Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Jepp, da er jeg igang med Ketolysekuren

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-09, 14:47   #26
girl68
Nytt Medlem
 
girl68 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: hedemark
Alder: 56
Innlegg: 7
girl68 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Jepp, da er jeg igang med Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Ja, her sitter jeg igjen i nattens mulm og mørke, så frustrert

Isjassen min er på høygir og jeg knasker ibux som drops, fått treningsforbud inntil betennelsen er ute av kroppen.

I tillegg klarer jeg ikke og planlegge mine måltider og tar alt på sparket, derav problemer. Jeg har riktignok klart og holde meg nokså lavkarbo til meg og være som bare digger brød, pasta, poteter og alt som inneholder stivelse og det er jeg stolt av

MEN må nok innse at det enkleste veien for meg er kanskje og gå over på eurodiett eller noe sånt hvor jeg bare kan lage meg en shake eller knaske på en bar. Det som forundrer meg er at jeg har klart og holde meg unna godis, men jeg klarer ikke og få i meg riktig mat iforhold til Ketolysekuren og ikke nok vann heller og det bør man jo ha i seg mye av uansett når man skal ned i vekt.

Terapeuten min sier at jeg bør absolutt ikke gå på en diett nå (har spiseforstyrrelser - men hvem har ikke det når de er 30 - 40 kilo overvektig a ?) Men jeg orker ikke tanken på at jeg skal gå opp enda mer, men vet at jeg ikke kan kjøre noe Grete Roede eller "bare spis mindre porsjoner-greier". Har prøvd meg på Fedon for noen år siden og det gikk heller ikke fordi da måtte jeg drive og koke masse bønner og linser og greier. Jeg kunne overlevd helt fint på fullkornpasta og naturris - men jeg blir som en ballooooooong på bønner, så luftsmerter.

Idag har jeg spist 3 skiver med isetbrød med kokt skinke og majones og så gikk turen til kiropraktoren og så har jeg hatt så vondt igjen, det ble en neve mandler og en nutri-shake til middag og en nutri-shake til kvelds, det var det eneste jeg orka og lage. Så hva gjør jeg nå ?

Nei, nå er det vel på tide og tusle seg i seng, men det er mye grubling om dagen eller rettere sagt om natta, så det blir vel lite søvn.

Nattinatt, dere som er våkne

Hei jeg har vært på Ketolyse i 6 uker og synes det er helt topp, jeg skjønner utfordringen din, og samtidlig så er det ingen unnskyldning å ikke kunne være på noen "kur" men man har vondt i ryggen... Legen din vet nok for lite om Ketolyse... Hvis du leser boka godt, og samtidlig planlegger litt, så vil dette gå bra. Jeg anbefaler deg og lage en god porson med lapper og bak brødet som er skrevet oppskrift på her inne, det gjør at du har enkel måltider for hånden.
Jeg har tydd til Atkins sine barer, de har net karb på 2... Og det er ikke mye, nutri bar er FY; FY. Lag deg noen smoothies med protein pulver, og CC med en litt fløte, bruk frosne bær du får kjøpt på butikken, som eks skogsbær blanding... Det er kjempe godt og enkelt og ta i seg på morran...
Stå på , og når man har bett. i rygg, isjias så er det jo viktig å holde seg i bevegelse det man klarer, og noen små turer er bedre enn ingen.. Stå på dette klarer du.!!! Jeg har gått ned 8 kg siden 19 januar,og jeg har klart og legge om... Og man er jo mett hele tiden hvis man klarer og komme godt i gang. Og så lenge du er i ketose, så forbrenner du...
STÅ PÅ

girl68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 15:06   #27
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Jepp, da er jeg igang med Ketolysekuren

Hmm.. Kanskje du skulle bestille deg litt fra www.spisdegslank.no for å hjelpe i tilvenningsfasen.. De har en del produkter som kan være greie om man sliter med planleggingen, så kan jo være greit i startfasen og heller gå ordentlig over etterhvert som du er mer vant til kostholdet..
Jeg gikk på atkins for flere år siden, men da jeg nå skulle ned sleit jeg litt med motivasjonen, så gjorde det første måneden for å komme ordentlig tilbake.. Altså bare bytte ut de måltidene som er vanskeligst for deg, for det er litt lite mat før man er ordentlig i ketose.. Og sulten er ikke nødvendig å være på disse filosofiene..

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 19:11   #28
2ne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 53
Innlegg: 20
2ne er på en erverdig vei

Sv: Jepp, da er jeg igang med Ketolysekuren

Takk for alle tilbakemeldingene, alltid koselig og få en melding fra dere !

Jeg har konkludert med at jeg skal kjøre min egen lavkarbo-greie, er fremdeles i ketose - men har ikke vekt og har ikke vært innom min kjære personlige trener som veier og måler meg. Nutrilett-shake/barer har for mange karber, men er tross alt bedre enn og få en sprekk på godis eller masse stivelse.

Det er flere shaker/barer som man kan gå på i en ketogen diett, f.eks. Atkins-barer og i tillegg kan man bruke Easy Life shake - så alle shaker/barer er ikke ulovlig når man går på disse diettene. Jeg er klar over at ikke alle kan gå på det og at noen kan få vektstagnasjon.

Jeg har selv gått på Easy Life og min personlige trener var også instruktør på dette livsstilprogrammet. Hun er i tillegg utdannet ernæringsfysiolog og er en av de få jeg har hørt om som er veldig for en lavkarbo livsstil.
Hun sier at man kan gå på bl.a. Cambrigde-produkter på ketogene dietter og Easy-life shakene/produktene da dette også er basert på ketose.

Jeg aner ikke om jeg har gått ned noe mer, men det føles ikke sånn og jeg har ihvertfall ikke gått ned i livvidden, så enten står jeg stille pga av for mye karber eller for mye fett og/eller for lite vann og evt for mye pepsimax. Have no idea

Ønsker dere alle en fortreffelig fredagskveld

Jeg heier på dere alle sammen

__________________



Sist redigert av 2ne : 28-02-09 kl 00:49. Årsak: kan mistforstås, har endra teksten
2ne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Atkins/Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:48   #29
Rancher
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 4
Rancher er på en erverdig vei

Sv: Jepp, da er jeg igang med Ketolysekuren

Hei alle sammen.
Da er jeg også i gang med ketolysekuren.
Jeg er ny her inne, men jeg har allerede funnet mange gode oppskrifter som kan hjelpe meg gjennom denne tiden. Mens jeg skriver dette, står lollipopbrødet i ovnen, og Lavkarbo pizza er stekt og klar til lunch fremover.

Lykke til alle sammen

__________________


Rancher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jepp - da skal jeg starte med denne kuren jeg kom over nettet i kveld !! Kokosbolla :o) Ketolysekuren 15 08-07-07 14:01
Da er jeg igang!! Linda25 Induksjonen 6 25-01-05 16:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no