Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kreatin

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-08, 14:21   #1
Hajdi
Medlem
 
Hajdi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Norge
Alder: 46
Innlegg: 91
Hajdi er på en erverdig vei

Kreatin

Heisann.
Jeg begynnte på Ketolyse mandag, og har allerede gått ned nesten 2kg (hurra!).
Jeg trener en del styrke (jeg er styrkeløfter) og bruker i den forbindelse kreatin-tilskudd. Er det noen som har efaring med kreatin på lavkarbokosthold/ketose eller vet om det kan ha noen negativ effekt på dietten?
Er det ellers noen som har erfaring med tung trening og ketose/ketolyse? Jeg skjønner at jeg ikke kan forvente den samme eksplosive styrken som med fulle glykogenlagre, men er det noen som har merket markant styrkenedgang?

...og men jeg er i gang, lurer jeg på om det er noen tyggiser som er "trygge" å tygge på....

Hajdi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 15:31   #2
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Kreatin

Ang treningen vet jeg ikke.. Men ang tyggis.. : jeg har ikke funnet noen tyggiser som er "trygge", extra osv har zylitol, noe man ikke skal ha på ketolysekuren. Sorbitol skal man heller ikke ha. De tyggisene som ikke har dette i seg, har sukker i seg. Og det skal vi jo heller ikke ha... sorry mac!

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 15:36   #3
Hajdi
Medlem
 
Hajdi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Norge
Alder: 46
Innlegg: 91
Hajdi er på en erverdig vei

Sv: Kreatin

Opprinnelig lagt inn av Marley, her.

Ang treningen vet jeg ikke.. Men ang tyggis.. : jeg har ikke funnet noen tyggiser som er "trygge", extra osv har zylitol, noe man ikke skal ha på ketolysekuren. Sorbitol skal man heller ikke ha. De tyggisene som ikke har dette i seg, har sukker i seg. Og det skal vi jo heller ikke ha... sorry mac!

Buhuuuuuuu! Kjipern da!! Hvordan i all verden skal jeg overleve uten tyggis? Noen som har tatt seg bryet med å regne karbs i en tyggisbit? tihi

Hajdi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 17:14   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kreatin

Sitat:

men er det noen som har merket markant styrkenedgang?

hmmm,så vidt jeg har hørt, så er det heller motsatt. økt styrke.. hvertfall mer fremgang.. på grunn av mer proteiner..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:18   #5
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kreatin

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

hmmm,så vidt jeg har hørt, så er det heller motsatt. økt styrke.. hvertfall mer fremgang.. på grunn av mer proteiner..

Nei, styrken vil duppe en del. Mest den første tiden, så vil man nærme seg 100% etter en viss tid. Jeg tror det er en sekundær virkning av mindre glykogenlagre og mindre væske i kroppen.

Hajdi: Om du planlegger å konkurrere i nær fremtid, så utsett det

Edit: Kreatin fungerer på akkurat samme måte, og har ingen negativ virkning på vekttap.

  Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 04:51   #6
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Kreatin

har brukt kreatin en stund nå- og er veldig fornøyd hittil... MEN jeg har hatt vektøking... snakket med en som har "greie" på dette.. og han anbefalte jo at jeg skulle øke karbisene til 50 g pr dag hvis jeg skulle kombinere dette med kreatin... hvertfall når en trener seriøst

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 17:43   #7
Hajdi
Medlem
 
Hajdi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Norge
Alder: 46
Innlegg: 91
Hajdi er på en erverdig vei

Sv: Kreatin

Takk for innspillet tuppen.
Det er jo ikke uvanlig å gå litt opp i vekt på kreatin, heller tvert i mot. Og du har kanskje rett i at mer karbs får kreatinet til å funke bedre. Har ikke testet det ut i ketose, i og med at jeg har droppa kreatinet nå -i alle fall nå i starten av "kuren". Kommer sikkert til å begynne på det igjen hvis jeg merker nedgang i styrke -eller når det begynner å nærme seg nm eller noe. hihi
...men akkurat nå kjennes styrken stabil -så får vi håpe det fortsetter slik (eller at det øker, selvsagt)

__________________

Hajdi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinopptak - kreatin janmesi Trening 20 23-01-08 19:01
Kosttilskudd Tøffa Generell diskusjon 11 24-01-07 19:47
Veksthormon MHM Fysisk og mental helse 19 26-10-05 14:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no