Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
16-10-14, 09:59 | #2901 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
|
Sv: Den store felles ED-trådenHver sin smak Noen som vil bytte mot pannekaker? |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening |
20-10-14, 10:34 | #2902 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: Den store felles ED-trådenNoen ganger blir jeg nesten imponert over egen kreativitet ift til å ødelegge for meg selv! Jeg spiser frokost på jobb, fordi jeg som regel sover på bussen på vei til. Og da jeg skulle spise røde bær-baren min ville jeg ha litt te først siden jeg er sår i halsen. Men da måtte jeg bytte sko. Som førte til at jeg måtte bøye meg, og det orket jeg ikke fordi jeg er tett i nesa også. Og plutselig var klokka over ni, som jeg har satt som tidsgrense ift frokost. Men, nå tvang jeg meg til å spise den likevel, uten te og fortsatt med joggeskoene på. Så nå er jeg kvalm og litt (eller ganske mye egentlig) stresset fordi jeg begynner uka med at ingenting går etter planen… Men, jeg hadde jo vært stressa om jeg hadde droppet forkosten også, for det var jo heller ikke planen.
20-10-14, 11:57 | #2903 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Sv: Den store felles ED-tråden
Hva skjer om du spiser frokost 9:15? Går verden under?
20-10-14, 12:09 | #2904 |
Seniormedlem
|
Nei, men det blir litt for kort tid til lunsj kl 12.... (og nei, jeg kan ikke flytte på lunsjen siden vi må være tilgjengelig på tlf og har tildelt lunsjtid)
20-10-14, 12:10 | #2905 |
Seniormedlem
|
Ah - det forstår seg.
22-10-14, 13:17 | #2906 |
Seniormedlem
|
Sv: Den store felles ED-trådenKlarer dere alle dagens måltider?
22-10-14, 13:42 | #2907 |
Supermoderator
|
Sv: Den store felles ED-trådenNei, Noen ganger blir det kun 2 ED måltider (er i fase 2), som regel bare 3. Svært sjeldent 4. Men, det ene "vanlige" måltidet er nok en del større enn det skal være. |
28-10-14, 17:35 | #2908 |
Seniormedlem
|
Sv: Den store felles ED-trådenJeg har nå vært på ED mer eller mindre sammenhengende i åtte måneder. Og siden juni har jeg ikke hatt noen vektnedgang (heller tvert i mot, vipper opp og ned et par kg). Så da griper panikkfølelsen meg... Hva nå? Skal jeg fortsette? Må jeg leve slik resten av livet?
28-10-14, 18:29 | #2909 |
Supermoderator
|
Sv: Den store felles ED-trådenJa, jeg har det i høyeste grad sånn og timen på klinikken i dag har utelukkende gått ut på å snakke om mental jobbing. Vi ble enige om at jeg skulle ha en pause fra ED nå, og målet er at jeg frem til neste time i januar skal ha som mål å holde vekten, jobbe med det mentale, fokusere på å spise godt, trene og ha det bra i mitt eget skinn, reflektere over hva jeg faktisk har klart til nå og ikke fokusere på hvor langt det er igjen. Kostholdsmessig kommer jeg til å fortsette med ED produkter til frokost og som mellommåltid før trening. Ellers blir det vanlig lunsj og middag. Skulle given og lysten til å igjen gjøre ED på skikkelig vis komme underveis gjør jeg det, men det viktigste for meg nå blir å prøve å komme meg ut av dette tvangsmessige forholdet jeg har fått til min egen kropp og mat, slutte å straffe meg selv, og tenke at for en periode nå er det helt greit å bare holde vekten mens jeg jobber med å få hodet på riktig plass igjen. |
28-10-14, 18:44 | #2910 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
|
Sv: Den store felles ED-trådenEr nå egentlig i fase 3c, eller skulle kanskje gått over til 4? Det ble kluss i systemet pga operasjon i august, og da jeg da var redd for dårlig sårtilheling så la jeg til litt ekstra kalorier en periode. Og, etterhvert har et vært masse "utfordringer" i form av konferanser med hotel mat/middager og andre selskapeligheter. Har nå stagnert føles det som, og vet ikke helt hvilken fase jeg skal følge.
29-10-14, 09:20 | #2911 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
|
Sv: Den store felles ED-trådenJeg har nå vært 2 uker i Nepal. Jeg bestemte meg for å spise den maten jeg ble tilbudt. Nepal er et utrolig fattig land, der folk flest ikke har råd til å spise kjøtt mer enn 1 gang i måneden. Da syntes jeg det ble for arrogant å legge vekk ris og poteter og bare spise kjøtt og grønnsaker. Kostholdet de siste ukene har derfor vært mye ris, poteter, linser, noe som jeg egentlig ikke har spist på mange år. Jeg var bekymret for vekten og overaskelsen var stor da jeg kom hjem og vekten var det samme som før jeg reiste. Det kan skyldes aktivitetsnivået som var veldig høyt. Jeg tror ikke jeg kan fortsette med dette kostholdet nå når jeg er kommet hjem igjen og har stillesittende arbeid, men det var faktisk litt oppmuntrende.
