Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Bør jeg vente på å begynne?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-12, 23:25   #1
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Bør jeg vente på å begynne?

Planen min var opprinnelig å sette i gang med Atkins fra neste mandag. Kunne startet i morgen, men for det første så har jeg ikke de varene jeg trenger i kjøleskap og skap (og jeg handler ikke en gang til bare for at jeg kan starte en uke tidligere), og for det andre så vil jeg lese meg opp litt mer slik at jeg gjør det riktig..

Anyway.. Induksjon skal man da følge i 2 uker, og jeg vet at lørdag om (snart) to uker blir det en del karbohydrater da jeg vet vi skal steder som det er masse karber på.

Spørsmålet mitt er om jeg bør vente til etter den lørdagen med å begynne, eller om den ene dagen vil ødelegge alt for meg? Kan jeg f.eks. kjøre en ekstra uke med induksjon som kompensasjon?

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 23:28   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bør jeg vente på å begynne?

Tenker du kan begynne å trappe ned på karbene allerede i morgen, med dato for full oppstart rett etter det du vet vil bli høykarbo!
Dumt å bryte induksjonen når du først er i gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 23:40   #3
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Bør jeg vente på å begynne?

Det kommer nok an på innstillingen din, og om "alt vil rakne" om du har en karbodag. Klarer du å gå tilbake til Atkins som før dagen etter? Isåfall ville jeg begynt så snart du har mulighet med å kutte karbohydrater.

Og når det gjelder to uker og induksjon... Induksjonen skal holdes i MINST to uker, det vil si at du kan fortsette med induksjonsfasen lenge etter de første to ukene. Jeg ville derfor regna induksjonen fra du begynner igjen etter den lørdagen. Men det er ingenting i veien for å spise mindre karbohydrater før den tid! Man går raskere ned i vekt under induksjonsfasen, så mange blir i den fasen til de har blitt kvitt mesteparten av "lasta" Har du forresten lest Atkins?

Og det beste er selvsagt å ikke fråtse den planlagte karbolørdagen din, selv om det selvsagt er lov å kose seg

__________________
Fra feit til heit!




Sist redigert av Brokkoli : 05-02-12 kl 23:45.
Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 10:05   #4
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Bør jeg vente på å begynne?

Takk for svar.

Brokkoli: har lest boka i helga og skal lese den en gang til Så jeg vet at induksjon varer i MINST to uker ja

Kitt: Ja, tenker litt på at det dumt å ødelegge midt i liksom.

Får tenke litt mer over det, og se hva jeg ender opp med. Mindre karbohydrater frem til da blir det uansett, må bare vri og vende litt på det jeg har i skap og kjøleskap inntil handling

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:51   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Bør jeg vente på å begynne?

Trøst deg med at det blir lettere og lettere å unngå karbohydrater, selv i sammenhenger der det er mengder av disse. Du kan ta med deg egne kaker etc, bare smake lit tpå det som ser "greit nok" ut eller rett og slett bare la være å spise! En fordel med lavkarbo er jo at søtsuget forsvinner, så det gjør meg ikke stort å la være å spise de kakene som ser bare såå gode ut. Dessuten så venner gjerne familie og venner seg til at du har et noe "sært" kosthold, og spør etter hvert på forhånd om de kan gjøre noe annerledes. Ofte er det ikke mye som skal til...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo nå eller vente? hildejorgensen Spørsmål og svar 11 04-06-11 17:04
Hmm... Med julestria i vente... Lindaplinda Ketolysekuren 6 24-10-10 23:19
Bør jeg vente med å begynne? Petit Fleur Eurodiett 8 10-09-08 20:27
Når kan jeg vente pakken min? cathrine Ketolysekuren 2 22-03-08 17:12
Begynne induksjonen nå eller vente? MokkMokk Lavkarbo generelt 9 22-06-06 00:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no