Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva trener dere, og når på dagen trener dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-05, 19:26   #1
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Hva trener dere, og når på dagen trener dere?

Jeg pleier å gå en times tid før frokost.. er vant til det. men det er visst ett fett når man trener når man går på ketolyse... brenner fett hele tida... ???
ca 5 dager i uka...

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 20:10   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er visst delte meninger om hva som er rett når det gjelder tidspunkt og forbrenning. Tror ikke tidspunktet spiller den helt store rollen for oss hobby timmere.

Jeg trener monstandstrening med vektbelastning og elastikk 2 ganger pr uke. 3 ganger pr uke trener jeg Winsor Pilates Accelerated Body Sculpt - det er et 50 min program på DVD. Nå har jeg fått tilsendt en pakke med 10 Winsor Pilates DVD'er fra USA (bror måtte bestille er borte, de sender ikke til Norge) og skal etterhvert plusse på med kortere 20 min. økter - når jeg kommer igang igjen etter ferien..... I tillegg spiller jeg golf en-to ganger pr uke når være tillater - jeg er en godværsgolfer !

Motstand treningen gjør jeg i studio med fysioterapeut -det kan være rett før jeg skal på jobb eller rett etter jobb. Pilates gjør jeg av og til om morgenen og av og til om kvelden. Alt etter hvordan jeg jobber og når jeg har tid.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 21:06   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg synes det er best å trene på formiddagen, ca 1 til 2 timer etter frokost. Da er jeg gjerne borte til middagen står på bordet.

Men dessverre så blir det oftest i 6-7tiden om kvelden jeg drar ut. Blir ofte ikke tid til å dra før og så er det lettere å få med seg noen om kvelden. Aberet med å trene på kvelden er at jeg blir så sulten etterpå og blir da gjerne sittende å spise resten av kvelden.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 23:50   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

Jeg pleier å gå en times tid før frokost.. er vant til det. men det er visst ett fett når man trener når man går på ketolyse... brenner fett hele tida... ???
ca 5 dager i uka...


Ja, når du er i ketose forbrenner du fett hele tiden. Når en trener fra morgenen av øker en forbrenningen tidlig og den holder seg lengere enn hvis en trener senere på dagen,-dette ifølge et EATkurs jeg var på engang.
Jeg tar i perioder mitt treningsprogram, gitt av fysioterapeut, før jeg går på badet om morgenen. Ellers går jeg en time i varmtvannsbasseng pr. uke. og en time i treningssal pr uke. I tillegg går jeg turer på 1/2 til 1 time flere dager i uken. Dette blir alltid på ettermiddagen. I det hele tatt må jeg ta det nokså rolig, men det er herlig å få bevege seg litt!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 06-08-05, 00:20   #5
emin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Troms
Alder: 42
Innlegg: 22
emin er på en erverdig vei

Her blir det trening på kveldstid, muligens litt på formiddagen hvis jeg har studiedager på skolen eller er tidlig ferdig. Skal se om jeg ikke får skaffet meg kontrakt på treningssenteret som ligger nærmest skolen.
Gleder meg til å prøve pilates-videoene som jeg har lastet ned.

__________________
emin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen+ type maks 20 karber daglig Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 13:48   #6
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Nå når jeg er hjemme på ferie går jeg powerwalk med familiens hund i en time morgen og kveld. Når jeg drar tibake til studiestedet om noen uker begynner jeg på treningssenter igjen, 4-5 ganger i uka.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 08-08-05, 17:55   #7
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Kan vere dumt å trene forseint på kvelden(etter 1900) p.g.a. at det forstyrrer søvnen. Trener helst om morgenen før jobb eller etter jobb(alltid ferdig med økta før 1900).

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 08-08-05, 20:26   #8
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Dette var en nyttig tråd for meg som - endelig - har tatt meg sammen og bestilt prøvetime på treningssenter.

Har planer om å svømme før jobb en gang i uka og trene etter jobb 2 ganger i uka. Tror det kan være greit å begynne med siden jeg i bunn og grunn er en makelig anlagt person. Liker å sykle, men akkurat nå bor jeg slik til at det er vanskelig å sykle til jobb og så blir det til at jeg ikke gidder...

Nå, godt at trening at et punkt i MUP'en min og at jeg har en treningsvenn til svømming og en til trening så MÅ jeg stille opp. Jeg fungerer nok best under "frivillig tvang" tror jeg.

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva synes dere om utrensingskurer? mam Lavkarbo generelt 16 11-07-05 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no