Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Fagpersoner

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-06, 10:08   #1
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien
Question

Fagpersoner



Finnes det noen NORSKE Fagpersoner på South Beach, NORSK skriftlig fagstoff (annet enn standardboka Gå ned i vekt med South Beach Dietten, NORSKE kurs eller NORSKE veiledere?



Jeg synes det hadde vært fint hvis jeg hadde hatt litt mer å forholde meg til enn bare den ene boka. Hvordan er det her inne på forumet? Hvem er det som har overordnet ansvar her? Er det fagpersoner her inne? Eller bare vanlige folk med egen erfaring fra dietten?



Eks: Lindberg har vel egne norske nettsider og egne kurs i NORGE, finnes det tilsvarende for SB?

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 10:47   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fagpersoner

Opprinnelig lagt inn av hildabakk


Finnes det noen NORSKE Fagpersoner på South Beach, NORSK skriftlig fagstoff (annet enn standardboka Gå ned i vekt med South Beach Dietten, NORSKE kurs eller NORSKE veiledere?

Nei, det finnes det ikke så vidt jeg vet. Forstår at du er fortvilet over manglende info, men det er da ikke forumet sin skyld. Det virker som om du mener du har KRAV på noe her inne ?

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Jeg synes det hadde vært fint hvis jeg hadde hatt litt mer å forholde meg til enn bare den ene boka.

Om du trenger flere bøker finnes de på engelsk, ikke på norsk.

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Hvordan er det her inne på forumet? Hvem er det som har overordnet ansvar her? Er det fagpersoner her inne? Eller bare vanlige folk med egen erfaring fra dietten?

Dette er er privat - medlemsdrevet forum hvor HP har overordnet ansvar på den drivermessige siden. Det koster ingenting å være medlem her, det finnes ingen ansatte og ingen av oss som bruker (mer eller mindre HELE) fritiden vår på dette får noen som helst godtgjørelse for å være her. Vi har dermed ingen som helst forpliktelser til å svare på eller ha kunnskap om alle lavkarbo dietter som finnes på markedet.

Dette står klart på forsiden av forumet om du føler deg lurt


Opprinnelig lagt inn av HP på forsiden av forumet

Nettstedet for deg som er nysgjerrig på et kosthold med lite karbohydrater. Enten du sverger til Atkins, Lindberg, Sears eller Poleszynski, så vil du alltid ha noen å spørre eller diskutere med i dette forumet. Ved å registrere deg som medlem kan du skrive din egen dagbok, lese andres dagbøker og være med i brukergrupper. Det er absolutt ikke bare karbohydrater som blir diskutert, men alt om kosthold, oppskrifter, kosttilskudd, trening, selvutvikling og helse generelt. PS: Forumet er kun brukerstyrt - her finnes ikke noe ekspertpanel.

Det finnes fagpersoner her inne, men ikke på South Beach. South Beach sine fagpersoner finner du KUN på South Beach egen internet side hvor det er er begrenset info om du ikke betaler for å være medlem. Den er på engelsk. http://www.startsouthbeach.com/index_sbd2.asp

Det som er viktig å huske på er at de som av yrke er fagpersoner her er her som privatpersoner og ikke som fagpersoner. De utgir seg heller ikke som fagpersoner. Med unntak av Torkil som har skrevet Ketolysekuren og Skaldeman med sin bok. De som er fagpersoner deler sin kunnskap med de som trenger det - på frivillig basis.

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Eks: Lindberg har vel egne norske nettsider og egne kurs i NORGE, finnes det tilsvarende for SB?

Det er ikke andre lavkarbo retninger enn Lindberg og Ketolysekuren som har egne offisielle nettsider og kurs i Norge. Atkins har en reklamenettside, men har ikke kurs.

Velger du Atkins, Ketolysekuren eller Lindberg vil du stort sett få den infoen du trenger da det finnes personer med stor kunnskap om disse og generell lavkarbo. Skaldeman er innom av og til når han har tid.

Når det er sagt så er South Beach etter eget utsagn ikke en lavkarbo diett, men en "riktige karbohydrater diett" - hva nå det måte bety. Vi har hatt medlemmer her inne som har fulgt dietten og har stor kunnskap. Dessverre er det få av dem tilstede nå om dagen. Vi er flere som har lest boka (også på engelsk) men det er få som har fordypet seg i stoffet siden vi selv har valgt andre retninger inne lavkarbo.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 21:30   #3
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: Fagpersoner

Må bare oppklare litt her. Beklager hvis jeg skapte storm...


Føler meg ikke lurt på noen som helst måte. Hva var det som fikk deg til å tro det? Er ikke så fortvilet som du tror. Jeg bare stilte noen spørsmål.


Jeg mener ikke at jeg har krav på noe her, og jeg mener ikke noe som helst er forumet sin skyld. Jeg skjønner veldig godt at ingen har noen forpliktelser til å svare på eller ha kunnskap om lavkarbo-dietter. Men jeg må jo få lov å spørre. Selv om ingen utgir seg for å være fagpersoner, hadde det vært fint å vite om det var noen. (selv om de er i forumet på privat og frivillig basis).


Jeg vet at det er gratis på være medlem, og forstår at dette er et medlemsdrevet forum. Jeg skjønner at det er noen som bruker fritiden sin på å drive eller adminstrere det. Ære være dem for det. Synes det er flott at det finnes et slikt forum på nettet, og jeg er veldig glad for å ha funnet det.


Men takk for svaret. Det var nyttig.

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 22:00   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fagpersoner

Du har ikke skapt noen storm, og det er flott med oppklaring. Det var muligens din noe utstrakte bruk av uthevelser, store bokstaver og farger som kunne få det til å virke som om du ikke var helt fornøyd med "servicen" her inne. Det var jo det jeg skrev også - at det "virket som om".
Godt å høre at du ikke føler deg lurt !

Det er selvfølgelig lov å spørre og vi som er her svarer så godt vi kan. Jeg skal være den første til å beklage at vi ikke har mer kunnskap om South Beach. Men det har altså noe med å gjøre at infoen om SB er vanskelig tilgjengelig og den infoen som finnes er så til de grader selvmotsigende at jeg iallefall har gitt opp å skjønne hva forfatterne egentlig mener. (Sånn, der fikk jeg sagt det og !) Den norske boka er i tillegg like dårlig oversatt som den norske Atkins boka, . sikkert med like mange feil, og det gjør det jo ikke lettere å finne ut hva som er rett !

Håper at du finner svar på de ubesvarte spørsmålene dine. Jeg skal ved tid og anledning hanke frem SB originalen fra bokaugen min, lese den nøye og prøve å lage et vettugt oppsett her inne.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 23:48   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Fagpersoner

På siden, men likevel.. South Beach boka er vel ikke utgitt av Midelfart den og, siden den er så dårlig oversatt og like full av feil som Atkins boka.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 15:40   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Fagpersoner

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

På siden, men likevel.. South Beach boka er vel ikke utgitt av Midelfart den og, siden den er så dårlig oversatt og like full av feil som Atkins boka.

Midelfart har bare reprodusert den forrige norske atkinsboka som var utgitt av Forlaget Wem3 AS.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 17:19   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fagpersoner

Opprinnelig lagt inn av HP

Midelfart har bare reprodusert den forrige norske atkinsboka som var utgitt av Forlaget Wem3 AS.

Og forlaget Midelfart har brukt er Pantagruel (www.pantagruel.no) og de svarer IKKE på mail fra forbrukere som påpeker feil i bøker og tabeller ....
Det koster jo penger å rette og det vil de ikke. .... hm.... som om de ikke tjener NOK på bøkene

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no