Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-12, 20:20   #1
Ceylon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 6
Ceylon er på en erverdig vei

Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Hei!
Jeg prøver å komme i ketose, noen som har noen tips? Her er det jeg har spist i dag:

300 g kjøttdeig stekt i melange, 4 egg stekt, 15 høvlede skiver jarlsberg, en halv liten blomkål stekt med smør og liten ostebi + en tomat

drikke: kaffe/vann

Regnet ut på diett.no at det ser slik ut :
Noen tips angående hva jeg bør spise mer/mindre av og balansen mellom fett karbohydrater og protein? Får i meg lite kcal, men er stapp mett av maten jeg spiser, så da regner jeg med at det er ok å ligge såpass lavt?
Energi: 1301

Fett: 94.99 Karbohydrat: 9.45 Protein: 105.19

Ceylon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarboforsøk Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 20:48   #2
Ceylon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 6
Ceylon er på en erverdig vei

Sv: kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Blir super lykkelig om noen tar seg tid til å se på dette!

Ceylon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarboforsøk Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 22:01   #3
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Sv: kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Jeg finnes ikke proff.. Men håper mitt svar "sparker igang" de med lengre fartstid her inne og deler det lille jeg kan.

*Nå tar det noen dager med "riktig" kost før man er i ketose (Har vært i ketose selv de siste to og enhalv uke.).
*Jeg fikk nylig høre/lære at Melange ikke er smør.
*Salat er viktig (kanskje få til litt mer av det?)
*Vann = kjempeviktig!! 2-3L om dagen

Jaja.. det var en amatørs innlegg.. Venter i spenning selv på de mer erfarne
Og ønsker deg kjempelykke til med ketose

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 22:26   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Er det alt du har spist i dag?
Husk at du alltid skal spise når du er sulten og stoppe før du blir stappmett! Hvor mye man spiser, varierer noe fra dag til dag, så bare følge magen din!

Det tar fra 1-4 dager å komme i ketose vanligvis.

Melange er margarin og det vil du IKKE ha i deg. Det er kun SMØR som er SMØR og selv om det er vanskelig å få tak i rundt om for tiden, bør du heller steke i rapsolje enn margarin.

Er nok litt lite grønnsaker, ja. Finnes jo ekstremt mange å velge i, så prøv å varier mye og få i deg ca 15 karber pr dag hovedsakelig fra grønnsaker.

Satser du på ketolyse, vil 5%karber, 20% proteiner(ca 1g pr kg kroppsvekt om du ikke trener veldig mye) og resten fett være bra.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 22:28   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Opprinnelig lagt inn av Rebeldama, her.

*Salat er viktig (kanskje få til litt mer av det?)

Dersom du med salat mener en bolle med blandede grønnsaker, kjøtt, ost etc, har du rett.
Mener du salat som i salathodet, må man passe på at man velger de med noe næring i, ikke bare de som stort sett inneholde vann som feks isbergsalat.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 23:19   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Du bør spise mer enn 10 g kh pr dag, ketolyse anbefaler rundt 15 for kvinner. Varier mye mer med grønnsakene, salat er næringsfattig så ikke bruk det som "fyllmasse" men som tilbehør. Du bør spise minst like mye fett i gram som protein, helst mer. Litt avhengig av høyde/vekt og aktivitetsnivå er generelle anbefalinger og ligge på mellom 1-2 g protein pr kilo kroppsvekt.

1300 kalorier kan som Kitt sier bli litt for lite, men igjen avhenger det av høyde/vekt og aktivitetsnivå. De første par ukene kan det være greit og spise GODT med mat for å hjelpe kroppen i gang med fettforbrenningen, inntaket vil etterhvert (vanligvis) justere seg ettersom kroppen tilpasser seg kostholdet.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:20   #7
Ceylon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 6
Ceylon er på en erverdig vei

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Tusen takk for svar! Har jo kjøpt inn et harem av kjøtt og grønnsaker, men tror kroppen er i sjokk, så jeg er fortsatt stappmett! Har spist et egg og agurk /tomat+ litt mer ost i tillegg.

Da skal jeg handle SMØR og OLJER i morgen! Og spise mer, også GRØNNSAKER! Håper dette kan hjelpe meg litt i gang, trener pilates og er ganske aktiv, så når kosten begynner å komme på plass håper jeg å bli kvitt litt fett.

