Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva bruker dere å drikke?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-13, 15:28   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Hva bruker dere å drikke?

Å hvor mye iløpet av den dag?

Vet at det nok finnes mange tråder om dette temaet, men tenkte å spørre for å få noen tips å se om det var kommet noe nytt siden vi er nye medlemmer nå!

Selv drikker jeg mye te (Favoritten er te fra Celestial Seasonings, masse god smak, økologisk og helt uten skumle ingredienser!), vann selvfølgelig, litt pepsimax, eggemelk-kakao hver dag til frokost også drikker jeg veldig mye funlight med kullsyre i! Bruker den som heter Fruktfest, med kullsyre i smaker den akkurat som champangebrus <3 Er nå jeg er kjempeglad for at vi har kullsyre i kjøleskapet

Hva drikker dere da?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 15:35   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Jeg drikker en kopp kaffi om morgenen, en kaffismoothie på ettermiddagen, et krus te med cocosa om kvelden og ellers drikker jeg cirka to og en halv liter vann.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 15:36   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Vann, 2-3 liter+ hver dag. Og 1-3kopper kaffe og mulig 1-2kopper peppermynte eller kamillete.
Jeg drikker vann når jeg er tørst.

1-3glass pepsimax el.l i helgene,kan også gå uker uten brus.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 15:37   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Kaffe, vann, farris og hvitvin

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 16:48   #5
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Te, vann, te, vann, te, vann.... og i dag en kopp kakao på mandelmelk, sukrin+ og bakekakao. :3

Hender jeg har heftige perioder med ZerOh! og Fun light, og da går det gjerne ned noen liter (utblandet vel og merke).

Reintroduserte meg selv for sukkerfri brus forleden, men det var ikke noe kjærkomment gjensyn, så det blir neppe en vane.

Ville også ha drukket noe mer kokosvann om det var billigere.

Men ja, te er favoritten. Celestial sin bengal spice-te er min daglige cinnamon challenge. Naaaaaam! Har nettopp oppdaget at Twinings sin chai-te som selges i Storbritannia IKKE er noe særlig god. Gleder meg vilt til "norsk" Twinings chai-te. Ellers er jeg svak for Yogi og Pukka.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 17:15   #6
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Bullet kaffe, vann og julebrus. Brusen er av den der lett varianten. Blir gjerne 1 liter bullet kaffe til frokost, et par-tre-fire liter vann og et glass (2,5dl) slik brus om dagen.

For variasjonens del kan jeg enkelte uker drikke vann på flaske med smak. Ingen spesiell favoritt, synes det er så dyrt uansett.

Melk drikker jeg knapt lengre. Kanskje et par.tre glass i måneden? Maks 5 dl vil jeg si.

Er nok veldig kjedelig i drikkevanene mine innser jeg...huff, vann er egentlig kjedelig.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 17:25   #7
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Hva bruker dere å drikke?

1-2 kopper kaffe med eller uten litt cocosa og smør, 1-2 kopper grønn te med sitronskiver i, litt sukkerfri julebrus i disse tider, og ca 1/2 liter vann eller veldig godt utblandet zeroh-saft- Drikker generelt altfor lite.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 18:26   #8
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Vann., kaffe og altfor mye pepsi max!

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 18:32   #9
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Kaffe og vann

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 19:45   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Te - svart og grønn, kaffe, vann og Farris.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 20:32   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Vann, 2 liter++, og kaffe til hverdags. Gjerne litt vin eller Cola Zero lørdagskvelden.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 20:37   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Kaffe, te, vann, zeroh! Og 1-2 glass brus. Smoothie med mandelmelk. Alt hver dag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 21:18   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Kaffe (masse ), vann, hjemmelaget kullsyrevann, gjerne med Zeroh (ferskensmak, nam-nam).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 21:49   #14
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Altfor lite vann, altfor mye kaffe og cola zero.. Men jeg orker ikke å endre på det, det får vi ta etterhvert. Man tuller ikke med koffein

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 22:09   #15
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kaffe, vann, farris og hvitvin

Me too ! Og en konjakker, kanskje. Til frokost, for eksempel.

Og sitronvann som jeg har lært av senka her inne

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 22:14   #16
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Kaffe. Grønn te. Svart te. Vann. Soyamelk i eggemelken. Kaffe. Farris bris,- den med oransje kork. Nevnte jeg kaffe? med fløte eller kokosolje

Hvilke sukkerfrie julebruser fins det?

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 22:34   #17
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Me too ! Og en konjakker, kanskje. Til frokost, for eksempel.

Og sitronvann som jeg har lært av senka her inne

Konjakk setter en spiss på frokosten, ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 22:42   #18
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Me too ! Og en konjakker, kanskje. Til frokost, for eksempel.

Og sitronvann som jeg har lært av senka her inne

Flott Nette at du husker sitronvann Veldig viktig

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 23:58   #19
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Vann, grønn te og Fun Light Fruktfest! Og en gang i blant rødvin i godt selskap. Da har vi vel dekket det meste...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 00:30   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Tre liter rød bris hver dag samt hvit/grønn te. Calvados en og annen helg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 01:02   #21
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Altfor, altfor mye kaffe. Prøver å fylle på med vann innimellom der.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 01:32   #22
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Drikker Bullet kaffe, Diverse te m.splenda, mye vann med isbiter.
En sjelden gang pepsi max.

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:14   #23
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Her går det i vann og kaffe. Drikker altfor sjelden brus, men smakte litt julebrus her en dag. Syns vann er best jeg...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:20   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Mot normalt: To til fire liter vann om dagen, og en kanne kaffe. Rødvin og sånn en gang i blant.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:31   #25
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Hva bruker dere å drikke?

Akkurat nå går det i diverse teer med 1 ts cocosa

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere? Peppa Gris Spørsmål og svar 62 23-05-11 22:04
Jippi i morgen er det fest - Hva pleier dere å drikke? Dolly Ketolysekuren 13 12-05-11 16:34
Hva spiser dere når dere skal drikke alkohol? Rockabilly Ketolysekuren 7 24-02-11 00:29
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 10:38
Når slutter dere å drikke vann om kvelden? Pearl Spørsmål og svar 11 17-03-08 16:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no