Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
19-03-07, 01:22 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 48
|
Utslett som klør ved ketose ...Har holdt på med ketolysekuren mer eller mindre i 8mnd. nå. (har hatt kortere pauser ) Er stort sett veldig fornøyd og synes kuren er lett å følge. Har gått ned nesten 20kg og skal ned ca 10kg til (disse er forresten veldig vanskelige å få bukt med...) |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
19-03-07, 05:34 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
|
Sv: utslett som klør ved ketose...Det var noen som nevnte her på forumet at det kunne være at du drikker for lite vann. Utslett og kviser er en måte for kroppen å kvitte seg med avfallstoff på. Vann er en annen måte å rense kroppen på. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten |
19-03-07, 20:31 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
|
Sv: utslett som klør ved ketose...Hei |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
19-03-07, 21:53 | #4 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 48
|
Sv: utslett som klør ved ketose...Det stemmer at jeg har fet hudtype, har slitt en del med |
20-03-07, 17:58 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
|
Sv: utslett som klør ved ketose...Hei |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
29-01-11, 01:36 | #6 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: utslett som klør ved ketose...Ser att dette innlegget er gammelt...men prøver allikevel. Jeg har vært i ketose i 3 uker nå, og de siste dagene har jeg fått lignende utslett. Det er ikke seborrhoisk dermatitt - ikke noe som flasser, jeg har ikke fet hud. Det er små faste nupper som klør noe veldig - som myggestikk. Det har nå spredd seg til hals, har også noen på armene og midt på maven. Jeg har kun spist mat de siste to dagene som jeg pleier å spise, så det er lite trolig at det er noe allergi ift dette. Har smurt litt eurax på, og det hjelper litt. Men lurer jo litt på om dette kommer av ketosen? |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
29-01-11, 08:31 | #7 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: Utslett som klør ved ketose ...Jeg har faktisk hørt om enkelte som har reagert på syntetiske stoffer inntil huden i ketose ...! Prøv å bytt til bomulls-bh og topp/overdel i et par dager og se hvordan det går. Klarer ikke finne tråden nå, men det ble diskutert her inne for mange år siden. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
29-01-11, 10:06 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
|
Sv: Utslett som klør ved ketose ...
Dette gjaldt meg de første par månedene med ketogen kost, i alle fall. Plutselig ble jeg "allergisk" mot flere av bh'ene mine, spesielt typ midt foran. Gikk over etter en stund!
29-01-11, 10:10 | #9 |
Supermoderator
|
Ja, jeg lurer på om jeg har klødd litt i overgangen til ketose jeg også, bare en liten stund, forsåvidt, og det slo meg vel mens jeg leste, og svarte i denne tråden at jeg også har opplevd det. Bare kom til å tenke på akkurat den lange gamle tråden hvor det var mange som hadde opplevd det, og at de kom fram til nettopp det at å droppe syntetiske stoffer var det som funka. Noe med at svetten i ketose reagerer klærne. |
29-01-11, 22:42 | #10 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
|
Sv: Utslett som klør ved ketose ...Var ganska sprøtt å lese dette innlegget her, omtent som å beskive det som jeg hadde! Hissig utslett på brystene hadde jeg, en mnds tid etter jeg begynt på ketolyse.. Gikk sakte men sikkert bort etter hvert, men det tok noen uker.. |
30-01-11, 14:53 | #11 |
Supermoderator
|
Jeg holder en knapp på at det er den større mengden ketoner og ikke minst avfallstoffer som kommer ut gjennom bl.a svetten som gjør det, og går man med bh i syntetisk stoff, så er det jo så tett på huden som man kommer. |
21-02-11, 00:26 | #12 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bergen
Alder: 52
|
Sv: Utslett som klør ved ketose ...Jeg har og fått utslett med røde prikker på bryst og hele ryggen. Jeg trodde første det kanskje var splenda, da jeg har funnet masse info på nette om allergisk reaksjon på bruk av dette. Men jeg sluttet med splenda og egg, begynte å spise egg igjen og fikk utslettet tilbake. Så jeg tror, uten at jeg har tatt allergi test, at jeg har utviklet egg allergi. Tidligere spiste jeg 1-2 egg i mnd kanskje, og nå 3-5 for dagen. Etter jeg sluttet å spise egg igjen er utslettet på vei vekk, virker som det tar endel tid. Har mye mindre prikker og klør lite nå iforhold til hva det gjorde. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
21-02-11, 00:59 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Nord-Norge
|
Sv: Utslett som klør ved ketose ...Har ikke utslett noen plasser, men forferdelig kløe |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
26-03-21, 13:10 | #14 |
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo
|
Sv: Utslett som klør ved ketose ...To viktige linker som svarer på spørsmålet.
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Klør meg i hodet ... | Snorkfrøken__ | Generell diskusjon | 17 | 08-09-10 15:14 |
Utslett ... | tina therese | Fysisk og mental helse | 7 | 02-04-10 13:18 |
Klør i ansiktet og nyser om morran ... | mofe | Fysisk og mental helse | 5 | 24-11-09 16:52 |
Zoë klør seg i hodet.... | Zoë | Induksjonen | 4 | 14-04-04 16:23 |