Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Sommerutfordringen 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-12, 19:11   #76
Pipje
Juniormedlem
 
Pipje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Pipje er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg sliter med å komme igang. Våren og sommeren er definitvt den vanskeligste tider, fordi det er mye som skjer og mye sosialt samvær med mat tilstede. Jeg synes det er vanskelig å fortelle andre at jeg går på lavkarbo, og forsyner meg da av div. for at det ikke skal bli lagt merke til. Og jeg vet veldig godt at for meg så funker det ALDRI med litt. Litt blir til litt mer, litt mer blir til mye og til slutt ender jeg opp med å fråtse! Og når jeg først har skeiet ut føler jeg at alt er så ødelagt at jeg bare kan fortsette med utskeielser..
Akkurat dette skjedde da jeg nettopp hadde en langhelg borte.

Gruer meg til veiedag i morgen. Begynner å se mørkt på om jeg klarer å nå målet mitt :/

__________________


Pipje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 19:15   #77
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sommerutfordringen 30+

Vekta mi står stille, men det er nok pga mye stress den siste uka( jobbet hardt i hagen, maling av hus mm) og det at jeg åt 3 grillpølser og en cake pop i bursdagen til min eldste på søndag.

Men selv om jeg bare har gått ned 2kg på en drøy måned( og de 2 første uka), så minker det med cm. Så noe skjer. Vekta er ikke alltid helt eksakt mål, bare lettvint.


Sist redigert av Imse : 03-05-12 kl 20:24.
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 19:25   #78
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Sommerutfordringen 30+

Bra, Imse
Stå på. Tålmodighet hjelper

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 19:44   #79
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Det er faktisk så riktig som Imse sier. Vekten er egentlig en dårlig indikasjon på om det skjer noen forandringer med kroppen eller ikke...

Jeg hadde jo gått OPP to kg, men alikevel minsket i cm.. Kroppen er et rart dyr..

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 19:47   #80
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Gikk på vekta idag tidlig for å bråsjekke, jeg, og jaggu hadde jeg gått opp halvannen kg!?!

Nuvel. En tur til sverige og litt sukkerfritt smågodt for 16kr,og problemet er snart løst *hirr*

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:22   #81
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Gikk på vekta idag tidlig for å bråsjekke, jeg, og jaggu hadde jeg gått opp halvannen kg!?!

Nuvel. En tur til sverige og litt sukkerfritt smågodt for 16kr,og problemet er snart løst *hirr*

OBS. De smågodtene får mitt blodsukker markant opp=ut av ketose

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:26   #82
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

OBS. De smågodtene får mitt blodsukker markant opp=ut av ketose

Det tror jeg så gjerne på, det inneholder maltitol det godteriet. Og det har ikke direkte lav GI. Mange trekker i fra alle karbene fra maltitol, det har jeg nå lært at ikke er riktig. Så jeg tar bort halvparten. Dvs jeg holder meg langt unna, bruker heller litt 86% sjokolade en gang i blandt eller lager selv med feks natreen, sukrin el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 10:16   #83
Pipje
Juniormedlem
 
Pipje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Pipje er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Veiedag i dag og jaggu har jeg ikke gått ned 1 kilo! Ble så glad Det til tross for en helg borte med total utskeielse! Men mye trening hjalp meg tydeligvis.

Nå er jeg supermotivert for å fortsette og komme i min livs form!
Bare noen timer igjen på jobb nå, også er det heeelg

__________________


Pipje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 10:21   #84
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Ned 0,5 kilo denne uken... Totalt 1,4 kilo på 2 uker. Fornøyd med det, ettersom jeg har mensen nå og kjenner på ringer og alt at jeg har mer vann i kroppen . Og så lenge det går nedover er jeg kjempe fornøyd

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 13:20   #85
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

OBS. De smågodtene får mitt blodsukker markant opp=ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det tror jeg så gjerne på, det inneholder maltitol det godteriet. Og det har ikke direkte lav GI. Mange trekker i fra alle karbene fra maltitol, det har jeg nå lært at ikke er riktig. Så jeg tar bort halvparten. Dvs jeg holder meg langt unna, bruker heller litt 86% sjokolade en gang i blandt eller lager selv med feks natreen, sukrin el.l.

