Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Nok en erfaring, konklusjonen er?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-08, 12:33   #1
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Nok en erfaring, konklusjonen er?

Nytt sykkelritt i går, Montebellorittet fra Sande til Konnerud. Et ritt på 4,2 mil uten særlig hvile-partier som krevde sitt, i nærmere 30 stillestående varmegrader i Drammensmarka.

Jeg valgte karboloading på fredag, men ingen formtopp. Spiste masse ris, potetgull og drakk farris med eplenektar på fredag. Den fysiske oppladningen var 3 timer sti-sykling på torsdag, som burde ha satt sine spor, men kroppen var overraskende lett og fin.

Frokost på rittdagen var egg og bacon og pøste på med vann og farris med eplenektar. Shake med cocosa og honning ca en time før.

Rittet gikk sin gang, den berømte smellen kom aldri og jeg "overlevde" litt over 2 timer på kun vann uten daling i form og puls. Kom i mål med krefter til overs takket være litt for feig kjøring i dag. Når jeg tar igjen ryttere har jeg lett for å bruke disse som en hvilpute og legger meg i rygg, selv om jeg vet at jeg er bedre enn dem, særlig i tekniske partier med fulldempet sykkel. Skjerpings her! På grusvei er jeg fortsatt en levende tragedie og må skjerpe styrken i beina med styrketråkk og tempodrag. Skjerpings her også, særlig fram til grusrittet nr 1, birken i august.

Summa sumarum, gikk veldig bra med matinntaket, en super-opplagt kropp uten formtopp og i midtlivskrise-klassen 30-39 år (den største klassen av alle selvsagt ) har jeg svært kort vei til å blande meg inn blandt de beste etter 1 år på sykkel. 10 minutter bedre tid i går og jeg hadde vært blandt de 20 beste.

Jeg fortsetter trenigen med stor iver, men tror jeg har funnet en optimal oppladning med karbo-loading dagen før.

Neste ritt blir Farrisrunden i Larvik, fjorårets mareritt med kramper i 4 mil, skal hevnes i år

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 14:08   #2
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

Dette er egentlig litt gresk for meg, men flott at det funker!

Sitat:

Neste ritt blir Farrisrunden i Larvik, fjorårets mareritt med kramper i 4 mil, skal hevnes i år

Når går dette rittet? Elesker Farris, har bodd i Larvik, og hver gang jeg er i der, må jeg ta en tur til farris og ta en dukkert ( i alle fall om sommeren)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 17:36   #3
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

Rittet går 14 juni tror jeg :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:24   #4
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

imponerende og gøy å lese ! grattis !
et lite spørsmål ; åssen får du til å lage shake med cocosa? blir bare klumper hos meg!

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:34   #5
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

Du blander først shaken som vanlig, helst i blender. Ta riktig dose cocosa i litt glovarmt vann, eventuelt i mikro til den er helt flytende, så heller du cocosaen oppi og blander hele greia sammen :-) Nam, nam...

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 08:57   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

karbet du etter trening torsdag også ? eller bare fredag ? hvor mye karbo ble det fredag, evt torsdag ?

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 09:52   #7
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

Karbet ikke mer enn vanlig etter trening på torsdag, kun på fredag. Måler sjelden eller aldri noe mengde, så jeg er ikke helt sikkert på antall gram.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 12:04   #8
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

Du får ha lykke til på farris-rittet! jeg er faktisk i Larvik den dagen, så henger nok rundt i Bøkeskogen
Skal heie på deg jeg

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 17:19   #9
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

Høres bra ut

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:20   #10
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nok en erfaring, konklusjonen er?

Har testet kun protein og fett en liten periode nå før trening. Kjenner da at jeg trenger mere næring etter ca halvannen time. Virker som om jeg må ha karbo for å prestere....

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nok fett? Tussi jenta Ketolysekuren 3 18-08-07 12:08
Er ikke lett å få i seg nok karbiser jo! Kokosbolla :o) Ketolysekuren 8 02-08-07 19:31
Nok grønnsaker? lita Ketolysekuren 10 08-05-07 10:52
Hvordan spise nok? Traxior Ketolysekuren 4 12-02-07 14:53
Jeg spiser ikke nok! Noen tips? Mint Spørsmål og svar 24 24-11-06 21:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no