Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-starterne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-14, 20:15   #251
Pisces89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 35
Pisces89 er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av Pisces89, her.

http://www.ingridsblogg.no/?p=411617

Disse ble dagens lunsj! Byttet ut kesam/skyr-posten med en kombinasjon og sæterrømme og fløte. Og hadde ikke oppi kruskakli.

De ble sinnsykt gode! Og jeg greide bare å spise halvparten, så fikk en happy samboer også Konepoeng til meg. hehe

Lagde de forresten som vafler!

Pisces89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 21:13   #252
cimberlane
Medlem
 
cimberlane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 81
cimberlane har en fantastisk aura rundt segcimberlane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar-starterne

de så veldig gode ut tenkte på å prøve å lage meg noen pannekaker til lunsj eller middag i morgen. i dag ble det indrefilet av svin, surra inn i bacon, men stekt sopp og løk blanda i creme fraish ved siden av, pluss en liten salat. mmmm digg, hehe

men jeg lurte på noe, har dere her inne faste veiedager? eller veier dere bare dere når dere føler for det?
jeg har fast veie dag hver onsdag, men kan ikke dy meg mot å veie meg litt oftere for det, men registrerer bare vekta fra onsdag til onsdag

__________________
cimberlane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 21:20   #253
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av såpestykket, her.

... Etter noen uker i ketose vil du trenge minst 50g om dagen til hjernen. Like greit å spise dem som å stresse leveren med å lage glukose.

? Hva mener du med dette?
Jeg har levd ketogent siden 2007,med 15-20 karber om dagen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 21:43   #254
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

er vel bare det at ikke alle klarer å leve på 10-15 gram karbo lenge

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 21:45   #255
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

er vel bare det at ikke alle klarer å leve på 10-15 gram karbo lenge

Nei, det var ikke det innlegget jeg siterte var om.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 22:19   #256
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

er vel bare det at ikke alle klarer å leve på 10-15 gram karbo lenge

Nei, vedkommende påstår at bare hjernen trenger minst 50 g karbohydrater for å fungere. En merkelig påstand vi godt kan få en begrunnelse på.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 22:29   #257
cimberlane
Medlem
 
cimberlane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 81
cimberlane har en fantastisk aura rundt segcimberlane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar-starterne

skulle gjerne sett dokumentasjon på dette.. og hva som "skjer" om hjernen ikke får 50g karbohydrater...

__________________
cimberlane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 22:35   #258
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Det er jo riktig at hjernen trenger såpass med glukose. Men med mindre man har sliten lever fra før så er det ikke noe problem for den å gjøre den jobben. Man kan ikke plutselig spise 50 gram kh etter noen uker. Man kan, men man bør ikke*om man skal dra nytte av ketosen.

Hjernen får de grammene den trenger. Hvis ikke så hadde vi dødd, hele gjengen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 22:53   #259
cimberlane
Medlem
 
cimberlane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 81
cimberlane har en fantastisk aura rundt segcimberlane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar-starterne

stemmer jo det at hjernen trenger karbohydrater, men vi trenger ikke å spise dem. kroppen gjør jo om fettet til glukose som hjernen kan dra nytte av.

så mente at det bare var tull at vi måtte spise 50g karbohydrater om dagen

__________________
cimberlane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 23:57   #260
såpestykket
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 7
såpestykket er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Du må jo ikke SPISE 50g om dagen, kroppen lager det den trenger uansett. Men hvis man er godt innkjørt i ketose er det ikke nødvendigvis noe problem å spise såpass mye.

såpestykket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen - maks 50g/døgn Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 00:28   #261
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Det er som regel ikke et spørsmål om tid, men et spørsmål om individuelle toleransenivå. Det er ikke en hovedregel at man etterhvert kan begynne å spise 50 gram karbo om dagen. Så enkelt er det ikke.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 09:15   #262
såpestykket
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 7
såpestykket er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Nei, er ikke mange hovedregler siden det er så mye som spiller inn: søvn, sykdom, matintoleranse (som man kanskje ikke engang vet om) osv gjør at ansvaret for egen fremgang ligger hos hver enkelt. Lykke til, alle :-) Dette er ikke noe sted for meg.

såpestykket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen - maks 50g/døgn Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 13:25   #263
cimberlane
Medlem
 
cimberlane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 81
cimberlane har en fantastisk aura rundt segcimberlane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av såpestykket, her.

Nei, er ikke mange hovedregler siden det er så mye som spiller inn: søvn, sykdom, matintoleranse (som man kanskje ikke engang vet om) osv gjør at ansvaret for egen fremgang ligger hos hver enkelt. Lykke til, alle :-) Dette er ikke noe sted for meg.

ble nok bare en liten misforståelse, det beklager jeg
du får ha masse lykke til du og

__________________
cimberlane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 15:36   #264
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar-starterne

Sånn angående den retningen denne tråden tok- de fleste som har vært her inne en stund har lest noen hyllemeter bøker, og det er vanskelig å være aktiv bruker her i en sånn syv år og "være helt på viddene".


At brukere som har holdt på en stund prøver å gi råd, si sin mening- det er sånn dette forumet alltid har vært. Det er takhøyde for å komme med spørsmål, men når man gjør det må man være villig til å ta i mot innspill. Og på et diskusjonsforum så må folk rett og slett tåle at man er uenig med dem, at andre, på en respektfull måte, rett og slett kommer med motargumenter.

