Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 18:57   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Sitat:

High cholesterol may protect against infections and atherosclerosis

HER kanskje??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:47   #27
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Spennende! Kanskje jeg skal lese den boken jeg også! Det jeg vet om kolesterol har jeg fått vite gjennom studiet (går medisin), så da er det kanskje ikke den beste kilden! Hehe

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:00   #28
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

AneAne: Jeg vil absolutt anbefale deg boken Ignore The Awkward av Uffe Ravnskov. Der går han gjennom hvordan kolesterolmyten har blitt holdt i live, og hvordan masse forskning som viser noe annet har blitt feiltolket eller bare ignorert. Den boken burde vært obligatorisk for alle medisin/ernæringsstudenter. Den er veldig lettlest og ikke alt for lang...

Studerer ernæring ved UiB. Er veldig opptatt av å lese alternativ litteratur for å få et mest mulig nyansert bilde, akkurat nå holder jeg på med Good Calories, Bad Calories.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:05   #29
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Så flott å få tips! Det er altfor lite ernæringsundervisning på medisin - nesten skammelig. Jeg så nettopp på den forelesningen gitt av Gary Taubes og jeg ble positivt overrasket ift at det var veldig mye som samsvarte med den undervisningen vi har fått!

Skal absolutt lese litt mer bøker for å få et bedre bilde av alt dette!

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:48   #30
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Mange utenfor disse studiene sitter med en oppfatning av at studiene er veldig ensidig og at man blir belært til å mene det som staten mener. Jeg trodde faktisk det kom til å bli litt sånn selv før jeg begynte.
Jeg ble gledelig overrasket når jeg merket at vi blir oppfordret til å utforske alle sider og gjøre oss opp egne meninger. Se på ting med kritisk blikk osv. Har også en del lavkarbovennlige forelesere, så ernæringsstudiet er faktisk ganske nyansert!

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:02   #31
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Heter du egentlig Christian Drevon?

Fuck, busted!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:05   #32
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Jeg leste den artikkelen du henviser til i bt.no og tenkte bare "stakkar"..... Og så at "fettlegene" burde miste lisensen da

Ahh, den uttalelsen var jo den beste. Hva med legene som skriver ut store doser sentralstimulerende til 7-åringer som faktisk ikke har ADHD, men bare er hypet opp på nugatti og Litago? Bør ikke lisensen deres vurderes også, da?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:06   #33
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Jeg har også inntrykket av at mange tenker sånn, ja. Det er veldig trist synes jeg, spesielt fordi jeg vet at når jeg blir ferdig så skal jeg gjøre alt jeg kan for å hjelpe pasientene mine! Jeg forstår jo at mange er veldig skeptiske til utdannelser som tidligere var lite nyansert og preget mer av tradisjon enn empirisk dokumentasjon, men jeg håper at mange ser at vi har kommet litt lenger i dag!

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 02:37   #34
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

HER kanskje??

Ah takk! Men det var ikke helt det jeg mente. Jeg mener å ha lest ett eller annet sted at kolesterolet går litt opp av og til hvis det er infeksjoner i kroppen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 02:41   #35
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Opprinnelig lagt inn av AneAne, her.

Så flott å få tips! Det er altfor lite ernæringsundervisning på medisin - nesten skammelig. Jeg så nettopp på den forelesningen gitt av Gary Taubes og jeg ble positivt overrasket ift at det var veldig mye som samsvarte med den undervisningen vi har fått!

Skal absolutt lese litt mer bøker for å få et bedre bilde av alt dette!

Min liste:

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 12:26   #36
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: En ufattelig usaklig og provoserende oppfølgingsartikkel i BT!

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Min liste:

Tusen takk! Jeg skal kose meg med noe av dette i påsken

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er så ufattelig lei incalito Eurodiett 7 13-09-09 11:05
Usaklig gode baconkjøttkaker! Photobscura Middag 4 16-02-09 20:08
Provoserende? lilletrine Artikler 13 15-04-07 14:53
Så ufattelig svimmel om morgenen.. Georgine Fysisk og mental helse 8 29-05-06 12:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no