Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fluortyggis? Ikke bra?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-09, 15:36   #1
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Fluortyggis? Ikke bra?

Jeg har en tannkjøttsykdom som gjør at jeg lettere kan få hull i tennenne, og i det forbindelse er jeg anbefalt å ta mer fluor enn andre.
Siden jeg vil spy av smaken på fluortabletter,har jeg fått fluortyggis hos tannlegen...disse skal jeg tygge 8 stk av pr dag.
Lurer på om det kan ha noe å si for ketosen?
Prøvde å finne det ut, men det st ingenting på boksen annet enn hvor mye fluor som er i.
noen som vet?
åååhh...jeg kom selvfølgelig ikke til å tenke på dette før idag,som er min 5 dag på ketolyse

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 17:38   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

Den fluortyggisen jeg fant i Felleskatalogen inneholder både xylitol og sorbitol som vi ikke skal ha på ketolyse!

Omgjøres til sukker i kroppen (enkelt sagt)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 21:34   #3
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

oh shit Da må jeg slutte med den altså

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 21:42   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

Men med så lite karbohydrater som vi spiser på ketolyse, er belastningen på tennene mye mindre. Så kanskje du ikke trenger dem?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:11   #5
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Men med så lite karbohydrater som vi spiser på ketolyse, er belastningen på tennene mye mindre. Så kanskje du ikke trenger dem?

Har tenkt på det samme.Skal ringe tannlegen min imorgen å sjekke va han anbefaler.

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:59   #6
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

8stk av den tyggisen kan vel ikke utgjøre *fryktelig* mange karbs vel? Ikke mange gram i tyggisen i seg selv...og når det da oxo er et søtningsstoff som kroppen ikke tar 100% opp, så blir jo totalen på effektive karbs ikke så ille.
Når det er en medisinsk indikasjon da...vel, jeg tror nok at jeg ville ha prioritert tennene! Men eget valg seff!

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 21:27   #7
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

hmm..ja da har jeg snakket med tannlegen, og det blir nok prioriering av tenner jah
eller spise fluortabletter, som smaker fryktelig og sikkert utgjør like mange karbs

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 00:08   #8
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

Ja, selvfølgelig vil tannlegen si at man skal tygge og spise fluor, vi har vel blitt opplært til å tro at fluor er bra for oss!

Det er det ikke...

Fluor er et av verdens giftigste stoffer, veldig reaktivt med masse andre stoffer ettersom det har en spesiell plass i det periodiske system kalt halogener. F.eks gjør fluor at man absorberer tungmetallet bly "enda bedre" i kroppen...

Fluor kan ødelegge tennene våre, man kan få det som kalles fluorose.

Igjen prøver man å behandle symptomer, i dette tilfellet syreangrep/karies som spesielt kommer etter inntak av karbohydrater.

Fluor dreper bakterier i munnen, det ser ikke forskjell på gode og dårlige bakterier!

Spiser man fett og proteiner, holder seg unna tilsetninger og karbohydrater, vil munnen naturlig være renere, belegget man vanligvis opplever etter et måltid ("alle tygger vel extra" haha) blir borte.

Slutt å ødelegge helsa med fluor!

dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 01:31   #9
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

Selvsagt vil tannlegen si du skal bruke fluor. Det er det som er Det Eneste Saliggjørende for tannleger.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 02:43   #10
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fluortyggis? Ikke bra?

jepp, fluor "styrker" ingenting, det er kun en viss bakteriell virkning, men dessverre også blir med inn i kroppen og felles inn i benvev og påvirker våre celler. Fluor er mer giftig enn bly og nesten så giftig som arsenik. Noe å tenke på ?
Om man ser på fluor som avfall er stoffet ikke lov å graves ned, slippes ut i vann eller å brennes.
Det er noen motsetninger her...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Føler du deg gammel? Ikke? Ikke jeg heller! fett-nok Livets lyse side 15 24-09-08 23:31
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 22:53
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 13:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no