Ikke spør hvis du bare tar i mot svar du liker. Ikke delta i diskusjon hvis du ikke tåler at ikke alle er enige.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 15:46   #265
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

tar da imot innspill, men ikke alt funker for alle, noen må kanske ligge lavt på karboene, noen kan ligge høyere, kroppene våre er forskjellig

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 15:54   #266
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

tar da imot innspill, men ikke alt funker for alle, noen må kanske ligge lavt på karboene, noen kan ligge høyere, kroppene våre er forskjellig


Det tror jeg alle her vet. Men når folk kommer med påstander, eller spør direkte "hva gjør jeg feil", så må nesten folk med mye kunnskap her inne få lov til å si hva man i deres øyne kan forbedre.

Det er ingen her som prøver å bestemme over andre, det er et brukerstyrt forum der folk med mye erfaring velvillig hjelper andre som kan mindre.

Og å ligge lavt på karbohydrater, høyt- ja, det eksperimentet bør man egentlig ta når man har kommet litt inn i det hele. For de aller fleste så er det i startfasen smart å velge en filosofi og holde seg til den, og SÅ kan man finne ut hva som passer best for en selv og eksperimentere med egenkomponerte dietter når man har grunnkunnskapen i orden. Hvis ikke blir det helt hodeløs høne.

Og, hva som passer for kroppen er ikke nødvendigvis det som passer for ens personlige gane.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 22:41   #267
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

hurra for deg xenia tror ikke jeg veier meg før mandagen om en uke da jeg har ligget med influensa siden mandag, veide meg fredagen da og vekta viste 73,5, nesten ingen matlyst huff

Tusen takk! Er veldig fornøyd! Særlig på grunn av formen egentlig! Har ikke slitt med hodepine eller noe denne gangen, bare stigende formkurve hele veien...

Merker mange av dere stagnasjon ved mens? Syns det står litt standby nå, men håper det raser litt etterpå... Merker iallfall at magen er mye mindre!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 09:16   #268
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Gikk ned fra 111 kilo til 77 kilo fra oktober-12 til august-13. Etter det har det gått litt opp og ned. Begynte ny frisk nå 1.januar. Målet er 68-70 kilo.

01.1: 83,5
13.1: 78,5 (-5,0)
20.1: 77,0 (-1,5)

Totalt - 6,5

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 11:01   #269
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Merker mange av dere stagnasjon ved mens? Syns det står litt standby nå, men håper det raser litt etterpå... Merker iallfall at magen er mye mindre!

Jeg har tidligere gått opp nøyaktig 1kg når jeg hadde tante m på besøk, men etter barnefødsel har det vært ustabilt. Jeg har hormonspiral også, og merker knapt til blødninger...men alt det andre gøye som pms og kviser får jeg. Jeg har "kun" gått ned 0,5 kg denne uken men siden jeg akkurat er over en mensperiode, så håper jeg å kanskje se litt andre resultater om jeg veier meg om en dag eller to. Det er lov å håpe.

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 11:27   #270
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Ja, Xenia, det er ganske vanlig å gå opp både 1-2-3 kilo ved mens. Det er vannansamlinger i kroppen. Mange opplever det også ved eggløsningstider

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 22:46   #271
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Mandag og veiedag!

Veiedag!

2/1: 80kg
6/1: 78,7kg. Ned 1,3kg
13/1: 77,1kg. Ned 1,6kg
20/1: 77,1. Ned 0kg!

Tilsammen ned 2,9kg 😃

Æsj, kjedelig! Så bra det akkurat er diskutert tante rød. Dukka opp i helga, så håper det er forklaringen! Gir uansett ikke opp, og ny frisk i dag! Ble litt utskeielser i helga, men satser på at det er tantas skyld 😀

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 22:47   #272
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Gikk ned fra 111 kilo til 77 kilo fra oktober-12 til august-13. Etter det har det gått litt opp og ned. Begynte ny frisk nå 1.januar. Målet er 68-70 kilo.

01.1: 83,5
13.1: 78,5 (-5,0)
20.1: 77,0 (-1,5)

Totalt - 6,5

Så bra!! 👏🎈

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 22:48   #273
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av St. Cecilie, her.

Jeg har tidligere gått opp nøyaktig 1kg når jeg hadde tante m på besøk, men etter barnefødsel har det vært ustabilt. Jeg har hormonspiral også, og merker knapt til blødninger...men alt det andre gøye som pms og kviser får jeg. Jeg har "kun" gått ned 0,5 kg denne uken men siden jeg akkurat er over en mensperiode, så håper jeg å kanskje se litt andre resultater om jeg veier meg om en dag eller to. Det er lov å håpe.

All nedgang er nedgang! Kjempe bra!! 👏

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 23:03   #274
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Jeg veide meg igjen i 17-tiden...tadaaa...minus 1,2 i stedet for 0,6.
Nesten som jeg kjente på meg at nå var vannkannene til tante m borte

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 23:36   #275
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

glemte veie meg i dag så får veie meg i morgen

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
November-13-starterne sivmaria Ketolysekuren 226 04-02-14 18:07
Vekttråd for april 2011-starterne! Drømmepie Ketolysekuren 167 26-01-12 21:27
Mai-starterne 2011- den store veietråden Euphita Ketolysekuren 250 06-12-11 19:23
Går "Januar-starterne" mest ned i starten? Hasselnøtt Ketolysekuren 1 04-02-11 15:52
Vekt og mål for juni-starterne søtsaka Ketolysekuren 83 04-10-09 14:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no