Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Drøm om 0-carb syltetøy

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-08, 01:05   #1
Fæhtfløytå
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 13
Fæhtfløytå er på en erverdig vei

Drøm om 0-carb syltetøy

Er på induksjon, og ser på alle de heeerlige vaffel-pannekake og lappeoppskriftene her Så mange dyktige og kreative gastronomer her inne!!!

Det hadde vært himmelsk å kunne ha et trygt lavkarbo syltetøy oppå (med en dæsj rømme!!)

Heistadsyltet er jeg redd kan bleike keto-stiksa - etter dagevis med keto-migrene og lokal skodde Det må jo litt sylt til å dekke flaten på vaflene... For ekte nyyytelse!!

Har fantasert om å bruke den røde heistad-geleen, eller JaDA-pulveret og helle gelatin i. Som en slags marmelade. Kanskje med litt mer veske i geleen?

Pektin hadde jo vært det beste. Det ville gitt en mer syltetøy-aktig konsistens.

Vet dere om det finnes ren pektin (uten sylteblanding med sukker).
Og hvor mange karber det er i denne stivelsen?

Håper spent på noen gode svar

Fæhtfløytå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca. Atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 10:10   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Drøm om 0-carb syltetøy

Vet ikke hvordan det er med Heistad og det andre du spør om, men tenkte jeg kunne tipse om dette , det er i hvertfall et syltetøy med 0 karber. Må bestilles på nett da, men det er masse annet lavkarbo"snacks" på den siden også, så jeg har i alle fall ikke noe problem med å fylle en handlekurv der inne

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 14:07   #3
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Drøm om 0-carb syltetøy

Hva med å kjøpe deg en kurv jordbær, renske dem og dele i 3-4 biter, røre sammen med natreen eller splenda? Da får du syltetøy....Nylaget til og med. Jeg gjorde det i dag, og det var faktisk veldig godt!!

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 23:18   #4
Fæhtfløytå
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 13
Fæhtfløytå er på en erverdig vei

Sv: Drøm om 0-carb syltetøy

Tusen takk for gode tips! Fikk ikke lest dem før nå.

I morges lagde jeg heistad rød gele med litt mer vann. Tilsatte et lite strø agar-agar og joh.mel. Pluss en liten squett fun grape (nøytraliserer litt av det søte)
Rørte innimellom mens det kjølte i ei skål som jeg helte det i. Inn i kjøla.
Da jeg kom hjem, var det ikke helt stivnet ennå, så jeg puttet skåla i fryseren i ca. en time. Til det hadde kommet et rimlag på toppen.

Dette rørte jeg sammen. Og konsistensen ble en blanding av gele og syltetøy!!!
Med smør og sylt svevde jeg langt oppi vaffelnirvana SUKK.
Så satte jeg sylteskåla i kjøleskapet.

MEN SÅÅÅÅ: I kveld rørte jeg syltetøygeleen sammen med seterrømme.
GOSH!!!
DET MÅÅÅÅ bare prøves!!! Dere som ikke har testet dette aner ikke hva de har gått glipp av... Tips, tips!!!

Ørten ganger bedre enn alle CC-kos kombinasjonene jeg har testet.

Fæhtfløytå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca. Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 02:06   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Drøm om 0-carb syltetøy

Jeg har tidligere brukt litt av Heistads syltetøy, men har aldri vært videre begeistret for det. Det er litt for blekt og tamt synes jeg.
Sist jeg var på Rema 1000 fikk jeg øye på Lærums syltetøy med 80 % bær og ikke tilsatt sukker. Det var friskt og veldig godt! 100 gram jordbærsyltetøy innehoder kun 18g KH (av dette er 9 g sukkeralkoholer og 9 g fra bæra.) Sukkeralkoholene regnes jo ikke med, -og bæra, de må vi jo ha i skikkelig syltetøy! Så også at der fantes bringebærsyltetøy, og en blanding av aprikos og appelsin.
Absolutt verd å prøve!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 10:41   #6
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Drøm om 0-carb syltetøy

Rørt bringebær med sukrin eller annet søtstoff er fortsatt ikke null karber, men det blir ikke mer enn tre karb per 100 gram? Og 100 gram bringebær er faktisk ganske mye

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 11:22   #7
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Drøm om 0-carb syltetøy

Her er et lavkarbosyltetøy, det har 4g karbo per 100g. http://www.lavkarbopikene.no/ds_prod...roducts_id=154

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:19   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Drøm om 0-carb syltetøy

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Vet ikke hvordan det er med Heistad og det andre du spør om, men tenkte jeg kunne tipse om dette , det er i hvertfall et syltetøy med 0 karber. Må bestilles på nett da, men det er masse annet lavkarbo"snacks" på den siden også, så jeg har i alle fall ikke noe problem med å fylle en handlekurv der inne

Det er sikkert veldig lavkarbo, men jeg skjønner ikke at de kan si at det er 0 carbs når de har søtet syltetøyet med splenda. Splenda har da karber!
Det står det i alle fall på mine poser.

Men man spiser jo ikke så mye av det - hele tiden.... kanskje....

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 01:14   #9
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Drøm om 0-carb syltetøy

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Vet ikke hvordan det er med Heistad og det andre du spør om, men tenkte jeg kunne tipse om dette , det er i hvertfall et syltetøy med 0 karber. Må bestilles på nett da, men det er masse annet lavkarbo"snacks" på den siden også, så jeg har i alle fall ikke noe problem med å fylle en handlekurv der inne

Nei, dette er nok ikke et syltetøy med 0 g KH. Innholdsfortegenlen sier at det er 0 g KH pr 15 g. I de norske reglene er det lov å skriv 0 g pr 100 g matvare, dersom matvaren inneholder mindre enn 1 g pr 100 g. I dette tilfellet gjelder nok andre regler.- desverre.
Når en ser en slik fortegnelse der alle verdier er 0,- ja da burde det nesten være vann!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar

Emneord
syltetøy


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man ødelegge kroppens toleranse for carb. Ullabulla Generell ernæringsdebatt 4 18-05-07 12:37
Kjekke lavkarbolinker for de som leser engelsk Nille Spørsmål og svar 9 22-02-07 10:40
Barnehagen tror prim og banos er sunnere enn syltetøy! elian Barns kosthold 24 11-07-06 00:44
Low Carb Brød Daizy Lavkarbo generelt 5 06-04-06 21:21
EXtreme Carb Blocker™ Elena Lavkarbo generelt 1 12-11-05 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no