Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og lavkalori samtidig

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-13, 23:35   #26
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Det er så subjektivt og varierende at det er til å gå på veggen av.

Eksempelvis, vil nok mange her skrive under på at karbohydrater ikke metter noe særlig, mens for meg er det enkelte karbohydrater som gjør det (havregrøt f eks). Samtidig blir jeg skrubbsulten så fort jeg har hatt i meg en avokado, selv om mange her opplever stor metthetsfølelse av det.

Du må bare prøve deg fram, r.o. Med de rette matvarene skal ikke 1500kcal være noe problem.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:44   #27
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Takk Ziltoidia og dere andre. Prøvde i ca en uke med bare streng lavkarbo uten tanke på kaloriene men vekta gikk litt opp hver dag. Etter det har jeg nå passet på både karber og kalorier og den fandens vekta bryr seg ikke! Ligger de fleste dagene på 1400-1500 kcal. Har kuttet ut lavkarbo-brødet som du anbefalte og det minker jo kalorier. Blir mettere av protein og fett. Er lei av å veie og måle. Kommer til å fortsette, har nesten ikke noe valg om jeg ikke ønsker å øke vekta ytterligere. Likevel, det er jo ikke ille dette. Spiser meg mett til middag av god, norsk, næringsrik mat. Er sulten litt på formiddagene med "vilje". Da er jeg opptatt med jobbing og andre ting og sulten er lett å bære....smiler. Har masse å være takknemmelig over, hvorfor lar jeg meg bli påvirket av noen få kilo jeg ønsker andre steder? Når jeg tenker sånn, er dette egentlig likegyldig i en større sammenheng! Likevel...


Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Det er så subjektivt og varierende at det er til å gå på veggen av.

Eksempelvis, vil nok mange her skrive under på at karbohydrater ikke metter noe særlig, mens for meg er det enkelte karbohydrater som gjør det (havregrøt f eks). Samtidig blir jeg skrubbsulten så fort jeg har hatt i meg en avokado, selv om mange her opplever stor metthetsfølelse av det.

Du må bare prøve deg fram, r.o. Med de rette matvarene skal ikke 1500kcal være noe problem.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 08:23   #28
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Veldig frustrerende når man ikke får de resultatene man vil.

Hvor gammel er du, og hvordan er treningen din lagt opp? Det kan være som du sier at kroppen trives på den vekta du er nå, og da krever det mer å gå ned.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 21:03   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Er det ikke fettet som metter da, og som holder deg mett og som tar knekken på det evige suget etter mat? Er sånn for meg hvertfall. Og disse lettproduktene øker jo karboinntaket betraktelig!

Nei, protein metter mer. Det er ikke alle produkter med lite fett som inneholder mer karbo. Litt fett må hun jo ha til hvert måltid. Men det er lurt å være nøye på mengden fordi fett det er så kaloririkt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 21:09   #30
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Nei, protein metter mer. Det er ikke alle produkter med lite fett som inneholder mer karbo. Litt fett må hun jo ha til hvert måltid. Men det er lurt å være nøye på mengden fordi fett det er så kaloririkt.

Det er forskjell på folk, da. Det er ikke en absolutt sannhet at protein metter mer for alle. Jeg blir ALDRI mett om jeg bare spiser kyllingfilet eller karbonadedeig eller skyr eller cottage cheese. Et par medisterkaker, derimot! Holder meg gående i ti-tolv timer, det.


Men poenget er jo ikke å slå fast allmenne "sannheter"; heller at trådstarter sannsynligvis vil ha nytte av å studere sine egne metthetsresponser over tid og finne ut hva som er riktig for akkurat den kroppen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 10:36   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Det er forskjell på folk, da. Det er ikke en absolutt sannhet at protein metter mer for alle. Jeg blir ALDRI mett om jeg bare spiser kyllingfilet eller karbonadedeig eller skyr eller cottage cheese. Et par medisterkaker, derimot! Holder meg gående i ti-tolv timer, det.


Men poenget er jo ikke å slå fast allmenne "sannheter"; heller at trådstarter sannsynligvis vil ha nytte av å studere sine egne metthetsresponser over tid og finne ut hva som er riktig for akkurat den kroppen.

prøv å spise kun fett og se om du blir mer mett av det enn kun protein. Jeg skrev ikke at hun skulle kutte ut fett, jeg mener det er viktig for å oppnå metthet å ta grønnsaker, litt fett og noe protein.. De medisterkakene du nevner inneholder jo protein og fett! Ikke rart du blir mett da.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 11:15   #32
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

prøv å spise kun fett og se om du blir mer mett av det enn kun protein. Jeg skrev ikke at hun skulle kutte ut fett, jeg mener det er viktig for å oppnå metthet å ta grønnsaker, litt fett og noe protein.. De medisterkakene du nevner inneholder jo protein og fett! Ikke rart du blir mett da.

