Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sugen...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-07, 20:05   #1
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei
Red face

Sugen...

Jeg er så sugen på noe, omtrent heeeele tiden!! Har laget ostekake, men jeg kan jo ikke spise hele kaka.. Er det noen som har forslag til noe som demper suget? Vet at kromtabletter skal hjelpe. Har ikke prøvd det ennå, men er det noen som har andre forslag? Forresten; hvor mye baconsnacks kan man spise i løpet av en dag? Og hva pleier dere å spise på lørdagene, når resten av familien gumler i seg godteri?

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 22:10   #2
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sugen...

Det tar noen dager før suget går vekk. Det er ikke så lenge siden du starta med ketolysekuren og det er vanlig å få karbo abstinenser de første dagene til ukene. Det hjelper slett ikke å spise ostekake selv om det bare er toppen for det kan være masse karber i den.

Du kan spise så masse du vil bare det ikke er karber i det. Hvorfor ikke steke opp masse deilig fett kjøtt og bare varme det opp med litt rømme på når du blir fysen. I går kveld var jeg også sjesken og tok to kokte egg og hakka de lett opp med ekte majones på. Det var godt og stilte sult og sjesk.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 22:24   #3
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Jeg laget en ketolyse-ostekake, som visstnok bare har 20 karboer..Men når man ikke kan nøye seg med ett stykke, er det likevel skummelt.. Jeg har tenkt litt i dag, og funnet ut at jeg hele tiden må ha "ordentlig" mat i kjøleskapet, slik at jeg kan lage meg noe riktig godt når jeg vil ha søtsaker. Har nettopp spist omelett, så nå frister det ikke med ostekake eller noe annet!

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 22:26   #4
minime
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sugen...

Opprinnelig lagt inn av Matvrak, her.

Jeg er så sugen på noe, omtrent heeeele tiden!! Har laget ostekake, men jeg kan jo ikke spise hele kaka.. Er det noen som har forslag til noe som demper suget? Vet at kromtabletter skal hjelpe. Har ikke prøvd det ennå, men er det noen som har andre forslag? Forresten; hvor mye baconsnacks kan man spise i løpet av en dag? Og hva pleier dere å spise på lørdagene, når resten av familien gumler i seg godteri?


høres kanskje litt dumt ut, men hvis jeg er veldig sugen på noe godt så bruker jeg å lage isets ostesnacks.. kjapt å lage, men du spiser ikke mye av det for du får nok veldig fort og det er lite karboer i den.... det holder med fire- fem biter for meg så er jeg tilfredstilt bare en liten tips altså

  Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 22:55   #5
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Sugen...

Opprinnelig lagt inn av minime, her.

høres kanskje litt dumt ut, men hvis jeg er veldig sugen på noe godt så bruker jeg å lage isets ostesnacks.. kjapt å lage, men du spiser ikke mye av det for du får nok veldig fort og det er lite karboer i den.... det holder med fire- fem biter for meg så er jeg tilfredstilt bare en liten tips altså

Oste-snakks er digg...pleier å krydde de med chili pulver og salt..Synd bare att ost er så dyrt.Pleier å lage ett helt blekk,og jag spiser opp allt på en gang

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 22:55   #6
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Er det disse søte ostesnacksene som skal inn i ovnen du snakker om? Det var en av to oppskrifter jeg fant fram til når jeg søkte på ostesnacks som iset hadde lagt ut. Må kanskje prøve det en dag, hvis det er slik at de er mektige. Jeg er en ekspert på å tøye grensene nåt det gjelder mektige matvarer - ta ostekaka mi for eksempel; først greide jeg to skjeer fordi den var så mektig!! Men jeg blir ikke stoppet av det, det gjelder bare å ta litt mer hver gang, så kan jeg tilslutt spise en kvart ostekake! Tror jeg skal prøve å holde meg unna kake, krem og gele!

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 22:58   #7
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Pleier å lage ett helt blekk,og jag spiser opp allt på en gang

Haha!! Ja, men da skal nok jeg også greie å spise et helt brett! HOHO!! Da er de kanskje ikke så mektige allikevel, eller? Jeg er nødt til å prøve de i neste uke!

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 23:08   #8
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Sugen...

