Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hodepine og trøtthet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-11, 20:37   #1
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Hodepine og trøtthet

I november i fjor startet jeg på ketolyse, men gikk over til Fedon etter nyttår. Jeg har altså holdt på med dette i en god stund nå. I det siste har jeg vært ille plaget med hodepine (føles som et stramt bånd rundt panna og bakover mot nakken), og trøtthet.

Skjønner ikke hva det kommer av? Noen som har det på samme måte, eller har noen teorier om hva det kan være?

Jeg syns selv at jeg er flink med maten (mulig jeg spiser for lite?), men føler meg litt rådvill akkurat nå. Dette er så slitsomt.

Kan jo legge ut en typisk dagsmeny:
Frokost: 2 speilegg med 4 skiver bacon og en tomat. Tar vitaminer og drikker vann. Steker maten i smør.
Lunsj: 2 fiberrik med rikelig med pålegg, som f.eks ost, pølse, agurk, majones.
Mellom: En Skyr og en neve paranøtter, kanskje litt frukt.
Middag: rent kjøtt/fisk/kylling med forskjellige grønnsaker, kanskje noe saus.
Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam.

Drikker masse vann gjennom hele dagen.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 20:47   #2
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hodepine og trøtthet

Hei. Jeg har ikke vært plaget av hodepine, men av "stress-nakke" da hjelper det for meg å drikke og spise mer. Ellers var jeg i flere måneder ufattelig trøtt (følte meg helt utmattet) og energi løs, ikke gikk jeg ned heller. Fulgte ketolyse. Jeg tror jeg spiste for mye protein og for lite fett. Nå er jeg bare trøtt hvis jeg spiser for lite. Spiser mye mer fett nå, og enda mindre karbo (mindre grønnsaker) Det har hjulpet for meg...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:05   #3
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hodepine og trøtthet

Takk for svar
Jeg lurer på om jeg spiser feil eller for lite eller hva det kan være. Dette er bare ikke normalt for meg.
Jeg følte meg også slapp og energiløs med mye hodepine på ketolyse, men nå er jeg jo ikke i ketose. Jeg er ikke slapp og energiløs nå, men bare denne trøttheten og hodepinen.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 08:30   #4
Suldal79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 1
Suldal79 er på en erverdig vei

Sv: Hodepine og trøtthet

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

I november i fjor startet jeg på ketolyse, men gikk over til Fedon etter nyttår. Jeg har altså holdt på med dette i en god stund nå. I det siste har jeg vært ille plaget med hodepine (føles som et stramt bånd rundt panna og bakover mot nakken), og trøtthet.

Skjønner ikke hva det kommer av? Noen som har det på samme måte, eller har noen teorier om hva det kan være?

Jeg syns selv at jeg er flink med maten (mulig jeg spiser for lite?), men føler meg litt rådvill akkurat nå. Dette er så slitsomt.

Kan jo legge ut en typisk dagsmeny:
Frokost: 2 speilegg med 4 skiver bacon og en tomat. Tar vitaminer og drikker vann. Steker maten i smør.
Lunsj: 2 fiberrik med rikelig med pålegg, som f.eks ost, pølse, agurk, majones.
Mellom: En Skyr og en neve paranøtter, kanskje litt frukt.
Middag: rent kjøtt/fisk/kylling med forskjellige grønnsaker, kanskje noe saus.
Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam.

Drikker masse vann gjennom hele dagen.

Hei !

Sliter med samme plagene som du beskriver, spent på om du har funnet noko løysing ?

Suldal79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 10:27   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine og trøtthet

Kanskje prøve å øke dosen magnesium. Hvor mye tar du?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 10:33   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine og trøtthet

Det første jeg tenker er:
Har du noen symptomer på magnesiummangel(typisk kramper eller "senestrekk"?) Jeg spør fordi jeg nå fant ut hva som har gitt meg 14 dager med spenningshodepine og vondt i kjevebeinet... Det var magnesiummangel, gitt... (Magnesiummangel kan gi: dårligere tannemalje, bidra til blottede tannhalser, redusere evnen til å mestre stress, beinkramper og spenningshodepine - som følge av muskelspenninger... Listen er ikke uttømmende... ) Om man har store mengder melkprodukter i kosten/tar tilskudd kan kalsium utkonkurrere magnesium i opptaket.

Videre er fullkorn den største magnesiumkilden i "normalt norsk" kosthold. Ellers finnes magnesium mye i nøtter og frø, men det skal en del til - så på lavkarbo kan dette være et viktig tilskudd... ?

Nå vet ikke jeg om du tar noe av dette da - det er bare at siden dette liknet litt på et av mine egne symptomer så tenkte jeg å spørre...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trøtthet og slapphet andreasoe Ketolysekuren 27 28-02-10 11:48
Hodepine StegforSteg Spørsmål og svar 12 04-02-10 15:21
Hodepine Maritassn Spørsmål og svar 13 29-09-09 11:40
Hodepine Nuppe Lavkarbo generelt 3 17-08-09 21:52
Dårlig ånde og trøtthet Sukra Fysisk og mental helse 9 20-03-09 17:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no