Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Dine mål og delmål?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-09, 16:53   #26
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Dine mål og delmål?

Jeg har sluttet å sette tidsbegrensede delmål fordi jeg blir så skuffet og föler det som et nederlag hvis jeg ikke har gått ned så mye som jeg hadde håpet innen en bestemt frist.

Jeg setter meg vel nye mentale mål hver gang jeg når et nytt stort mål. Under 100 var förste virkelig store mål, under 96 er stort for da har jeg tatt av 20kg fra maksvekten, under 90 er neste virkelig store mål, men ellers fokuserer jeg mest på å kose meg med maten og ikke fokusere så mye på vekten (selv om det er lettere sagt enn gjort).

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 17:27   #27
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Dine mål og delmål?

Mine mål:
1.delmål "under 40 BMI"
2.delmål "vekt før graviditet" Bmi 36,7
3.delmål "vekt før jeg traff min kjære" Bmi 33,5
4.delmål "vekt før lavt stoffskifte" Bmi 28,7
Hovedmål"det laveste jeg kan huske å ha vært" Bmi 25,9

Har ikke noe spesielt tidsskjema, Har lovet meg selv at når jeg har greid 2.delmål skal jeg kjøpe meg en en klokke som jeg har siklet på lenge. Ved 3.delmål trenger jeg vel en ny garderobe når 4.delmål er innfridd er det på tide å bestille bukplastikk (hvis jeg tørr)
Hvis jeg greier hovedmålet har samboer lovet å kjøpe hest til meg (Tror ikke han har trua på at jeg greier det)

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:18   #28
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 53
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Dine mål og delmål?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Mine mål:
1.delmål "under 40 BMI"
2.delmål "vekt før graviditet" Bmi 36,7
3.delmål "vekt før jeg traff min kjære" Bmi 33,5
4.delmål "vekt før lavt stoffskifte" Bmi 28,7
Hovedmål"det laveste jeg kan huske å ha vært" Bmi 25,9

Har ikke noe spesielt tidsskjema, Har lovet meg selv at når jeg har greid 2.delmål skal jeg kjøpe meg en en klokke som jeg har siklet på lenge. Ved 3.delmål trenger jeg vel en ny garderobe når 4.delmål er innfridd er det på tide å bestille bukplastikk (hvis jeg tørr)
Hvis jeg greier hovedmålet har samboer lovet å kjøpe hest til meg (Tror ikke han har trua på at jeg greier det)

Syns du har satt deg så fine mål, du har greid å knytte noe spesifikt til dem. Minn samboern på den hesten når du når målet! Ikke hvis, når!

Jeg går også og lurer på på hvilket tidspunkt jeg må fornye garderoben. Akkurat det gleder jeg meg til. Har på en måte lyst å vente så lenge som mulig, sånn at det jeg skal kjøpe blir i minst mulig størrelse.

Bukplastikk... skummelt... Jeg vil nok i alle fall trenge en brystreduksjon, det har jeg STORT behov for, i ordets rette betydning... Bukplastikk vet jeg ikke om jeg vil trenge, men tror kanskje det... men vet ikke om jeg tør.

Skal bli fint å følge deg videre her inne, godt å finne andre her som ligger omtrent likt i løypa som meg.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 01:35   #29
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Dine mål og delmål?

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Syns du har satt deg så fine mål, du har greid å knytte noe spesifikt til dem. Minn samboern på den hesten når du når målet! Ikke hvis, når!

Jeg går også og lurer på på hvilket tidspunkt jeg må fornye garderoben. Akkurat det gleder jeg meg til. Har på en måte lyst å vente så lenge som mulig, sånn at det jeg skal kjøpe blir i minst mulig størrelse.

Bukplastikk... skummelt... Jeg vil nok i alle fall trenge en brystreduksjon, det har jeg STORT behov for, i ordets rette betydning... Bukplastikk vet jeg ikke om jeg vil trenge, men tror kanskje det... men vet ikke om jeg tør.

Skal bli fint å følge deg videre her inne, godt å finne andre her som ligger omtrent likt i løypa som meg.

Vær trygg at han skal bli minnet på det der med hesten
Jeg har lagret klær i esker sortert etter størelse. Jeg har tatt vare på klassiske klær, gleder meg til å finne frem de etterhvert. Noen plagg blir det vel etterhvert som jeg går ned. Men jeg gleder meg veldig til å kunne gå inn i en vanlig butikk å kjøpe klær. Og det kan jeg forhåpentligvis når jeg har nådd 3. delmål.

Legen min har sagt at jeg får innfrid Bukplastikk allerede. Har over 10 cm overheng. Har tatt keisersnitt. Overhenget blir nok større etter å ha gått ned. Men det er det der med å tørre å gjøre det. To av mine venninner har gjort det og begge fikk problemer med infeksjoner etterpå. Det gjør jo ikke saken bedre at jeg er allergisk mot antibiotika.

Det skal bli spennende å følge deg også.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feirer dere delmål? vossajinto Generell diskusjon 13 03-03-09 22:37
Første delmål nådd! vossajinto Mer enn 30 kg overvekt 19 01-02-09 22:28
Realistisk delmål? cilemora Ketolysekuren 2 10-09-07 15:15
Mitt delmål! Hva tror dere? tullann Ketolysekuren 4 06-09-07 18:25
Realistiske delmål? cozymum Generell diskusjon 14 23-04-07 19:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no