Jeg vet at maltitol kan gi blodsukkerstigning. Mitt blodsukker stiger noe, mens gubben sitt rører seg ikke av flekken. Det er nok ganske individuelt det der..

I mitt tilfelle hadde det samlet seg opp mye vann i kroppen, kombinert med lett forstoppelse. Maltitol= ut med vann og drit. Hadde jeg derimot spist smågodis hver dag ville saken stilt seg annerledes. Håndleddene mine i går morges var rett og slett som albuer - igår kveld var de normale igjen

Så ja - jeg misbruker gjerne svensk SF smågodt en gang i blant når ting blir som de blir. Sammenlignet med i går morges var vekta -2,5 kg idag, og håndleddene er håndledd istedet, og fingrene kan faktisk bøyes uten å stoppe i seg selv

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 13:54   #86
*Røyskatt*
Medlem
 
*Røyskatt* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 78
*Røyskatt* er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg er med!! Sist måling var på 100,5

__________________


*Røyskatt* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ett sted mellom Lindberg og moderat Lchf Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 18:25   #87
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg er med ehm, kansje det blir litt hardt, men jeg skal iallefall gjøre mitt ytterste for å klare 5 kilo til 17 juni Lykke til alle sammen nå er jeg på -24.7 så da blir det -29,7 som er målet til 17 juni... (bare notat til meg selv eller så er det glemt)

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 19:03   #88
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

21.04 - 98,1
28.04 - 97,1 - -1kg
05.05 - 96,3 - - 0,8kg - - 1,8kg

800 g ned denne uken. Hadde håpet på en kg eller mer, men er fornøyd med resultatet alikevel

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 20:09   #89
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Kjempebra Elewyn

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:31   #90
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Så flinke alle sammen er. Jeg har veiedag mandag og er veldig spent

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 23:22   #91
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg har ikke veiedag før på onsdag. Det er jo sååå lenge til, og etter det nedslående resultatet forrige onsdag er jeg SÅÅÅÅÅÅ gira på et bedre resultat nå denne onsdagen..

Alle dere andre er jo så flinke her, at jeg har jo litt å leve opp til! ^^,

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 10:30   #92
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hadde veiedag på fredag, men glemte å skrive det inn her...

27.04.12 - 130,1 kg
04.05.12 - 128,2 kg (-1,9kg)

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 16:12   #93
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Sommerutfordringen 30+

Tok veiedag i dag opp 200 g etter konfirmasjon og en sprekk med kake spising
I morgen blir det ketolysekuren igjen

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 05:41   #94
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Elewyn, her.

21.04 - 98,1
28.04 - 97,1 - -1kg
05.05 - 96,3 - - 0,8kg - - 1,8kg

800 g ned denne uken. Hadde håpet på en kg eller mer, men er fornøyd med resultatet alikevel

Opprinnelig lagt inn av Kikkin, her.

Hadde veiedag på fredag, men glemte å skrive det inn her...

27.04.12 - 130,1 kg
04.05.12 - 128,2 kg (-1,9kg)

Kjempebra resultater begge to!

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Skulle vært avgårde på trening i dag også, men i stedet sov jeg... Er fryktelig lite motivert for alt om dagen, men i det minste spiser jeg ok. Nesten. I går var jeg nemlig ute og spiste indisk, inkludert både naan og ris. Jeg elsker indisk, så da anledningen dukka opp valgte jeg å si ja og heller ta eventuelle konsekvenser av det. Jeg vil ikke at jeg skal hindres fullstendig sosialt, derfor har jeg tatt valget at jeg kan gjøre slikt av og til. Litt kjipt at det skjer så i starten av en oppstart, men sånt skjer. Blir sikkert lenge til neste gang.

Med det sagt, så viste vekta i dag 120 kg, ned 4.7 kg! Det er helt vilt!! Dette på tross av ris og naan i går altså. Jeg har 2.3 kg igjen av utfordringen, disse vil nok bli vanskeligere enn disse første, men det skal gå.

