Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På 'an igjen. Kickstart?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-12, 16:50   #1
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

På 'an igjen. Kickstart?

Hei alle sammen Nå er det lenge siden jeg har vært på forumet..
Gikk ned 18 kg på ketose for 2 år siden, og nå har 14 kommet på igjen. Surt.
Tenker jeg begynner igjen nå en av de nærmeste dagene.

Det jeg lurer på er om noen av dere har brukt shake som kickstart noen gang? Målet er ikke å gå ned alt på pulver, med å erstatte noen måltider per dag i noen uker (ikke alle, da dauer jeg...)

Det skal nevnes at jeg vet hvordan ketose fungerer og hvilken mat man skal spise, men jeg ønsker en liten - ja kickstart...

Synspunkter?

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 19:03   #2
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Hei..

Kjipt når de kommer på igjen Men desto bedre å få de av igjen igjen med noe som fungerer..

Jeg syns det er bedre å spise mat enn å drive med shakes, men det er jo individuelt..Har gått ned over 4 kg på de tre første ukene, så jeg vil jo si at det er en kickstart i seg selv Jeg har spist en del omelett, oopsi, rent fisk/kjøtt/kylling, en god del grønnsaker og en atkins bar i uka(lørdag el søndag) og er alltid mett.. Har prøvd shakes og opplevd det at jeg blir fort sulten igjen, så jeg vil heller holde meg til mat og holde meg mett lenge

Lykke til

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 08:27   #3
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Jeg begynte min vektreduksjon med Kickstartpulveret til Campkilo, og gikk ned ca 15 kilo på de 4 ukene jeg utelukkende gikk på shakes. Gikk så opp 2,5 kilo den første uken jeg spiste mat, men har etter det gått ned noen kilo til på lavkarbo. Begynner på en ny 3-ukers på Kickstart over helgen, så får vi se. Det viktigste for meg er å holde vekten etter en slik kur, og det har fungert meget bra hittil. Mvh Jon Sandem Lavkarbohuset Norge

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 23:39   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Hvor mye karbo er det i campkilo egentlig?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 06:39   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Hvor mye karbo er det i campkilo egentlig?

50g pr 100g... og første ingrediens er fruktose.....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 09:25   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

50g pr 100g... og første ingrediens er fruktose.....

Åh skitt

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 08:15   #7
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Hvor mye karbo er det i campkilo egentlig?

Alfor mye i forhold til en ren lavkarbodiett, på en dagsdose med 200 gram pulver er det 100 gram karber. Det er en lavkaloridiett, ikke en lavkarbodiett.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 08:32   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Påan igjen. Kickstart??

?

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Alfor mye i forhold til en ren lavkarbodiett, på en dagsdose med 200 gram pulver er det 100 gram karber. Det er en lavkaloridiett, ikke en lavkarbodiett.

Men reklamerer ikke campkilo med ketose? Er vel vanskelig for de fleste å komme i ketose på den mengden kh?

Jeg har dårlig erfaring med pulverkurer og vil heller anbefale trådstarter å prøve seg på en eller form med lavkarbo, med skikkelig mat. Det innebærer jo noe mer planlegging enn en pulverkur, men da får du inn de gode vanene fra dag en.

Men tror du at pulver er noe for deg så kjør på, bare husk at de fleste kurer ikke er lavkarbo og skal du da kombinere med mat må du tenke lavkalori og ikke pøse på med fett. Husk også at det har noe å si hvor kh kommer fra (spesielt om man f.eks. er insulinresistent) og campkilo f.eks har mye fruktose og fruktose er om mulig verre en raffinert sukker.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 08:53   #9
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

?

Men reklamerer ikke campkilo med ketose? Er vel vanskelig for de fleste å komme i ketose på den mengden kh?

Jeg har dårlig erfaring med pulverkurer og vil heller anbefale trådstarter å prøve seg på en eller form med lavkarbo, med skikkelig mat. Det innebærer jo noe mer planlegging enn en pulverkur, men da får du inn de gode vanene fra dag en.

Men tror du at pulver er noe for deg så kjør på, bare husk at de fleste kurer ikke er lavkarbo og skal du da kombinere med mat må du tenke lavkalori og ikke pøse på med fett. Husk også at det har noe å si hvor kh kommer fra (spesielt om man f.eks. er insulinresistent) og campkilo f.eks har mye fruktose og fruktose er om mulig verre en raffinert sukker.

For meg var denne kuren det jeg trengte for å komme igang, og ikke minst det som gjorde at jeg landet på lavkarbo i ettertid. Du kommer i ketose grunnet underskudd på kalorier. Totaltallet her ligger på 800 kalorier i døgnet. Og ifølge leger jeg har spurt er det ingen forskjell på ketose grunnet lavkalori eller lavkarbo, selv om enkelte her inne synes å mene at det er en forskjell. Jeg har som sagt hatt suksess med denne kuren, men det er helt og holdent opp til hver enkelt hva hun eller han vil prøve, så jeg vil ikke anbefale det ukritisk, det er viktig at man setter seg godt inn hva kuren går ut på, og det krever stor selvdisiplin og viljestyrke.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 10:00   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

For meg var denne kuren det jeg trengte for å komme igang, og ikke minst det som gjorde at jeg landet på lavkarbo i ettertid. Du kommer i ketose grunnet underskudd på kalorier. Totaltallet her ligger på 800 kalorier i døgnet. Og ifølge leger jeg har spurt er det ingen forskjell på ketose grunnet lavkalori eller lavkarbo, selv om enkelte her inne synes å mene at det er en forskjell. Jeg har som sagt hatt suksess med denne kuren, men det er helt og holdent opp til hver enkelt hva hun eller han vil prøve, så jeg vil ikke anbefale det ukritisk, det er viktig at man setter seg godt inn hva kuren går ut på, og det krever stor selvdisiplin og viljestyrke.

