Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blir så fort mett...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-12, 17:33   #1
Sjokoladebananen
Medlem
 
Sjokoladebananen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 46
Innlegg: 65
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Blir så fort mett...

Dere jeg blir så sinnsykt fort mett! Enkelte dager er det så vidt jeg passerer 1000 kcal. Ja jeg vet man ikke skal henge seg opp i kalorier men man bør vel i allefall ha ett nogenlunde kcal nivå alikevel. Stort sett klarer jeg komme opp i 1200-1300 kcal, men da må jeg tvinge i meg maten.
Bør jeg fortsette å holde øye med kcal nivå eller skal jeg bare tenke på karbene? Er på ketolyse...

__________________
Du blir hva du spiser!


Sjekk ut bloggen min: http://matpaetfat.blogspot.no/
Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:28   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Blir så fort mett...

Du kan jo spise litt mer fett i maten,bruke fløte, smør etc Da raser kaloriene fort på

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:37   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Blir så fort mett...

Om du ikke er veldig slapp eller viser andre tegn til å få for lite energi, slapp av og spis så mye som du føler for - det går seg som regel til etterhvert. Jeg hadde også veldig dårlig apetitt da jeg begynte å spise ketogent, tror det er ganske normalt. Om du blir trøtt og matt kan det være greit å ha noe smått og energitett å ty til - ostebiter, oliven, avocado, spekeskinke og rømme, et eller annet som utgjør ganske mye energi i bare et par biter.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:40   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Blir så fort mett...

Det er ikke bra for forbrenninga i lengden å spise så lite.. Men det er gjennomsnittet som er viktigst, så om du spiser litt lite enkelte dager er ikke det noe krise. Ukesnittet bør iallefall aldri være under 1200-1300 kcal, er man overhode aktiv eller overvektig bør det være høyere.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 01:29   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir så fort mett...

er det diett.no som har regna det ut? er du sikker på at du har veid nøyaktig og fått med alt? om du ikke er sulten ville jeg ikke tvunget i meg noe mer. Kroppen tar sikkert energi fra eget fettlager. Om du ikke er veldig aktiv eller høy er det neppe noe å uroe seg for.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ... Jeg blir IKKE mett! anonymen Spørsmål og svar 11 23-08-11 15:05
Kjenner ikke at jeg blir mett ... somaya Lavkarbo generelt 0 13-03-10 13:39
Blir ikke mett Bindi Ketolysekuren 14 05-01-10 10:01
Blir ikke mett - hjelp! Lys Spørsmål og svar 8 06-03-09 09:36
Blir så fort mett Tittentei Ketolysekuren 7 24-08-07 13:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no