Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-08, 22:10   #1
ElinPelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 15
ElinPelin er på en erverdig vei

Hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Mulig det står noe om dette på forumet fra før, men det er så mye å lete igjennom at jeg heller spør. Er ikke veldig overvektig, men nok til å ønske endring både på fasong og kosthold. 7 til 10 kilo vil passe for meg. Er av den litt utålmodige typen som liker å se resultater fort. Begynte på ketolyssekuren for en uke siden, og venter spent på resultater. Hva er feil med å bruke denne kuren for oss litt "smårunde"?

ElinPelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 05:51   #2
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Denne må jeg abonnere på.. Lyst til å prøve selv, men skal ikke ned mer enn 5 kg.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 20:19   #3
Kattemor
Juniormedlem
 
Kattemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
Kattemor er på en erverdig vei

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Jeg fikk et tips av jenta som legger neglene mine ; ) prøv ketolysekur! Hun sa at nesten alle hun kjenner og familien hennes har prøvd dette, og samtlige har gått ned i vekt. Først veldig raskt (inntil 10 kilo på 14 dager!!!) deretter saktere, men jevnt og trutt. En i familien har gått ned 8 kilo på 14 dager, en annen 50 kg (!) på 6 måneder. jeg kan ikke skjønne at det kan være noe problem for oss som "bare" skal ned noen få kilo å prøve kuren : ) jeg selv vil gjerne ned 5-7 kilo før ferien som er om 14 dager.

Jeg har bare ett problem! Og det er at jeg nesten må slåss med meg selv for å få meg til å spise fett!! Det strider jo imot alt jeg tidligere har lært. Jeg spiser ikke sukker (har ikke brukt sukker bevist på mange år, men går allikevel ikke ned noe..) men, om jeg har vært forsiktig med fett generelt, så har jeg klart å gå ned litt i perioder.

Nå skal jeg spise fett, og DET er vanskelig det *ler*

Er villig til å gi denne kuren en sjanse..om den klarer å få meg ned i vekt før ferien, lover jeg å sverge til den heretter - går jeg derimot opp igjen det lille jeg har klart på den "gamle" fettfrie måten, så vil jeg neppe ha tillit til den igjen

Krysser fingrene for en slank sommer ; )

Kattemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 20:35   #4
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

det er vel lite sansynlig at man går ned nærmere 10 kg på 14 dager om man har lite å ta av i utgangspunket, bare for å ha sagt det...

ellers vet jeg ikke helt hvorfor den ikke er for de som skal ned mindre enn 10 kg.

og forresten så er mange av kiloene du tar de første ukene vann og tomme glykogenlagre.. ergo gjør det ikke noe stort utslag på klesstørrelsen eller fasongen de første ukene vil jeg tro.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 20:53   #5
Kattemor
Juniormedlem
 
Kattemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
Kattemor er på en erverdig vei

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Altså, nå er det ikke sånn at jeg har lite å ta av fra før av

Det er bare det at jeg vet at det har fungert for andre. Ikke tror jeg at jeg går ned så mye bare vann heller, for jeg har slanket meg en stund, og har kommet forbi den fasen. Tidligere har jeg fulgt flere Grethe Rhode kurs med hell, selvom det er tungt synes jeg... nå vil jeg prøve noe nytt i håp å få fortgang på slankingen ; )

Jenter: hvordan i hulete kopierer dere inn disse fine statistikkene deres??
har funnet en jeg vil ha, men finner ikke hvor jeg skal lime den inn... noen som kan tipse? takk

__________________
Going down the catwalk



Kattemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 20:53   #6
Kattemor
Juniormedlem
 
Kattemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
Kattemor er på en erverdig vei

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

nei, der var den jo ---helt plutselig *ler*

__________________
Going down the catwalk



Kattemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 22:16   #7
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Går man på ketolyse kur..Så er det såå viktig at man tar di vitamin tilskuddene.Morgen ,lunsj,middag og kveld!!Det er viktig for vektnedgang og for kroppen når man kutter så kraftig ned på karbene.Tror ikke det er lurt å gå på ketolyse uten disse tilskuddene.Det er jo en grunn for at det står egene avsnitt om dette i boken slank med ketolyse...Så skal man gå på denne kuren så bestill tilskuddene på ketolyse.no eller kjøp det på apoteket!!!