Opprinnelig lagt inn av Matvrak, her.

Er det disse søte ostesnacksene som skal inn i ovnen du snakker om? Det var en av to oppskrifter jeg fant fram til når jeg søkte på ostesnacks som iset hadde lagt ut. Må kanskje prøve det en dag, hvis det er slik at de er mektige. Jeg er en ekspert på å tøye grensene nåt det gjelder mektige matvarer - ta ostekaka mi for eksempel; først greide jeg to skjeer fordi den var så mektig!! Men jeg blir ikke stoppet av det, det gjelder bare å ta litt mer hver gang, så kan jeg tilslutt spise en kvart ostekake! Tror jeg skal prøve å holde meg unna kake, krem og gele!

søte ostesnakks? vet ikke jag..

det er bare vanlige osteskiver som has i ovnen på ett blekk med bakepapir. Osten ska "bubbla" men ska absolutt ikke svies,då smaker de dritt når de tas ut og blir litt kalle stelnar de...krydd med dine favoritt krydder,å vips så har du lagd fuske potetgull

trur jag pleier å ha ovnen på 200 grader i 5 min..Ta å passe de ordentligt første gangen..de er veldigt lett å svi..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 23:42   #9
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sugen...

Min erfaring for å fikse karbosuget er å gå over på matprodukter som har lav G-I. Den glykemiske indeksen sier noe om hvor fort maten blir omdannet til glykose og jo høyere denne er, jo mer "kick" får du av maten du inntar. Dette "kicket" er mye av det som gjør at du har karbosug. Merket hvordan det er når du drikker brus, og du blir bare mer tørst?

Bare som en informasjon: Kroppen din er ikke avhengig av karbohydrater, du kan leve helt fint uten å innta en eneste karbohydrat. Proteiner og fett blir derimot veldig viktig når du ikke får karbohydrater.

Men jeg vil ikke anbefale en diett uten karbohydrater, spesielt ikke om du trener aktivt.

Siden dette er et lavkarbo forum så er rådene du vil få fra mange å innta masse proteiner og fett, og unngå karbs. Dette vil kunne gi deg slette muskler, mangel på utholdenhet og styrke, trøtthet og irritabilitet i følge en artikkel på iform.no:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=79

Hvorfor? Fordi en høy potein/lav karbo diett vil tømme kroppens energikilde nummer en, glykogenlagrene i musklaturen og leveren.

Som artikkelen nevner, som jeg ikke var klar over, så er serotonin ansvarlig for å gi deg hunger og søtsug. Ved inntak av et moderat nivå av karbs gjennom dagen, så holder du serotonin-nivåene konstante, og dermed fjerner litt av karbosuget.

Er forresten mye andre gode tips på lenka over.

Edit:

Noe ekstra informasjon: Inntak av karbohydrater med høy G-I er vanedannende og en veldig ond sirkel å komme inn i. Når du tar karbohydrater med lav G-I så øker du glykosen i blodet ditt veldig fort og insulinproduksjonen går veldig raskt opp. Insulinen hjelper til med å holde glykosenivået under kontroll (insuling er ansvarlig for å få glykosen inn i cellene). Men et enormt problem med disse temporære og høye nivåene av insulin fører ofte at at kroppen estimerer feil, og driver glykosenivået i blodet ned altfor lavt. Dette fører igjen til at du får sug etter mer karbohydrater med høy G-I.

Proteiner hjelper til med å redusere G-I nivået på maten du inntar. Jeg tar f.eks. en del karbohydrater i min proteinshake etter trening, men proteinet som jeg også har i er med på å redusere det totale G-I nivået.


Sist redigert av Sondre : 26-01-07 kl 08:15.
Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 08:07   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sugen...

Sondre - Du har masse kunnskap og det er flott at du deler med oss. men jeg lurer på om det kanskje hadde vært lurt for deg å sette deg inn i de andre kostholdsfilosofiene folk følger her på forumet. Dette fordi du ofte gir råd som går på tvers av hva hver enkelts filosofi sier. Når man følger et kostholdsopplegg er det viktig at man følger det til punkt og prikke - det er derfor de forskjellige virker slik de gjør. Sammensetningen av matvarer etc.