Du skrev "protein metter mer". Dermed ville jeg fortelle at min opplevelse, i motsetning til det jeg tolket som din opplevelse, er at fett metter mer. Svaret ditt som sitert ovenfor er jeg ikke uenig i.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 12:24   #33
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Jeg blir skrubbsulten hvis jeg spiser for mye protein, så for meg metter fett absolutt best. Når jeg spiser lavkalori føler jeg meg mest mett og pigg når jeg ligger på rundt 50-60 gram protein, 100-120 gram fett, og mest mulig grønnsaker. Alt tyder jo på at høyfett generelt sett er den beste dietten for vekttap, lavkalori eller ei, men det finnes vel alltid unntak fra disse generelle sannhetene...

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:26   #34
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å komme med absolutte sannheter. Synsing og mening er greit, men å slå fast at "sånn er det" i en tråd hvor det bes om råd angående kosthold burde man være forsiktig med. Som Rin påpeker over så må man finne ut hva som er riktig for hver enkelt kropp. Da er det ofte dumt at man sier at "sånn er det" når det kanskje ikke er sånn for kropp B eller F selv om det er slik for kropp A og X.

Det er flere på forumet som sliter med spiseforstyrrelser, derfor burde man tenke litt før man utbasunerer absolutte sannheter. Jeg synes, jeg opplever, jeg mener er fint å starte med.

/rant

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:55   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Jeg blir hverken mett av protein eller fett. Aldri mett, jeg. Men det jeg blir mest lignende mett av er ca like deler av fett, protein og trege karbohydrater. Alle må finne ut dette selv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 21:17   #36
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Det er frusterende. Nå har det likevel løsnet litt. Har vært veldig streng med karber og på bare rundt 1400 kcal. Er 55 år så det er kroppen som ikke vil være så slank. Vi har jo innbygd klokka som passer på ekstra reserve for oss "eldre" da vi skal jo ikke kunne jakte mat like effektivt... synes det går like lett med jakta på rema 1000 som for 10 år siden....
Sluttet å røyke også og det gjorde sitt. Ville jo spise hele tiden! Og det tåler ikke denne damen i denne alderen. Vil fremdeles spise mye men er nødt til å tåle sultfølelsen noen timer for å gå ned. Eller godta de kiloene ekstra.
Trener jevnt 2-4 gr /uka med løping/gåing og litt styrke med armene. Burde øke på styrketrening, vet det.


Opprinnelig lagt inn av kaffedamen, her.

Veldig frustrerende når man ikke får de resultatene man vil.

Hvor gammel er du, og hvordan er treningen din lagt opp? Det kan være som du sier at kroppen trives på den vekta du er nå, og da krever det mer å gå ned.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 21:23   #37
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Noen ganger og for noen personer (meg selv inkludert) kan det være nødvendig å kontrollere kalorier i tillegg til karbohydrater! Hurra for at det har løsnet for deg

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 21:38   #38
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Jeg går på lavkarbo og lavkalori, med 1200kcal dagelig, det er ikke noe problem. Fyller på med fett, så proteiner og mye salat. Gratulerer med røykslutt.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 08:30   #39
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Det er frusterende. Nå har det likevel løsnet litt. Har vært veldig streng med karber og på bare rundt 1400 kcal. Er 55 år så det er kroppen som ikke vil være så slank. Vi har jo innbygd klokka som passer på ekstra reserve for oss "eldre" da vi skal jo ikke kunne jakte mat like effektivt... synes det går like lett med jakta på rema 1000 som for 10 år siden....
Sluttet å røyke også og det gjorde sitt. Ville jo spise hele tiden! Og det tåler ikke denne damen i denne alderen. Vil fremdeles spise mye men er nødt til å tåle sultfølelsen noen timer for å gå ned. Eller godta de kiloene ekstra.
Trener jevnt 2-4 gr /uka med løping/gåing og litt styrke med armene. Burde øke på styrketrening, vet det.

Vi må nok akseptere at fysikken forandrer seg med alderen, men man kan selvfølgelig sette seg realistiske mål og jobbe for det allikevel.

Jeg regnet ut kcal-behovet ditt ved hvile, og det er på 1285 kcal. Hvis du ligger på 1400 og trener som du gjør skal det gå rette veien, men det tar tid. Legg inn 2-3 dager i uka med relativt tung styrketrening, så får du drahjelp på forbrenninga med større muskelmasse. Styrketrening gir ellers andre helsemessige fordeler som er viktige jo eldre vi blir, blant annet et sterkere skjelett og å forebygge skader og belastninger (gitt at man gjør øvelsene riktig selvsagt).

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 01:32   #40
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

I følge av diett.no har jeg kaloribehov på 1444 uten noe trening og mellom 1655 og 1865 med mitt normale treningsmønster. Trener normalt 3- 4 ganger/uke. Liker ikke styrketrening men løper gjerne 4-8 km før apparatene på 15-20 min. Vektnedgangen har løsnet nå og jeg går ned 0.5 kg /uka (3.5 kg siden 22.04) og det er bra med den vekta jeg har. Par kilo til og jeg er fornøyd. Lavkarbo er en livstil for meg. Likevel må jeg huske på at jeg kan ikke spise like mye som før lenger. Synes det er bra at jeg har fått kontroll snart på de kiloene som kom etter røykeslutten. Stolt av begge deler! (smiler stort).