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 22:44   #8
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Jeg gikk ned 7 kilo, tok ca 1 kilo i uken når jeg først hadde kommet i gang,
så det er nok ikke noe i veien for at de med under 10 kilo går på "kuren"
men ta vitaminene, og les boken!
Hvis du ikke har tilgang til boken, les på forumet her, og søk etter det du lurer på,
du får mange svar på søkining, men det er verdt ett forsøk,
og masse lykke til, selv om jeg tror du legger lista litt høyt,
med å håpe på å ta av så mange kilo på så kort tid!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 23:17   #9
ElinPelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 15
ElinPelin er på en erverdig vei

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

har i grunn ikke lagt lista noe sted jeg, venter bare på at noe vil skje med vekta etter hvert. Vet at dette virker, da min søster har brukt kuren over lengre tid med gode resultater. Tar vitaminer, men ikke de som selges her. Spiser omega3, nattlysolje, d-vitamin, kalsium, b12 pluss en del som er puttet inn i tillegg i de samme pillene.

ElinPelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 03:32   #10
Kattemor
Juniormedlem
 
Kattemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
Kattemor er på en erverdig vei

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

hehe... jeg VET at jeg legger lista høyt, men skjønner jo at den er litt urealistisk.. men det fungerer som motivasjon for meg uansett da

Jeg har skuffende nok, ikke mottatt boka mi idag men håper den dukker opp i postkasse i morgen!

Og jeg skal på apoteket å kjøpe ALT som anbefales der ja! Nå tar jeg kun Omega-3 (for kvinner) og Magnesium, så trenger vel noe mer ja

psst... hihi..har gått ned 400 gram det første døgnet (joda, det er nok vann, men moro lell)

__________________
Going down the catwalk



Kattemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 07:52   #11
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

ønsker dere iallefall masse lykke til

stor fredagsklem fra meg

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:32   #12
Kattemor
Juniormedlem
 
Kattemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
Kattemor er på en erverdig vei

Sv: hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Tusen takk

__________________
Going down the catwalk



Kattemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 21:51   #13
Heksehylet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Heksehylet er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Jeg har heller ikke funnet noe fullgodt svar på det.. I ketolyse boka står det jo også at det ikke anbefales.. Er det fordi de alt for lett kan komme på igjen? Jeg har lyst å få av meg de 10-15 kiloene jeg la på meg når jeg sluttet å røyke. Synes det er veldig psykisk tungt og holde seg unna alle godsakene nå på sommeren, men jeg har ikke sprukket en eneste gang enda. Klarer jeg å slutte og røyke, så skal jeg klare dette også

Heksehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 01:37   #14
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg?

Vet ikke om jeg heller har et fullgodt svar, men jeg mener at noe av grunnen er at dette:
1. Ketolysekuren er som ordet sier en kur. Under denne kuren må en totalt legge om kostholdet. Kuren er veldig streng.
2. Når en har nådd ønsket vekt bør en ikke gå tilbake til "normalkost", men fortsatt holde et lavt KH nivå ellers kommer kiloene raskt tilbake.
3.Derfor tror jeg at en person som ikke har mer enn 10 kg å ta av ( og som kanskje ikke har vært "jojo slanker" i mange år) heller bør endre kostholdet ved å redusere KH innholdet noe eller kanskje betraktelig! Kurer ala Fedon Lindberg kan kanskje just være det eneste de trenger for å få bort de uønskede kiloene.
Selv har jeg gått på Ketolysekuren men godt resultat, men jeg hadde over 30 kg å bli kvitt. Jeg har også for flere år siden gått på Atkins med godt resultat, men gikk da etter hvert over til "normal kost". Det skulle jeg aldri ha gjort!!!
Selvsagt ønsker alle å fort bli kvitt kiloene, men det viktigste er at en kan trives med kostholdet og likevel holde ønsket vekt over tid!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben

Sist redigert av Gamla : 17-07-08 kl 01:45.
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no