Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Thai-kalkungryte

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-08, 17:16   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Thai-kalkungryte

Tidsforbruk: under 20 min
Vanskelighetsgrad: lett
Porsjoner: 3


Ingredienser:

400 g kalkunfilét
2 ss smør
2 ts paprikapulver
1 boks kokosmelk
2 båt finhakket hvitløk
2 ss karripasta (jeg brukte den fra Patak's som heter "Korma Curry Paste with cocnut and koriander")
4 stk. strimlet vårløk
2 stk. strimlet gul paprika
200 g skivet østerssopp (jeg brukte champignon, smakte godt det også!)
½ stk. lime
1 stk squash i terninger
salt og kvernet pepper
frisk koriander (viktig!)

Fremgangsmåte:

Skjær kalkunfileten først i skiver og så i strimler. Stek dem gylne i smøret og dryss over paprikapulver. Tilsett hvitløk, kokosmelk og karripasta. Senk varmen og la det hele småkoke i ca 8-10 minutter.

Fres grønnsaker og sopp raskt i litt olje og tilsett dem så i gryten. Smak til med litt limesaft, salt og pepper.

Dryss over frisk koriander.

Opskriften er hentet fra kvinneguiden.no, den er rett og slett nydelig!
Squash er ikke med i originaloppskriften, men jeg la den til for å få litt mer mat (i stedet for ris, som er med i originaloppskriften). Jeg brukte 2 ss currypaste, i stedet for 2ts som står i originalen.

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen

Sist redigert av Enid : 18-11-08 kl 11:21.
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 20:32   #2
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Thai-kalkungryte

Denne så nyyydelig ut Kan vel brukes til svin også? Da mangler jeg bare paprikapulver og vårløk

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 22:19   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Thai-kalkungryte

Går sikkert an å brukes svin ja, og sikkert kylling eller scampi også

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 22:25   #4
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Thai-kalkungryte

Dette hørtes nydelig ut, jeg liker mat med smak

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 23:11   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Thai-kalkungryte

Har du regna karber på denne?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:18   #6
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Thai-kalkungryte

Jeg regner ikke karber, beklager!
Har brukt kokosmelk med 1.5 karber, ellers så vet jeg lite om karbeinnholdet... Skal ikke være vanskelig å regne ut, dog!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:58   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Thai-kalkungryte

Åh! Herlighet! Minner meg om torfinn-gryta mi, jo! Kalkun har jeg ikke spist siden nyttårsaåften -91, tror jeg

Noteres!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 15:49   #8
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Thai-kalkungryte

Hørtes veldig god ut! Men dere... Hva er denne karripastaen? Finner vi stakkars nordboere denne i en vanlig butikk?? Eller kan det brukes noe annet istedet?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 18:34   #9
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Thai-kalkungryte

Currypaste finnes som oftest i innvandrerbutikker, eller i velassorterte butikker som Meny og Mega. Patak's er det mest vanlige merket!
Man kan sikkert bruke garam masala også, kanskje blande inn litt karri, tipper jeg, og begge de to finner man iallfall i krydderhyllen i de fleste butikker!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 00:04   #10
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Thai-kalkungryte

Hurrrra,fant karrypasta,rød og grønn,i en helt vanlig prix butikk.Disse var fra Santa Maria. Kjøpte begge jeg,siden jeg hadde glemt hvilken jeg skulle bruke. Vet at Prix ikke har hatt det før,for da hadde jeg sett det for lengst Nå skal jeg teste oppskrifta utpå nyåret

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Himmelsk kalkungryte! HP Middag 5 20-07-10 20:29
Hypers "sursøte" kalkungryte Hyper Middag 0 10-04-08 14:11
Thai wok med grønn curry mofe Middag 0 20-11-05 04:27
Sitrongress kylling med Thai-aktig agurksalat Nille Middag 0 22-02-05 00:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no