Ahhh ok, var egentlig bare det med ketosen jeg lurte på.

Selv har jeg brent meg på slike pulverkurer for de inneholder en del sukker/Fruktose (samt masse annet uhumskheter) og jeg er insulinresistent og må passe nøye på hvor alle kh kommer fra. Sier seg selv at et så lite kaloriinntak mest sannsynlig vil gi en rask nedgang, selv sverger jeg heller til fettfaste som kickstart (eller evt en oppkarbing).

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 09:57   #11
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ahhh ok, var egentlig bare det med ketosen jeg lurte på.

Selv har jeg brent meg på slike pulverkurer for de inneholder en del sukker/Fruktose (samt masse annet uhumskheter) og jeg er insulinresistent og må passe nøye på hvor alle kh kommer fra. Sier seg selv at et så lite kaloriinntak mest sannsynlig vil gi en rask nedgang, selv sverger jeg heller til fettfaste som kickstart (eller evt en oppkarbing).

Hva er fettfaste? Jeg strever med å komme i ketose igjen etter ferien og håper det finnes en god måte å få det til på. Jeg har fremdeles over 20 kg igjen og synes det er vanskelig å finne ut hvor skoen trykker når resultatene uteblir. Kan fettfaste være et alternativ for å få igang forbrenningen min tror du?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 10:09   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Hva er fettfaste? Jeg strever med å komme i ketose igjen etter ferien og håper det finnes en god måte å få det til på. Jeg har fremdeles over 20 kg igjen og synes det er vanskelig å finne ut hvor skoen trykker når resultatene uteblir. Kan fettfaste være et alternativ for å få igang forbrenningen min tror du?

Søk på fettfaste her inne, så finner du noen tråder med gode tips.

Jeg gjennomførte fettfaste i starten av juli tror jeg det var, etter stillestand siden oppstart i mars. Da løsnet det. Holdt på i 5 dager. Åt ca 1000kalorier om dagen, 5 måltider a 200kalorier. Ca 80% fra fett. Man kan feks spise 30g macademianøtter 5 ganger om dagen, kremost med fløte osv.. Ikke noe spennende mat, og veldig lite mat. Man tenker på mate HELE tiden. Men det funka, for etter det begynte jeg å gå ned.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 11:05   #13
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Søk på fettfaste her inne, så finner du noen tråder med gode tips.

Jeg gjennomførte fettfaste i starten av juli tror jeg det var, etter stillestand siden oppstart i mars. Da løsnet det. Holdt på i 5 dager. Åt ca 1000kalorier om dagen, 5 måltider a 200kalorier. Ca 80% fra fett. Man kan feks spise 30g macademianøtter 5 ganger om dagen, kremost med fløte osv.. Ikke noe spennende mat, og veldig lite mat. Man tenker på mate HELE tiden. Men det funka, for etter det begynte jeg å gå ned.

Takk. Kom ikke på at jeg selvsagt kan søke her inne. Det tror jeg jammen meg at jeg skal prøve. Jeg overlever fint på lite spennende mat, jeg liker det meste og har ikke stort behov for variasjon. Men sult tåler jeg dårlig. Dette skal jeg lese meg opp på før jeg setter i gang

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 11:09   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Takk. Kom ikke på at jeg selvsagt kan søke her inne. Det tror jeg jammen meg at jeg skal prøve. Jeg overlever fint på lite spennende mat, jeg liker det meste og har ikke stort behov for variasjon. Men sult tåler jeg dårlig. Dette skal jeg lese meg opp på før jeg setter i gang

Mat jeg syntes var godt på fattfaste var macadamianøtter, godt å ha noe å knaske på.
2 cream cheese muffins er og godt, og teller som et måltid.
Etter noen dager laget jeg oppsier og spiste med salami og majones.

Og ha vekt tilgjengelig, alt MÅ veie og telles. Men det er jammen bare 5 dager.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 11:20   #15
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Mat jeg syntes var godt på fattfaste var macadamianøtter, godt å ha noe å knaske på.
2 cream cheese muffins er og godt, og teller som et måltid.
Etter noen dager laget jeg oppsier og spiste med salami og majones.

Og ha vekt tilgjengelig, alt MÅ veie og telles. Men det er jammen bare 5 dager.

Det skal jeg klare Tusen takk nok en gang Imse for gode råd

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Quik start (Kickstart) tverten Spørsmål og svar 1 14-09-11 09:26
Hvordan komme i gang? Kickstart? Tiko Mer enn 30 kg overvekt 26 15-05-10 16:24
Ukeplan - kickstart artemis Generell diskusjon 1 14-04-10 19:20
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no