Trening på ketogene dietter er ikke noe problem. De fleste som fra før av trener og går over til lavkarbo kosthold ala Ketolyse med 15-20 karbohydrater pr dag, vil fint kunne opprettholde sin treningsmengde uten problem. Det kan bl.a. Ketolyse/Atkins brukere her på forumet bevitne. Noen kan, de første par ukene, føle seg litt utslitte og ikke orke så mye som før, - og da er det viktig at de lytter til kroppen og avpasser treningen. Men etter at kroppen har vennet seg til ketosen er det ikek npe problem. Snarere tvert i mot, de fleste opplever at de har MER energi enn før. Iform er neppe noe sannhetsvitne i denne sammenhengen. De har flere ganger artikler som motsier hverandre i samme blad, - og da krasjer det for meg iallefall. Her er det heller ikke snakk om null karbo. Det er det absolutt ingen her inne som anbefaler. Selv ikke Skaldeman. Manbør absolutt ikke ligge under 15-20 pr dag. Det MÅ man for å få i seg de vitaminer og mineraler kroppen trenger for å fungere. Det er ikke alt som kan erstattes av kosttilskudd.

Når det gjelder søtsug er det rett og slett en sukkeravhengighet som etterhvert vil bedre seg for de fleste. Krom er nevnt og er et godt alternativ. Å erstatte sukker med en annen søtsak - om aldri så mye sukkerfri - er ingen god ide. Å drikke vann eller rett og slett pusse tennene når man har lyst på noe søtt er et annet råd som har hjulpet mange. Å unngå kunstig søtstoff som aspartame er et annet råd. Aspartame kicker søtsuget hos mange. Hvis du for å lindre søtsuget og spier noe sukkerfritt søtt, - og får lyst på enda mer, så er det et tegn på at du har spistnoe du IKKE bør spise.

Ellers er det som Sondre sier viktig å holde seg til lav GI matvarer. Dette skulle ikke være noe problem på ketolysekuren, da det du KAN spise der, allerede er lav GI.

Du kan godt spise baconsvor, men ikke en pose hver dag. Saltet i baconsvoret binder vann og det har heller ingen positiv effekt på kroppen. Les i ketolyseboka, der er det mange oppskrifter på ting du kan lage som erstatning for de de andre trykker i seg !

Lykke til ! Du klarer dette !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 08:34   #11
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sugen...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Å unngå kunstig søtstoff som aspartame er et annet råd. Aspartame kicker søtsuget hos mange. Hvis du for å lindre søtsuget og spier noe sukkerfritt søtt, - og får lyst på enda mer, så er det et tegn på at du har spistnoe du IKKE bør spise.

Aspartame som hvertfall er i Pepsi Max har en potensiell helserisiko. I følge en rapport i New England Journal of Medicine, så har de påvist at aspartame kan skape ubalanse i aminosyrer og neurotransmitters (norsk ord for dette?) i hjernen. Et eksempel på dette er redusert tilgjengelig av aminosyren tryptophan. Dette kan redusere serotonin nivåer i hjernen, som kan føre til humørsvingninger og problemer med søvn.

I tillegg er methanol frigjort fra aspartame når du konsumerer det. Denne giften kan provosere til hodeverk, svimmelhet, slag, mimmetap, humørsvinginger, depresjon, nummhet, mageproblemer og mer.

Som Nille sier, så er det rapporter som viser at aspartame kan føre til økt insulinnivåer selv om det ikke inneholder noe sukker. Siden mange sykdommer assosiert med sukkerinntak er resultat av økt insulinnivåer, så høres jo det litt skummelt ut.

Mitt råd er som det alltid har vært: Aldri drikk brus!

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:41   #12
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Hjeeeeelp!! Holder på å gå på en kjempesmell, og det bare etter tre uker!! Har spist over 1/2 plate sjokolade nå, det er kun en 100 gr bar med 70% kakao, men dog... Drømmer om godterier, og ikke minst FRUKT! Har handlet inn masse godter til resten av familien i helgen, skjønner ikke at det liksom skulle hjelpe meg noen vei.. Spist prisket krem i går og i dag, pluss masse baconsnacks.. Føler at jeg er "havnet på kjøret" igjen.. Og en ting jeg ikke skjønner; hvordan kan man si at man mister sultfølelsen ved å gå på ketolysekuren?? Rumlingen i magen når jeg er sulten har forsvunnet, men ellers har jeg aldri vært så sulten som jeg er nå!! Huffameg.. Noen som kan rekke meg en hjelpende hånd..?

