Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Trenger forslag til retter. Kan barn spise dette?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 19:49   #1
Hønemor87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Sandefjord
Alder: 36
Innlegg: 1
Hønemor87 er på en erverdig vei

Trenger forslag til retter. Kan barn spise dette?

Jeg har bestemt meg for at lavkarbomå prøves ut. Kostholdet vi er vandt til er langt i fra lavkarbo, så dette blir nok en prøvelse.
Sammboeren min er vel den av oss som har mest og ta av, å som lenge har snakket om at han vil gå ned noen kilo, så hvorfor ikke prøve dette?

Vi har spist vår første lavkarbo middag i dag, å han var ikke super begeistra.
Grønnsaker er ikke vært vår store favoritt, men jeg er villig til å gi det et forsøk.

Så håper noen kan gi meg noen tips til retter for "nybegynner", eller hvordan rettene lett kan piffes litt opp.
Å hvordan er det for barn å spise lavkarbo?

=)

Hønemor87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:08   #2
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger forslag til retter. Kan barn spise dette?

Min manns favorittmiddager (ingen grønnsakselsker han heller) er disse;

Bacon Cheesburger-casserole
http://www.mineoppskrifter.no/bacon-...0%93-lavkarbo/
(Denne liker barna mine også veldig godt. Jeg bruker ofte bare vanlig norvegia-ost.)

Kremostburgere
http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...stburgere.html

Guttas favoritt
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=guttas

Som tilbehør har vi veldig ofte denne
http://forum.lavkarbo.no/showthread....%F8tegratinert
Bedre enn fløtegratinerte poteter synes vi begge!

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:37   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trenger forslag til retter. Kan barn spise dette?

Jeg anbefaler ubeskjedent nok denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46366

Grønnsakene er ikke veldig framtredende.

Og - utnytt det faktum at på lavkarbo kan maten bade i god saus. Det inkluderer grønnsakene. "Druknede grønnsaker" (= kokt/bakt i saus) liker ofte barn også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:05   #4
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Trenger forslag til retter. Kan barn spise dette?

Gratinerte grønnsaker er godt. Jeg er heller ikke så begeistret for kokte grønnsaker. Tamt liksom. Lager mye kålstuing for tiden, det er skikkelig nam! 5.2 kh/100g. For meg går det helt fint, men må jo passe på litt. Finner jeg spisskål lager jeg heller av det, spisskål har 0.9 kh/100g.

Kålstuing lager jeg ved å frese oppkuttet kål i smør i en kasserolle. For bare meg lager jeg 100-150g rå kål. Ikke for sterk varme, de skal ikke brunes. Så har jeg i kremfløte. Til 100-150g kål bruker jeg 1dl fløte. Det gjør man som man vil om. Lar det putre til fløten har redusert til ønsket tykkelse. Det kommer an på hvor mye fløte. Pass på at det ikke blir for varmt slik at det ikke brenner seg (men det kommer jo og an på type kasserolle). Etter at fløten har entret kasserollen har jeg i pepper. Jeg er ikke glad i den melkesmaken, så jeg har kunn i pepper, forholdsvis mye av det og. Fløte smaker litt salt. Man krydrer etter smak.

Fant denne oppskriften på bloggen til LenaBeatrice.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger forslag til dessert sweet_mystery Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 10-04-11 14:08
Kan jeg spise dette??? Trenger svar fort! :) Nesly Ketolysekuren 3 03-02-11 17:05
Forslag til ørret-retter? Idamor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 12-08-10 19:06
Trenger hjelp og forslag til hva jeg kan spise mija Spørsmål og svar 3 30-01-10 22:42
Hvordan få barn til å spise grønnsaker?? lotte Barns kosthold 34 11-05-05 15:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no