Jeg bruker også diett.no og ser at fordelingen min ser slik ut :

Fett 65 % Protein 32 % Karbohydrat 3 %
Så da må jeg litt ned på proteiner opp i fett og litt opp i karbo..! Tusen takk Kitt, rebeldamen og Nerthus!

Ceylon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarboforsøk Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:28   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Synes det ser bra ut jeg med unntak av melange, men på diett.no kan du se selv om du er fornøyd med fordelingen. Om du er mett skal du ikke spise mer, så ikke bekymre deg over et ikke-høyt tall. Du skal jo brenne av det lagrede fettet også

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:29   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Opprinnelig lagt inn av Ceylon, her.

Tusen takk for svar! Har jo kjøpt inn et harem av kjøtt og grønnsaker, men tror kroppen er i sjokk, så jeg er fortsatt stappmett! Har spist et egg og agurk /tomat+ litt mer ost i tillegg.

Da skal jeg handle SMØR og OLJER i morgen! Og spise mer, også GRØNNSAKER! Håper dette kan hjelpe meg litt i gang, trener pilates og er ganske aktiv, så når kosten begynner å komme på plass håper jeg å bli kvitt litt fett.

Jeg bruker også diett.no og ser at fordelingen min ser slik ut :

Fett 65 % Protein 32 % Karbohydrat 3 %
Så da må jeg litt ned på proteiner opp i fett og litt opp i karbo..! Tusen takk Kitt, rebeldamen og Nerthus!

Lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:40   #10
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom du med salat mener en bolle med blandede grønnsaker, kjøtt, ost etc, har du rett.
Mener du salat som i salathodet, må man passe på at man velger de med noe næring i, ikke bare de som stort sett inneholde vann som feks isbergsalat.

Nå vet ikke jeg om Isberg er forskjellig fra Lollo og Crispy, men jeg ser ingen feil ved å spise det med en vinaigrettesaus hvor hovedigrediensen er olivenolje. Om sommeren er jo det det eneste jeg får (+kjøtt og ostefat) og jeg savner faktisk ikke paprika og tomat når jeg er på ferie og tror ikke jeg blir underernært.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:57   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Nå vet ikke jeg om Isberg er forskjellig fra Lollo og Crispy, men jeg ser ingen feil ved å spise det med en vinaigrettesaus hvor hovedigrediensen er olivenolje. Om sommeren er jo det det eneste jeg får (+kjøtt og ostefat) og jeg savner faktisk ikke paprika og tomat når jeg er på ferie og tror ikke jeg blir underernært.

Litt av poenget med å spise grønnsaker er jo å få i seg næringsstoffer, ikke bare karber. Når noe inneholder stort sett bare vann, kan man jo nesten kalle det tomme karber! Særlig når det er flere bedre alternativer å velge mellom!
Noen tror at om de spiser isbergsalat og agurk hver dag, er de veldig sunne! Joda, i forhold til væskebalanse, kanskje, men ikke ernæringsmessig!

Jo mer farge det er på salaten, jo mer næring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 01:00   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Nå har ikke jeg lest hel tråden, men har du mye du skal ned i vekt?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 09:34   #13
Ceylon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 6
Ceylon er på en erverdig vei

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Nå har ikke jeg lest hel tråden, men har du mye du skal ned i vekt?

Skal ned 15 kg totalt, har 13 igjen å gå ned!

Ceylon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarboforsøk Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 09:46   #14
Ceylon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 6
Ceylon er på en erverdig vei

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

kan jo legge til at jeg startet på 90 kg, og gikk ned til under 80 ved å kutte ut brus , godteri og å bevege meg mer ! Nærmer meg målet, men da er det desto viktigere å være fokusert på hva man putter i munnen.. hehe.

Ceylon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarboforsøk Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:26   #15
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan dere proffinger på ketose ta en kikk på det jeg spiser?

Kjempe mye lykke til, dette klarer du... Er en herlig følelse av å leve på lavkarbo...

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere? sirib Lavkarbo generelt 11 07-05-11 13:54
Ketose og FIBER...hva spiser dere? Jaudaa Spørsmål og svar 4 29-11-10 16:49
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 13:26
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08
Ketose - hva spiser dere? timich Lavkarbo generelt 3 31-01-05 15:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no