dager. Regn ut forhold mellom karbo, protein og fett, og regn kcalorier. Da vet du bedre hvordan du ligger an. Jeg feks ser at jeg spiser bare 2/3 av proteinen jeg bør spise (ca 1 gram pr kg leste jeg et sted) - så jeg burde nok øke litt på. Spiser nok fett og lite karbo så det er det i orden.

Jeg vil også anbefale en ting til - at man tar vitaminer. Jeg bruker ketolyse-tablettene som Torkild anbefaler. Jeg merker forskjell i humør og overskudd - og selv om jeg nå begynte å ta de igjen etter en lengre glemt-pause samtidig som jeg redusert kcal, kan de hjelpe på vektnedgangen også - kanskje

Boka er elendig på næringsinnhold i oppskriftene - jeg har regnet ut de fleste jeg har laget selv - og fant ut at det var ganske mye mer karbo i oppskriftene enn i ferdigmaten. Greit å være obs på Kanskje jeg skulle se om jeg får tid til å legge ut næringsinnholdet ved anledning? Temaet er tatt opp tidligere i denne tråden også - kan du ikke sjekke hvem som snakket om dette sist - og høre om hun har regnet noe på det? Vi bør jo dele litt på kunnskapen om mulig - så ikke alle må sitte og regne

Ser at tickeren min ikke er oppdatert på over 80 dager også - så da sier det seg selv hvor lenge jeg har stått stille nå... Vel, vel, det går så braaaaa så!

Det er overveldende i starten - hold deg til en "filosofi" - les deg i mellomtiden opp på andre retninger. Du MÅ ikke kunne alt på en gang! Les om næringsinnhold i matvarer og bestem deg for en karbomengde pr dag så er det veldig godt i gang allerede Flere har skiftet retning underveis - ikke bekymre deg - men smør deg med litt tålmod både når det gjelder vektnedgang og livsstilen lavkarbo - fordi over tid er effektene så enormt helsegivende at man kan nesten ikke tro det! Jo mer komfortabel du blir med maten, og jo likere den er det du har spist før (dette gjelder spesielt i starten) jo lettere er det å holde seg til lavkarbo. Senere kan det være tid til å se på tilsetningsstoffer og søtningstoffer osv Jeg mener at i en vektnedgangsperiode skal man gjøre det slik at man lettest mulig klarer å følge kostholdet - så får resten komme senere.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 18:18   #349
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

takk for gode råd og fint innlegg

var hos legen i dag og har vist fått luftveisinfeksjon.. hu ville skrive ut cosylan og jeg bare NEI! det vil jeg ikke ha :P

hehe.. så ble noen sukkerfrie halsdrops og biosolvon, den skal vist være sukkerfri.. orker ikke spise så mye nå som jeg er sjuk, men har blitt litt biff med majo og paranøtter.. er ikke sulten.. orker heller ikke lage meg noe sånn hjeme store greiene :P

skal bli flinkere til å skrive opp det jeg spiser og veie, hittil har jeg bare sjekka på diett.no sånn ca hva det er jeg får i meg, og det ser ikke veldig galt ut

MEN det kan ha noe med alle søtstoffene jeg får i meg i tillegg.. som litt sjokolade fra sukkerfritt.no.. eller de atkinsbarene, men har blitt litt mere ops på det, så skal kutte det helt ut.

ellers lurer jeg litt på å kjøpe ketolyse boka å sjekke ut den litt, noen her som aner om det er noe bedre forklaring på innhold i mat osv?

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 02:37   #350
monix1973
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 5
monix1973 er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

heisann!
har vært her inne og lest masse siden jeg startet på Spisdegslank sitt kosthold 23nov. Har til nå gått ned 6 kilo, og veldig fornøyd :-)
Har funnet ut at Mandelbrødet er favoritt av brødsortene, mange av middagene er gode, porsjonene blir man vant til, og har bestilt en pakke pepperkaker til jul :-D
Ettersom jeg sliter med å komme i gang med egentrening, fant jeg min måte å få oppfølging på vekt, cm og beregnet fettprosent på. Bailine 2 ganger i uka, der du blir veid og målt hver 14. dag. Fungerer perfekt ;-)
Litt dyrt, men for meg absolutt verdt det. Har lavt stoffskifte (7år siden ble påvist), vært plaget med stivhet i kroppen om morgenen (tatt en time å få kroppen i gang), spesielt fingerledd har vært vonde. Dette forsvant etter 1 uke med Spisdegslank. Jippi !
Har ennå ca 15 kg igjen til første mål, som er 70kg, men ser lyst på tilværelsen, ettersom alt ser ut til å gå rette vei !

Ha en super helg alle sammen, og takk for alle de gode innleggene, som hjelper på å holde motivasjon og viljestyrken på plass !

Monica

__________________
Smil til verden, og verden smiler kanskje tilbake
monix1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no