Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kvalme og svimmelhet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-10, 09:17   #1
angel82
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 37
angel82 er på en erverdig vei

Kvalme og svimmelhet

Jeg begynte på ketolyse på tirsdag, men i går og idag er jeg skikkelig kvalm og svimmel. Hva gjør jeg feil? flere ganger har jeg nesten svimt av... jeg føler jeg drikker mye vann og farris... og jeg spiser lite grønnsaker, mest kjøtt,fløte,fisk,egg,bacon og ost. Noen som kan foreslå hva jeg bør gjøre?

angel82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: slank uten sult Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 10:05   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme og svimmelhet

Opprinnelig lagt inn av angel82, her.

Jeg begynte på ketolyse på tirsdag, men i går og idag er jeg skikkelig kvalm og svimmel. Hva gjør jeg feil? flere ganger har jeg nesten svimt av... jeg føler jeg drikker mye vann og farris... og jeg spiser lite grønnsaker, mest kjøtt,fløte,fisk,egg,bacon og ost. Noen som kan foreslå hva jeg bør gjøre?

Du bør i vertfall spise nok grønnsaker.
Hvor mange av dagens karbe-kvote kommer fra grønnsaker, og hva slags grønnsaker spiser du?

Tar du ketolysevitaminene?

Og dessuten er det normale bivirkninger å være kvalm og bli svimmel nå i overgangsfasen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:22   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme og svimmelhet

Hvorfor i all verden spiser du ikke grønnsakene du SKAL spise? Du skal spise 15g karbo om dagen og de bør komme i fra grønnsaker.

Litt ubehag i overgangen er som Gerd sier helt normalt, det går seg til.

Kan kan legge inn nøyaktig(og mengder) hva du spiser på en dag? Kanskje du spiser litt lite?
Jeg er typen som feks ikke kan spiser omelett til frokost, da er jeg kvalm resten av dagen, jeg kan faktisk kaste opp bare av tanken. Men til lunsj er det så nydelig, bare jeg har fått i meg noe annet til frokost. Feks salatgrønnsaker og noe kjøtt og kanskje rømmedip er god frokost. Det er fett, men ikke smaken av egg og bacon( bacon klarer jeg heller ikke til frokost).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 20:43   #4
angel82
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 37
angel82 er på en erverdig vei

Sv: Kvalme og svimmelhet

er litt dårlig på grønnsaker ikke så glad i det. Jeg spiser egg og bacon eventuelt omelett med fløte til frokost. hva spiser dere? til lunsj blir det salat med ost og skinke middag har vært koteletter,fisk og kylling uten noe særlig tilbehør. kvelds har jeg spist løvbiff,strimlet svinekjøtt med fløtesaus og sopp til...

angel82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: slank uten sult Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 20:51   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalme og svimmelhet

Jeg tror dette er ketoseovergangen som du sliter med. Ta deg et stykke ost, en tomat etc. Og få i deg nok fett! Det er ok å ta seg en spiseskje med smør bar om du orker det...

Om du ikke trappet ned med karboen før så er dette enkelt og greit abstinenser!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:49   #6
angel82
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 37
angel82 er på en erverdig vei

Sv: Kvalme og svimmelhet

Lenge blir det å vare?

angel82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: slank uten sult Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:03   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalme og svimmelhet

En dag eller to. Man går gjerne igjennom "lysporten" på dag seks.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:37   #8
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvalme og svimmelhet

Du går nok gjennom "dilerium"-fasen.
Kroppen din er uvant med å ikkje få raske karbohydrater.

Når eg gjekk på Atkins første gong, hadde eg store problemer med å spise grønnsaker osv.
Men fant ut at eg måtte ha litt til kvart måltid, om så bare ei spiseskje. Etter 1 mnd på Atkins var eg grønnsaksfrelst og er det enno

Det går seg til, og blir berre bedre og bedre

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 02:30   #9
kalispera
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 3
kalispera er på en erverdig vei

Sv: Kvalme og svimmelhet

Det er flere altså, trodde det bare var meg Jeg starta på onsdag, har vært konstant kvalm hele tiden, svimmel og besvimt en morgen jeg sto opp. I dag har det ikke vært så konstant ille, men er fortsatt i dårlig form. Håper virkelig det gir seg snart, ufattelig slitsomt å gå sånn her, jeg føler med deg Jeg er enig med deg, jeg og synes at jeg spiser nok, samt at jeg tar alle vitaminene som selges sammen med ketolysekuren-boken. I følge stixen er jeg i ketose allerede, så det er vel bare å tvinge seg gjennom det...

kalispera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:18   #10
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Kvalme og svimmelhet

Salt er det mange som ikke får nok av i seg. Saltet binder vannet bedre og minsker symptomene for endel.

Så nok salt og nok vann er bra mot slik kvalme. Glem alt du har hørt om at salt er farlig. For lite salt derimot er ikke bra i det hele tatt. Bruk havsalt, ikke "redusert" ditt og datt.

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svimmelhet og trening? Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 30-08-10 20:01
Svimmelhet Heksa Fysisk og mental helse 4 02-11-09 20:35
Svimmelhet og hodepine Bathory Ketolysekuren 0 28-10-08 02:11
Svimmelhet og matthet Smile Spørsmål og svar 5 29-04-07 19:18
Svimmelhet Femita Lavkarbo generelt 3 28-08-06 19:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no