Opprinnelig lagt inn av kaffedamen, her.

Vi må nok akseptere at fysikken forandrer seg med alderen, men man kan selvfølgelig sette seg realistiske mål og jobbe for det allikevel.

Jeg regnet ut kcal-behovet ditt ved hvile, og det er på 1285 kcal. Hvis du ligger på 1400 og trener som du gjør skal det gå rette veien, men det tar tid. Legg inn 2-3 dager i uka med relativt tung styrketrening, så får du drahjelp på forbrenninga med større muskelmasse. Styrketrening gir ellers andre helsemessige fordeler som er viktige jo eldre vi blir, blant annet et sterkere skjelett og å forebygge skader og belastninger (gitt at man gjør øvelsene riktig selvsagt).

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 12:53   #41
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Jeg går på lavkarbo og lavkalori, med 1200kcal dagelig, det er ikke noe problem. Fyller på med fett, så proteiner og mye salat. Gratulerer med røykslutt.

Blir du mer mett med en sånn fordeling enn med mer protein og mindre fett? Jeg inntar 1500 kcal men det er mye protein og en del mindre fett til å kalles ketolyse.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 12:54   #42
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Men herremin. Sjøstjenrne skriver jo at det IKKE ER ET PROBLEM.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 14:53   #43
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Men herremin. Sjøstjenrne skriver jo at det IKKE ER ET PROBLEM.

Jeg klarer meg fint uten din innblanding.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 14:56   #44
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg klarer meg fint uten din innblanding.

Aww, du er jo rett person til å snakke

Det var ganske tydelig at du ikke klarte å forstå det som sto der

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 15:41   #45
Jeiform
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 72
Jeiform er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

flirer

Jeiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 08:35   #46
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Blir du mer mett med en sånn fordeling enn med mer protein og mindre fett? Jeg inntar 1500 kcal men det er mye protein og en del mindre fett til å kalles ketolyse.

Jeg trur egentlig hemmeligheten til å holde seg mett er balansert kosthold, ikke hvorvidt man har mer av det eller mer av ditt. Jeg spiser MYE salat, salat og grønt er fritt vilt for meg. I det siste har jeg begynt med mer proteiner, siden jeg skal prøve å få litt muskler. Da jeg spiste enten nesten bare fett (ketolyse) eller bare proteiner (psmf), å glemte litt grønnsaker og sånt, så var jeg sulten og ekkel hele tiden. Så jeg satser på balansert

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 10:47   #47
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Jeg må spise lavkalori i tilegg til et lavkarbo kosthold rundt 5 karbs pr dag. Ligger på rundt 1100 kalorier pr dag, og er sjeldent sulten. I starten var det mye sult da jeg startet å telle kalorier i tilegg, men når det er det som må til var det ikke annet å gjøre. Stolt av 30 tapte kg siden februar i år må vell finne det som passer seg selv!

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 21:04   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av FrøkenStress, her.

Jeg må spise lavkalori i tilegg til et lavkarbo kosthold rundt 5 karbs pr dag. Ligger på rundt 1100 kalorier pr dag, og er sjeldent sulten. I starten var det mye sult da jeg startet å telle kalorier i tilegg, men når det er det som må til var det ikke annet å gjøre. Stolt av 30 tapte kg siden februar i år må vell finne det som passer seg selv!

5g er alt for lite! På ketolyse skal du ha 15-20g pr dag. Fra grønnsaker. Kroppen din er i sparemodus, det er ikke kaloritelling som trengs, men en bedre næringsfordeling.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 21:50   #49
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

5g er alt for lite! På ketolyse skal du ha 15-20g pr dag. Fra grønnsaker. Kroppen din er i sparemodus, det er ikke kaloritelling som trengs, men en bedre næringsfordeling.

For lite for å kalle det ketolyse kanskje, men 5g karbo går fint an å leve på det. Om det virker for henne og hun har det bra med det er det vel ikke for lite.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 22:24   #50
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

Fantastisk resultat. Gratulerer!


Opprinnelig lagt inn av FrøkenStress, her.

Jeg må spise lavkalori i tilegg til et lavkarbo kosthold rundt 5 karbs pr dag. Ligger på rundt 1100 kalorier pr dag, og er sjeldent sulten. I starten var det mye sult da jeg startet å telle kalorier i tilegg, men når det er det som må til var det ikke annet å gjøre. Stolt av 30 tapte kg siden februar i år må vell finne det som passer seg selv!

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo vs lavkalori Anos Generell diskusjon 24 10-05-11 15:00
Lavkarbo OG lavkalori? Anos Lavkarbo generelt 4 13-04-11 00:50
Fra lavkalori til lavkarbo Buzz Andre dietter 3 23-01-11 11:06
Lavkarbo og lavkalori Therese Lavkarbo generelt 10 07-11-09 17:36
Lavkarbo vs lavkalori sara Lavkarbo generelt 12 02-05-09 22:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no