Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Helsekostprodukter og litt annet

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-05, 08:13   #1
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Helsekostprodukter og litt annet

Jeg gikk for litt siden et kurs hos en Biopat (heter det det?) for å lære mer om helse og kosthold.
Vi lagde også mat på kurset, da mest med produkter fra helsekostforretning.
Maten vi lagde passet for allergikere og var for det meste uten egg og melk.

Men, jeg reagerte på alt det "rare" vi lagde mat av.
Melken skulle erstattet med diverse soyaprodukter, vi stekte noe som lignet seigt viskelær, smøret var "sunt og naturlig", leverpostei laget av døde gjærceller(!) m.m.
Og det meste var produsert i utlandet, og innholdet sto ofte på et fremmed språk og ikke oversatt til norsk.

Jeg lurer i ettertid hvor sunt og helsebringende dette er?
Kan nevne at biopaten selv var så blek og gusten at man lurte på om hun var syk.
Kvisete og håret var matt og livløst.
Jeg synes ikke hun var noe bilde på sunnhet ihvertall.

Må innrømme at jeg avsluttet kurset før det var ferdig-fikk en dårlig magefølelse for denne helsekosten.
Jeg tror personlig at norskprodusert mat som melk,egg smør og mel er sunnere en den maten vi ble introdusert for på kurset.

Hva mener dere andre?
Er det bare meg som reagerer på slikt?

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 09:31   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det kan jo høres ut som at det var lurt å høre på magefølelesen din...

Det er jo lurt å prøve å spise mat det faktisk er tilgang på her i landet....og så lenge du ikke har noen problemer ed den maten "vi har her i landet"- den du spiser, så ser jeg forsåvidt ingen grunn til å bytte den ut med sære erstatniger heller. Når en lager mat uten feks.egg som du skriver, så mister jo maten også en god proteinkilde.

Jeg har tro på ferske råvarer så lite behandlet som mulig. Det er det som er sunt!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 10:49   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det seige viskelæret var sikker tofu, og det er sunt det. Men om folk sier lavkarbo folk er hysteriske, blir helsekostfreakene om mulig enda mer hysteriske - og mesteparten av maten importeres ja......men det vet Iset mer og hvordan hvorfor etc.....

Enig med Lise jeg. Følge magefølelsen din du !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt støtte for en nybegynner? 5barnsmor Dr Lindbergs 4 20-08-04 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no