29-10-14, 12:56 | #2912 |
Seniormedlem
|
Jeg er dessverre ikke der at jeg kan feire noen oppnåelse siden jeg i utgangspunktet ikke har oppnådd noenting. Jeg er fortsatt minst 6 kg unna pre-gravidvekta mi, som er nullpunktet mitt. De kg jeg har gått ned på ED har jeg jo gått ned allerede en gang før, og de kan da ikke regnes som noen fremgang. Heller tvert i mot, mer et manifest på min udugelighet
Sist redigert av Carisma : 29-10-14 kl 13:32. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
29-10-14, 13:30 | #2913 |
Supermoderator
|
Sv: Den store felles ED-trådenMed den holdninga er det jo bare å gi opp |
29-10-14, 13:57 | #2914 |
Seniormedlem
|
Sv: Den store felles ED-trådenJeg går til Lotte. Hun er ok hun, jeg har ikke snakket så mye med henne om akkurat dette. Ikke noe jeg har lyst til å legge ut om der.
29-10-14, 14:02 | #2915 |
Supermoderator
|
Sv: Den store felles ED-trådenMen da syns jeg du skal droppe det for en periode og se hvordan det går, med da gå for en eller annen form for lavkarbo i stedet. Det du driver med nå funker jo ikke. |
29-10-14, 16:44 | #2916 |
Seniormedlem
|
Et lite steg fremover er jo å ta vitaminene (kjempeviktig!) og spise mer grønnsaker.
31-10-14, 08:21 | #2917 |
Medlem
|
Hvis du er i fase 2 nå, og har holdt på med ED i 8 mnd, så lurer jeg på om du ikke da er i feil fase? Etter så lang tid på så lite kalorier så tror jeg kroppen blir sliten. Mange forbrenner mere når de legger til litt mere, man får også tilbake overskuddet en trenger for å være fysisk aktiv.
31-10-14, 11:51 | #2918 |
Seniormedlem
|
Sv: Den store felles ED-trådenJeg har vært gjennom de forskjellige fasene, men gått tilbake til fase 2 i samråd med veileder.
31-10-14, 12:43 | #2919 |
Medlem
|
Slik ja. Men du har ihvertfall en PLAN, og det er jo bedre en ingen plan Jeg så faktisk effekt etter planlagt inntak av ekstra fett, og når jeg passet på å få i meg mye vann. Jeg også prøver nå en uke tilbake i tidligere fase, for å se om det gir et kick i riktig retning, men da har jeg hatt en periode nå med inntak av utrulig mye rart TVI TVI
06-11-14, 13:05 | #2920 |
Seniormedlem
|
So far very good! Det er helt tydelig at kroppen min har vært i sparebluss og underernært i det siste. Jeg føler meg så utrolig mye bedre nå som jeg spiser normalt. Tenker ikke på å begrense noe utover karbene. Om ikke vekta har rast ned, så har den hvertfall skrelt vekk noen hundre gram de første dagene. Men det viktigste er ikke kvalm, ikke svimmel, ikke denne energiløse matthetsfølelsen.... Og til og med sulten innimellom!
12-11-14, 14:01 | #2921 |
Seniormedlem
|
Sv: Den store felles ED-trådenSå var oppfetingsuka over, og den planlagte utskeielsen også. Så da er det en ukes tid på fase 1.
24-11-14, 09:47 | #2922 |
Seniormedlem
|
Sv: Den store felles ED-trådenNå kaster jeg offisielt inn håndklet! Hvertfall for denne omgang.
24-11-14, 19:05 | #2923 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
|
Sv: Den store felles ED-trådenKjenner så alt for godt den følelsen av nederlag |
Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF |
27-11-14, 14:56 | #2924 |
Seniormedlem
|
Ja, jeg kan tenke lange, sammenhengende setninger plutselig. Det har jeg ikke kunnet siden før graviditeten!...
28-12-14, 10:53 | #2925 |
Medlem
|
Sv: Den store felles ED-trådenHvordan går det med alle sammen? Her har det stått på stedet hvil lenge nå, men bestemt meg i samråd med veileder at jeg skal bruke hele 2015 på å ta resten av kiloene jeg vil ned.
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4 |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Den store tips-tråden | Pruttilutt | Ketolysekuren | 9 | 13-10-10 23:33 |
Den Store Gullprodukt Tråden | KarboKiller | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 18 | 20-01-08 15:49 |
Den Store Musikk-Tråden | firth | Generell diskusjon | 6 | 20-07-06 13:01 |
Den store HTML-tråden | mofe | Generell diskusjon | 20 | 23-05-06 01:09 |