Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :) |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
16-10-11, 22:48 | #26 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
|
Sv: Dagbladet i dagSammenlignet med andre land, bruker vi en latterlig liten del av inntekten vår på mat. Alt handler om prioriteringer, og for min del prioriteres helsen
17-10-11, 09:19 | #27 |
Medlem
Medlem siden: May 2011
|
Sv: Dagbladet i dagDe har da helt rett i at lavkarbo kan bli dyrere. Mange høykvalitets matvarer som grønnsaker, fisk, kjøtt, smør, olivenolje etc er jo betydelig dyrere enn mye brødmat, ferdigprodukter av fisk og kjøtt, margarin, solsikkeolje osv. Det er ikke vanskelig å leve billig på lavkarbo om man er bevisst på det (går etter tilbud, handler koteletter istedet for filet, egg er rimelig, noe typer fisk er rimelig osv), men det er nok adskillig LETTERE å leve billig på høykarbo pga kneipbrød som mange bruker, sjokopålegg, rundstykker, pasta osv. Matbudsjettet hjemme hos oss er dyrere nå enn før når vi f.eks kjøper helmelk og fløte istedet for eksta lett melk, mer hvitost (som koster endel), mer grønnsaker og mindre ris og pasta. EV olivenolje istedet for billig raps og solsikkeolje som vi kjøpte før, bremykt og meierismør istedet for firstprice margarin til 8 krone pakka osv. Jeg synes det er vanskelig om ikke umulig å leve like billig som før, men ikke dermed sagt at det er veldig dyrt. Men desverre: Skikkelig bra mat koster ofte mer, drittmat\junkfood koster ikke så mye... Om man skal leve "sunt" på høykarbo vil jeg tro at det og kan bli ganske dyrt. |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste |
17-10-11, 09:36 | #28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Dagbladet i dagSå i morgen leser vi artikkelen: "Høykarbo KAN være dyrere enn lavkarbo"? Det er mye som kan skje her i verden.
17-10-11, 09:55 | #29 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
|
Sv: Dagbladet i dagorker ikke kjøpe avisa når det står lavkarbo på fronten...det er nok nå...er så mye usaklig ute å går. Hva med uttalelsene til disse lutefiskkara på God kveld Norge...kjære vene.... |
Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) |
17-10-11, 10:02 | #30 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 54
|
Sv: Dagbladet i dagOg jeg er så enig; tror vi allerede etter en mnd har spart masse på dette. Før var jeg gjerne på butikken hver dag, for å kjøpe rask middag, godteri og slikt. Nå handler jeg mer stort, er skjelden på butikken for jeg har ikke behov for godter eller boller... Jo, jeg er overbevist om at å slutte å kjøpe godter gir kjempeutbytte i sparegrisen!!!! :-D |
Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg |
17-10-11, 10:24 | #31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Sv: Dagbladet i dag
Og så kan man jo også spare på avisene... De er virkelig bare tomme karbohydrater for tiden.
17-10-11, 12:55 | #32 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2011
|
Sv: Dagbladet i dag
Det er aldri håpløst eller for sent å begynne med en ny livsstil. Jeg er sånn at jeg skeier ut innimellom. I ferier spiser jeg mer karbohydrater,og jeg skeier ut i ferier og selskaper. Men i hverdagen er det tilbake til lavkarbo igjen. For meg går dette fint. Jeg har en stabil vekt (pluss/minus 1 - 2 kilo) og kommer raskt inn i ketose igjen når jeg legger om til lavkarbo igjen. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
18-10-11, 04:29 | #33 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
|
Sv: Dagbladet i dagJeg sparer vel ca. 50.000 i året på karbohydrat-helvete-turene til nærmeste bensinstasjon for å kjøpe sjokolade og anna rask en sen fredagskveld.. hvor samme tur blir gjentatt på onsdag natt.. etc. |
Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. |
26-10-11, 23:33 | #34 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2009
|
Sv: Dagbladet i dagMin erfaring er at det er dyrere - for meg. Egg og bacon til frokost er dyrere enn tre skiver kneipp med leverpostei. Lavkarbobakst med johannesbrødkjernemel og glutenmel er dyrere enn bakst med hvetemel og gjær. Det er dyrere å lage en lasagne med fløte og squash enn å kjøpe en ferdigpakke fra Toro. |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Karbohydratreduksjon i Dagbladet | Furine | Nyheter / media | 3 | 22-05-11 20:14 |
Dagbladet i dag! | Linn H | Ketolysekuren | 60 | 04-09-07 17:10 |
Dagbladet i dag! | Enid | Lavkarbo generelt | 4 | 22-08-07 15:08 |
Dagbladet i dag | Sonny | Lavkarbo generelt | 0 | 01-02-07 14:59 |
Dagbladet I Dag! | Tingeling | Lavkarbo generelt | 2 | 31-05-05 19:26 |