Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Imorgen var jeg alltid en løve...

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-10, 14:40   #1
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Imorgen var jeg alltid en løve...

.. heter boken jeg vil anbefalle. Det er en selvbiografi om en kvinne som i ung alder fikk konstatert schizofreni, men som idag er utdannet psykolog og selværklært frisk. Hun skildrer sine opplevelser med lidelsen

Den passer i høstmørket!!! med stearinlys og stiv kuling utenfor vinduene...
Jeg anbefaller denne til alle som: Liker å lese, har noen med en psykisk lidelse i nær relasjon eller så er du kanskje i en vanskelig situasjon selv. Alle kan lese denne boken, den er lettlest og bra skrevet og jeg sitter igjen med en følelse at man ikke skal dømme noen, for man vet faktisk ikke hva hver enkelt sliter med.


"Hvorfor er det ulv på t-banen? Hvorfor er hodet fullt av stemmer som beordrer deg til å ta ditt eget liv? Dette er først og fremst en fortelling om det å aldri gi opp håpet, håpet om å gjenvinne kontrollen over eget liv. Lauveng maler frem bildet av ei sterk ung jente som sakte glir bort fra verden og seg selv. Alle gir henne opp og stempler henne som gal, men drømmen om å bli noe er sterkere en sykdommen. Boken gir et godt bilde av den behandlingen schizofrene får i psykiatrien, en behandling preget av oppbevaring og mangel på respekt. En vekker for både fagfolk og lekfolk" - hentet fra http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1592553

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:58   #2
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Imorgen var jeg alltid en løve...

Å den er bra!

Rørende den sekvensen der hun blir henten av politiet, og deres manglende kunnskaper innen for psykriatri. Men samtidig så er det jo bare politi som har lov å hente personer med fysisk makt, og slik skal det være også.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:02   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Imorgen var jeg alltid en løve...

Det som er så skremmende og tankevekkende er at folk med stemmer i hodet i dag ofte har på seg trådløst headset... En HVIS alle de som hørte stemmer i hodet faktisk GJORDE det uten trødløst headset?? Kanskje de hadde en slags antenner folk flest IKKE har?? I dag er det jo INGEN som reagerer hvis de ser en person som prater tilsynelatende med seg selv... Men kanskje den personen enten foretar et opptak til en eller annen fantastisk novelle eller godsnakker med gamlemor hjemme...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny start imorgen :) Fleskesilje Mer enn 30 kg overvekt 0 19-05-10 20:43
Første gangs Atkins. Opp som en løve, ned som en skinnfell Zhor79 Lavkarbo generelt 3 14-06-08 13:52
Noe genialt jeg kan lage til bursdagsfeiring imorgen? Isemor Ketolysekuren 10 19-02-08 23:37
imorgen torsdag 25/1 -40% på grønnsaker Fridolina Lavkarbo generelt 9 25-01-07 09:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no