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:45   #13
Smileygirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 42
Innlegg: 14
Smileygirl er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Lagde med Heistad sin lavkalori-gelé eg, 0 karbohydrater!! Skikkelig søtt det der, så klarte seg med en liten klatt..

__________________




Smileygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:58   #14
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Heistad.. Har lest om det merket et par steder her inne. Får sjekke om jeg finner det på butikkene her oppe i nord... Hadde vært fint med noe søtt uten karbohydrater!

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 23:31   #15
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Sugen...

Opprinnelig lagt inn av Matvrak, her.

Hjeeeeelp!! Holder på å gå på en kjempesmell, og det bare etter tre uker!! Har spist over 1/2 plate sjokolade nå, det er kun en 100 gr bar med 70% kakao, men dog... Drømmer om godterier, og ikke minst FRUKT! Har handlet inn masse godter til resten av familien i helgen, skjønner ikke at det liksom skulle hjelpe meg noen vei.. Spist prisket krem i går og i dag, pluss masse baconsnacks.. Føler at jeg er "havnet på kjøret" igjen.. Og en ting jeg ikke skjønner; hvordan kan man si at man mister sultfølelsen ved å gå på ketolysekuren?? Rumlingen i magen når jeg er sulten har forsvunnet, men ellers har jeg aldri vært så sulten som jeg er nå!! Huffameg.. Noen som kan rekke meg en hjelpende hånd..?

det første jag tenker på,nå du sier du er sulten hele tiden er : spiser du nok fett???? fett er mettende,likaså matvarer som egg,ost,brokkoli og blomkål

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 00:26   #16
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Sitat:
Her er det heller ikke snakk om null karbo. Det er det absolutt ingen her inne som anbefaler. Selv ikke Skaldeman. Manbør absolutt ikke ligge under 15-20 pr dag. Det MÅ man for å få i seg de vitaminer og mineraler kroppen trenger for å fungere. Det er ikke alt som kan erstattes av kosttilskudd.
Sitat slutt.

Etter som jeg har forstått Skaldeman så trenger man ikke karbohydrater av noe som helst slag. Kroppen lager selv det sukkeret den trenger via protein og fett, og variert animalsk mat innholder alle essensielle næringsstoffer. Grunnen til at Skaldeman setter mengden karbohydrater til f.eks. 5 % ved vektreduksjon oppfatter jeg som en erkjennelse av at det er vanskelig å unngå karbohydrater, og det heller ikke er noe problem med karbohydrater i små mengder. Men jeg har ikke oppfattet det slik at man må opprettholde et visst minimum av karbohydrater.

Wolfgang Lutz oppfatter jeg heller ikke som forsvarer av et minimum av karbohydrater i kosten. På side 18 i hans bok "Bedre uten brød" så står det "Hvert eneste karbohydrat kroppen trenger, kan dannes enten av protein eller fett."

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 01:37   #17
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Sugen...

Hei Matvrak!
Skjønner at du er inne i en vanskelig fase nå. En liten trøst just nå kanskje ,- men dette går over!
Spiser du forresten nok til måltidene? Du skal spise deg mett, men ikke stappmett, til alle måltider! Nok fett, salater, grønnsaker (Bruk mesteparten av KH til varierte salater og grønnsaker) og vann/mineralvann er viktig i tillegg til alle de karbohydratfrie matvarene. Vei alle matvarer som inneholder KH den første tiden så du får i deg nok KH. Både krom og de andre Ketolysetablettene er også svært nyttige i forbindelse med denne kuren. Du får kjøpt alt på www.ketolyse.no
Kos deg gjerne med Heistad gele (eller gele av FunLightsaft) med en fløteklatt, oste- eller baconchips eller nøtter, men la aldri det bli noen vesentlig del av kosten. Se oppskrifter i boken.
Gå en tur eller trimm, - det hjelper også!
Lykke til med en utrolig flott kur!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:55   #18
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Sugen...

