Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Første dag på lavkarbo ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 13:57   #1
ingelin82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
ingelin82 er på en erverdig vei

Første dag på lavkarbo ...

Jepp da er jeg i gang.

Kan fortelle litt om meg selv. Jeg er 28, veier 68 kg og er 150 cm. Målet mitt er mellom 50 og 55 kg. Har diagnosen pcos, så endelig har jeg motivasjonen til å gjennomføre dette prosjektet. Vi vil gjerne ha nr 2 og da bør jeg gå ned noen kg.

Er helt fersk i dette og er en brødelsker men, skal få laget meg både lavkarbo knekkebrød og brød.

Første dag går egentlig veldig bra, frukost og lunsj ble hjemmelaget tacosalat, i tilegg har jeg spist en nutrilett bar, men er vel atkinsbarer jeg skal spise har jeg skjønt, eller?

Vet egentlig veldig lite om lavkarbo mat, men godt vi har internett.

Tips og råd mottas med stor takk

ingelin82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:19   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Første dag på lavkarbo ...

Hei, og hjertelig velkommen hit

Jeg vil først råde deg til å lese denne fantastiske nybegynnertråden. Der er det mye nyttig info. Men det kan bli litt mye på en gang, så da kan det være kjekt å lese LCHF på 3 minutter som er en to-siders pdf som kan være veldig grei å bruke som en rettesnor i starten før man kommer inn i ting.

Du sier du hadde tacosalat til frokost/lunsj. Var det med hjemmelaget tacokrydder? Det er stort sett veldig mye sukker i de posene med ferdigblandet. Heldigvis er det veldig enkelt å lage egne krydderblandinger, og de smaker jo mye bedre også!
Nutrilettbar har ingenting med lavkarbo å gjøre, nei, men når du sier at "det er vel atkinsbarer jeg skal spise", så vil jeg si, at nei, du trenger på ingen måte spise atkinsbarer. Dette kan brukes som kos istedenfor sjokolade og snop, men bør ikke være en del av et sunt og variert hverdagskosthold.
Da holder det stort sett med rene råvarer fra matbutikken. Grønnsaker, urter, kjøtt, fugl, fisk, egg, meieriprodukter (hvis man tåler), nøtter/frø (hvis man vil) etc (jf LCHF på 3 minutter lenger opp).

Ønsker deg masse lykke til med både kosthold og prøving. Bruk forumet for det det er verdt, og finner du ikke svar på noe du lurer på, så ikke nøl med å spørre

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Første familiejul etter lavkarbo, noen aslaug Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 24-11-09 00:10
Min første lavkarbo-matpakke mokki Lavkarbo generelt 2 15-08-09 13:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no