I dag var vekta den samme som forrige mandag. Jeg veier meg flere ganger i uka og har sett at den har vært lavere. Trolig har jeg vann i kroppen som følge av en tildels tøff gåtur i går. Jeg var i aktivitet hver dag forrige uke (med unntak av mandag), så det er ingen logisk grunn til at jeg ikke skal ha gått ned. Jeg føler meg ganske trygg på opplegget mitt, så fortsetter i kjent stil framover, og håper på synligere resultater neste uke.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:15   #95
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Sommerutfordringen 30+

Sniker meg inn her for å si alle sammen. Jeg gikk på vekta i dag og jeg har lagt på meg 5 kilo på to mnd. Men jeg gikk ned fire når jeg var på sykehuset og mensen er rett rundt hjørnet.. Så egentlig har jeg kanskje ikke akkurat lagt på meg mye.. Men det føltes plutselig fælt (kanskje fordi jeg skal ha mensen). Så jeg tror jeg skal være med her med et mål om 3 kilo til en gang i sommer

Har egentlig lagt på meg pittelitt i masterskrivingstida..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 08:34   #96
Stine33
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: skedsmo
Innlegg: 13
Stine33 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hei. Jeg hører vel ikke til her,men samt føler jeg at jeg gjør det. Med at jeg snart er i mål med vekta mi. Men når jeg begynt så vist vekt 160 kilo. Men det var rett etter jeg fikk minste gutten min. Er i dag på 84 kilo. Så skal bare ned 4 kilo til. Jeg synes dere er kjempe flink. Når jeg begynt fant jeg ikke slik side så gjore alt alene å det var ikke alltid like lett. Men er glad jeg har klart det. Alt var et ork før men nå går ting så mye letter. Ønsker dere en kjempe fin dag. Da er det ut å trene litt.

Stine33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 08:43   #97
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sommerutfordringen 30+

Wow sier nå bare jeg, har du gått ned nesten 80kg!!!

Har du gått ned alt med lavkarbo?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 09:05   #98
Stine33
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: skedsmo
Innlegg: 13
Stine33 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Nei ikke alt med det. Med når jeg begynt å gå ned vist jeg ikke om det. Jeg brydde meg ikke om hvordan jeg så ut helt til jeg fant ut at barna i barnehagen der gutten min på 8 år snakket om hvor stor mamma han hadde. Så da bestemt jeg meg at jeg skulle gjøre noe med det. Men så begynt jeg å trene å med jeg trener 6 ganger i uka så vist vekta fort at det virket. Men kan vel si som jeg ser at andre også har det vekta står ikke alltid stille eller går rett vei. Men jeg har det slik at på lørdagen koser jeg meg å samt når vi er på ferie.

Stine33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:49   #99
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Imponert over deg Stine33!
Virkelig..
Selvfølgelig er du mer enn hjertelig velkommen her i sommerutfordringen vår, du vet jo like godt som alle oss andre hvordan det er å være så mange kg overvektig.

Jeg skal ned nesten like mange kg som du har gått ned, hvor lenge har du holdt på for å komme dit du er i dag?
Må bare si det igjen, SUPER imponert over deg altså.

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:00   #100
Stine33
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: skedsmo
Innlegg: 13
Stine33 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg har brukt nesten 5 år fra jeg begynt til nå. Så har følt mange ganger at ting tar tid,men ser nå at det har gått fort. Magen min trakk seg ikke tilbake av seg selv så har vært på sykehuset å tatt bort det løse hunden på magen å da var dem snille mott meg å tokk bort litt av det fette som satt godt fast. Var inne får litt under et år siden å strammet opp brystene å samt gjore dem mindre. Så der det jeg skal ned nå sitter på siden bare. Men det sitter fy så godt fast. Det har vært en lang vei å gå men angrer ikke en dag på det nå. Sitter nå å er helt kjørt i kroppen haha ble med på en gruppe med bare 60 + å dem er spreke ja.

Stine33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no