Enig med Fridolina, prøve å øke litt på fettet

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:22   #19
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sugen...

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Hei Matvrak!
Skjønner at du er inne i en vanskelig fase nå. En liten trøst just nå kanskje ,- men dette går over!
Spiser du forresten nok til måltidene? Du skal spise deg mett, men ikke stappmett, til alle måltider! Nok fett, salater, grønnsaker (Bruk mesteparten av KH til varierte salater og grønnsaker) og vann/mineralvann er viktig i tillegg til alle de karbohydratfrie matvarene. Vei alle matvarer som inneholder KH den første tiden så du får i deg nok KH. Både krom og de andre Ketolysetablettene er også svært nyttige i forbindelse med denne kuren. Du får kjøpt alt på www.ketolyse.no
Kos deg gjerne med Heistad gele (eller gele av FunLightsaft) med en fløteklatt, oste- eller baconchips eller nøtter, men la aldri det bli noen vesentlig del av kosten. Se oppskrifter i boken.
Gå en tur eller trimm, - det hjelper også!
Lykke til med en utrolig flott kur!

Jeg begynte akkurat å lese litt om ketolyse og er skeptisk til anbefalingen (det er ikke direkte anbefaling, men..) til å drikke brus. Sukkerfri eller ikke, så ville jeg vært skeptisk til en helsediett som ikke konkret advarer mot å drikke brus, uansett om det er sikkerfri eller ikke. Brus, spesielt cola, er utrolig syrlig og ikke bra for kroppen.

Som jeg har nevnt før i denne tråden, så har aspartame en potensiell helsefare. Skulle gjerne ønsket de begynte å bruke Stevia, men sukker/søtstoffindustrien kan jo ikke ta patent på en plante stakkars! (Har forresten fått kjøpt Stevia på Sunkost, selges som et dyrefôr produkt)

Kaffe er også en del av den "anbefalte" dietten, noe jeg personlig aldri ville anbefalt noen å drikke.

Når det er sagt, er jeg også skeptisk til kurer. Jeg ville anbefalt å funnet noe som ikke innvolverer midlertidige livsendringer. Ketolysekuren bør man ikke gå på lengre enn 6 måneder og så bør man ta en pause på minst 3 måneder. Hva skjer med mange i denne perioden?

Det man ofte hører fra jojo-slankere er at det ikke er noe problem å miste noen kiloer, men problemet er å holde vekten. Derfor er jeg skeptisk til en kur som du ikke kan leve med resten av livet.

Ketolysekuren kan sikkert være et bra springbrett for mange, men jeg vil råde folk til å skikkelig planlegge hva man gjør når kuren er over. Uten en god plan, så faller man fort tilbake til gamle synder.

(Vennligst ta mine kommentare for hva de er, nemlig hva jeg klarte å få ut av websiden ketolyse.no i løpet av noen minutter)

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:28   #20
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Sugen...

Ketolysekuren er et misvisende ord spør du meg...Jeg ville kalt det ketolyse-kosthold...
Og etter du er "ferdig med kuren", så øker man litt på karbene (i form av grønnsaker osv.), og går over til et mer lindberg-aktig kosthold...

Jeg har et ketolyse-kosthold selv, og har ingen problemer med det, og kommer heller ikke til å ha det etter at "kuren" er over..Dette nettopp fordi jeg har lagt om kostholdet mitt - for livet!

Du kan jo høre med de andre her inne, som har spist etter ketolyse kostholdet, og som er "ferdig" og har gått over til f.eks. lindberg...

Nille, f.eks.,har god erfaring med dette...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:52   #21
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Sugen...

