Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Vondt i øret

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-11, 18:35   #1
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Vondt i øret

Jeg har en merkelig smerte i øret fortiden. Kun det ene. Det er hvis jeg liksom presser på det eller f.eks setter i en ørepropp så er det vondt. Skjønner ikke helt åssen jeg skal forklare det. Dessuten så hører jeg DÅRLIG. Er 21 år, og hører egentlig ganske dårlig.. Hører nesten ikke hva folk sier til meg på min splitter nye HTC desire HD med lyden på full guffe.

Gikk til legen og sa at jeg hørte dårlig. Hun sjekka etter voks, men det var visst ikke noe. Så sa jeg at jeg kanskje sa hæ noen ganger selv om jeg egentlig hørte, og da foreslo hun at jeg skulle begynne å fokusere på hva folk sier, og mente at jeg ikke trengte noen hørselstest. Men hvis jeg skifter telefonen fra ene øret til det andre, så hører jeg nesten ingenting. Så tror noe er galt??

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 18:41   #2
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Vondt i øret

huff da.
jeg tror nok jeg ville krangle meg til en test for og være helt sikker på om noe er galt eller om det er noe som bare går over av seg selv.
Er vel ikke meningen gå og ha vondt heller
*trøster*

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:17   #3
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i øret

Ja, jeg vurderer å gå til legevakt eller bytte lege. Hun er liksom ikke så grei hun jeg har nå!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:41   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i øret

Hei,
Er du sikker på at det er øret? Jeg har muskelsmerter og nakkemusklene kan faktisk gi ”øreverk”. Yepp, har vært hos ørelegen og ingenting i veien med selve øret, men med mine skader var ikke legen overrasket over at jeg trodde at jeg hadde øreverk.
Når det gjelder hørselen så ville jeg bedt om henvendelse for en hørselstest, det hjelper jo ikke på å gå rundt og bekymre seg.
Ta en titt på denne sjekklista for hørsel, http://hlf.no/Horselhemminger/Hvordan-fungerer/Test-deg-selv/

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 09:05   #5
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i øret

Fikk 10 poeng på den testen ja!

Begynte å tenke på det du sier.. Jeg har en knekk i kjeven, så hvis jeg spiser noe hardt eller synger, eller generelt gaper da, så knekker det. Og det er bare på ene siden, og den siden har jeg vondt i øret i nå. Kjenner jo at det er i nærheten av der det gjør vondt og at det gjør litt vondt å gape ordentlig nå. Kanskje det er en sammenheng?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:18   #6
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i øret

Jeg har problemer med ørene/hørselen, og bare unntaksvis er voks noe problem. Oftest sitter det inne i øre-/svelg-/bihuleganger. Ville fått en skikkelig utredning hos øre- nese- halsspesialist for å utelukke at det er noe galt med selve øret. Dersom det er muskulært/i skjelettet kan kanskje en fysioterapeut eller kiropraktor hjelpe?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 15:30   #7
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Vondt i øret

Hvis problemet har vært kortvarig, kan det tenkes at du har en liten ørebetennelse. Smerter i øret og redusert hørsel er typiske symptomer på det, særlig hvis du i tillegg har hatt en litt redusert allmenntilstand.

Dersom det derimot har vedvart en stund, og du ellers føler deg helt fin, kan det godt finne på å være knyttet til noe muskulært rundt nakkeregionen, som noen allerede har påpekt.

Dessverre er det slik at det finnes fastleger som ikke tar sine pasienters bekymringer på alvor, og som ikke tenker seg godt nok om når de skal finne en diagnose. (Min gamle fastlege mente at mine intense magesmerter måtte skyldes stress, for jeg hadde ikke noe forhøyet CRP. To uker senere ble jeg innlagt på sykehus med akutt galleblærebetennelse pga enorme mengder gallestein.) Så ikke gi deg selv om fastlegen ved første besøk sier at du burde "høre etter på hva folk sier" - dette er jo en tullete løsning; hvordan skal det f.eks. hjelpe mot smertene?

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 18:39   #8
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i øret

Ja, hun er litt ugrei. Tenkte å ringe legevakten og spørre litt hva de anbefaler. Jeg har kun lege på hjemstedet mitt, så blir vanskelig å fått en time. Tror uansett jeg skal bytte. Hadde vært fint med en lege som er positiv til lavkarbo også!

Smerten har vært kortvarig. 3 dager kanskje, men jeg har hatt det sånn svakt et par ganger før. Uten at jeg har tenkt noe særlig over det, men nå er det 10 ganger værre og mer ømt. Hørselen har gradvis blitt dårligere egentlig. Jeg merker det spesielt siden jeg prøver å ta imot bestillinger på telefon nå om dagen, og får ikke med meg navnet til folk. Har forresten fått høre at jeg prater litt utydelig, momler når jeg snakker? Kan det ha en sammenheng med at jeg hører dårlig? Kanskje det er noen signaler som blir sendt feil. Altså at jeg sender beskjed om å si det og det normalt, men det svikter et annet sted?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt her & der! Nero Fysisk og mental helse 2 11-01-11 11:35
Vondt ... frifuggel Stoffskifte / hormonproblemer 9 21-10-09 21:42
Vondt! tufsa83 Ketolysekuren 3 22-03-09 13:09
Vondt Ablazed Spørsmål og svar 5 05-03-06 00:14
Laser under øret for røykeslutt? mofe Fysisk og mental helse 1 06-09-05 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no