Hei igjen Matvrak!
Først må jeg spørre om du har lest boken Slank med ketolysekuren. Hvis du ikke har gjordt det , bør du gjøre det nå!!
Dette er en kur, men helt riktig som Hyper sier at etter kuren og i pausene er det viktig at en legger om livsstilen.
Les boken grundig!!!
Skjønner du kan være skeptisk til mange ting, men du bør sette deg grundig inn i kuren før du velger å følge den.
En ting er helt sikkert: Den er ikke farlig!
Dessuten,- kaffi er ikke "en del av den anbefalte kuren". At den som tåler kaffi uten at det går ut over vektreduksjonen, kan drikke kaffi er noe helt annet.
Er du skeptisk til brus, kan du jo bare la det være!!! Drikk vann og mineralvann!
Aspertam har det vært skrevet mye om i forumet, men bruker en det i små mengder er det ikke farlig. Selv pøser jeg heller ikke i meg brus, men tar et glass i ny og ne.
Nettopp fordi en skal være godt forberedt før en begynner kuren, og være innstilt på å legge om kostholdet fører ikke Ketolysekuren til jo jo slanking.
Boken viser meget klart hvordan en skal forholde seg!
Kuren er kjempefin og lett å følge, - og personlig har jeg ikke hatt noen problemer med hverken pausene eller vedlikeholdet. (Her står at jeg følger Ketolysekuren, men jeg er egentlig i en vedlikeholdsfase)
Jeg har dessuten gått lenger enn 6 mnd. på kuren i første omgang. Det går helt fint dersom en ellers er frisk. Boken anbefaler legeundersøkelse både før en starter med kuren og underveis.
Etter å ha gått på kuren vil nok både du og legen din bli gledelig overrasket over hvor fine blodprøvene er blitt!
Tilslutt; du står helt fritt hva du vil velge, men ønsker du virkelig å gå ned i vekt, kan jeg ikke anbefale noen bedre kur! Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:57   #22
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Tusen takk til dere alle for nyttige svar! Nå var det vel strengt tatt ikke jeg som var skeptisk til brus eller kaffe.. Jeg har nettopp spist Heistad gele, og den var god! Nå skal jeg lage meg litt eggerøre, og så skal jeg prøve å lage ostechips.

Jeg er ikke sikker på om jeg har fått i meg nok fett. Føler selv at jeg spiser mye mer fett enn det jeg er vant til, men kanskje jeg må bli enda flinkere..

Jeg har lest boken ut og inn, så jeg vet godt hva som står der. Bare så det er sagt! MEN jeg tror kanskje jeg vet hvorfor suget er der og hvorfor jeg gikk på en smell i går. Jeg har nemlig gått på denne kuren i tre uker nå, og har ikke gått ned noe siden første uken da jeg gikk ned tre kg. Jeg skjønner ikke hva det er, men jeg vet at jeg drikker lite vann. Kanskje er det for lite fett, der også..? Jeg veier ingenting, men spiser grønt til hvert måltid. Eggerøre med skinke til frokost hver dag. Bearnaise eller bretagnesaus til middag med salat eller wokgrønnsaker som bader i fett. På kvelden er jeg ikke flink til å spise "ordentlig" mat, det blir ofte baconsnacks eller krem.. Krem har jeg fått totalt dilla på.. Men det er jo mye fett i krem..?

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:23   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sugen...

Du bør definitivt veie grønnsakene.. porsjonene har en tendens til å være større enn man tror!

Den bearnaise og bretagnesaus du snakker om.. hvor mange karbs er det i disse? Er det posesaus?

Det at du ikke går ned, tror du at du kan få i deg snikkarbs du ikke tenker over? Drikker du minst 2,5 liter vann om dagen?

og for å få nok fett så kan du helle i deg mct-olje eller knaske cocosafett. Glimrende fettkilder og man holder seg mett lenge.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:04   #24
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Så det er altså ikke kremen det er noe galt med..? Det er toro posesauser, og det er en del karbs i dem.. 6-7 per dl. Hadde glemt det, trodde en stund at det var i hele posen.. Jeg lagde en pose i dag, og syntes å huske at det var noe med de posene.. Hehe, jaja.. Jeg tror jeg heller skal gå over til kryddersmør, men kvier meg for den hvitløksånden jeg kommer til å få.. Jeg drikker ikke så mye vann, nei.. Kanskje en liter per dag. Glemmer det, rett og slett!

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:07   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sugen...

Opprinnelig lagt inn av Matvrak, her.

Jeg har lest boken ut og inn, så jeg vet godt hva som står der. Bare så det er sagt! ...................

Bearnaise eller bretagnesaus til middag


Hvor i boka står det at du kan spise posesaus som bernaise og bretagne saus da ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no