Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-05, 17:56   #76
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Jeg var inne på "oppskrifter" for å finne "Isets lasagne" - forgjeves. Noen som vet hvor den ligger?

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 20-01-05, 18:24   #77
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av aveline

Jeg var inne på "oppskrifter" for å finne "Isets lasagne" - forgjeves. Noen som vet hvor den ligger?

Her er i hvertfall oppskift på taco lasagnen hennes:

Stekt kjøttdeig (400 gr) + taco krydder
1 boks hakkede tomater m hvitløk
1/2 glass chunky salsa
2 stk hakket vårløk
skivet sopp

Hvite store neper høvlet i skiver med ostehøvel

Revet ost..

( Da jeg prøvde den synes jeg den ble veldig sterk med et halvt glass salsa.. men det er jo smak og behag)

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P
Gammel 20-01-05, 20:46   #78
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

I dag hadde jeg 2 kyllinglår med salat og grønnsaker og en stor dæsj olivenolje xtra virgin over. Knallgodt!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 20-01-05, 21:16   #79
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

Her er i hvertfall oppskift på taco lasagnen hennes:

Stekt kjøttdeig (400 gr) + taco krydder
1 boks hakkede tomater m hvitløk
1/2 glass chunky salsa
2 stk hakket vårløk
skivet sopp

Hvite store neper høvlet i skiver med ostehøvel

Revet ost..

( Da jeg prøvde den synes jeg den ble veldig sterk med et halvt glass salsa.. men det er jo smak og behag)

En slager her i huset.

Man kan bruke en hvilken som helst lasagne-oppskrift og bare erstatte platene med nepe-plater.... Kjempesnadder.

NB: bare skjær nepene tynne nok, for om de blir for tykke er de ikke gode! Det er derfor jeg bruker ostehøvel, syns de blir passe tynne da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 21-01-05, 22:32   #80
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

å så sulten jeg var da jeg kom hjem! og da laget jeg:


Stek karbonadedeig, tilsett tacokrydder
1 boks hakkede tomater,1 løk,1 avocado, krydder etter smak kjøres sammen med stavmixer.
Litt rømme
Litt ost

Ta en tallerken, hell på karbonaddeig, legg på masse deilig salsa/guacamole, noen dæsjer med rømme. dekk emd ønsket ost, gratiener noen minutter under grillen i ovnen....

NAMmmmm....å så godt. Nå er jeg mett ja.. Hadde jeg hatt mer salat skulle jeg hatt det til da..

luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 21-01-05, 22:36   #81
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av luringen

å så sulten jeg var da jeg kom hjem! og da laget jeg:


Stek karbonadedeig, tilsett tacokrydder
1 boks hakkede tomater,1 løk,1 avocado, krydder etter smak kjøres sammen med stavmixer.
Litt rømme
Litt ost

Ta en tallerken, hell på karbonaddeig, legg på masse deilig salsa/guacamole, noen dæsjer med rømme. dekk emd ønsket ost, gratiener noen minutter under grillen i ovnen....

NAMmmmm....å så godt. Nå er jeg mett ja.. Hadde jeg hatt mer salat skulle jeg hatt det til da..

DØH!! var det noe i det klorvannet i dag eller?? For jeg spiste det samme til kvelds her!! hehe.. var utsultet etter babysvømminga jeg også.. Så ble salat med skinkestek til middag her. var så sulten at jeg ikke hadde tid til å fikse noe annet (og så stå gubben å trippa og ventet på at jeg skulle bli ferdig så vi kunne komme oss i buttiken )

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P
Gammel 21-01-05, 23:40   #82
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

(psssst. ikke no skravling i middags-tråden)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 21-01-05, 23:46   #83
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av smosje

(psssst. ikke no skravling i middags-tråden)

UPS!!! Sorry!!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P
Gammel 22-01-05, 23:54   #84
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

I dag har jeg hatt skikkelig lørdagskos.. pepperbiff med wookede paprikastrimler, champinjong, løkringer og purre sammen med kryddersmør og salat... MMMMMM!!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P
Gammel 23-01-05, 00:02   #85
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

I dag har jeg hatt skikkelig lørdagskos.. pepperbiff med wookede paprikastrimler, champinjong, løkringer og purre sammen med kryddersmør og salat... MMMMMM!!

Hørtes nammenamm ut Hadde noe salat jeg bare

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 23-01-05, 00:16   #86
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Stekt seifilet med blomkål/brokkolistuing. Heistad gele med en liten kremklatt til dessert.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 24-01-05, 17:48   #87
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Stekt laks, men litt blomkål raspet og frest i smør med litt sjalottløk. Litt broccolli, litt salat og litt fløtesaus ned purre i...namme.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 24-01-05, 17:53   #88
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Oi! Dette var godt!

Stekt laks med basilikum, karri. Også i pannen; frisk spinat, champignon, eplebiter og løk.
Salat med bønnespirer, eplebiter, sitronsaft, agurk.
Rømmeklatt på fisken.

Wow! Så deilig norsk laks for en gangs skyld!! *kose meg skikkelig*

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -

Sist redigert av smosje : 24-01-05 kl 20:51.
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 24-01-05, 17:55   #89
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

I dag lager jeg marinert kylling med salat til meg og brokkoli og blomkålmos til Ingo...
Og så har jeg lagd Heistad jordbærgele til dessert

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke
Gammel 24-01-05, 20:19   #90
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Blomkål med karry reker

Sambo er borte til i morgen og da kan jeg spise:

Lettkokt blomkål hakket i småbiter og lagt over et lag med smør, karry, hvitløk og reker. La stå i fem min med lokk. Rør rundt og spis.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 24-01-05, 20:40   #91
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Svinefilet med cauli-flied rice (Oppskrift i oppskrifttråden) og dampa brokkoli med smør......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 25-01-05, 00:50   #92
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Stekt marinert laks med blomkål/brokkolistuing

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 27-01-05, 20:04   #93
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

I dag har jeg stekt en blokk med sei (sånn avlang 600 gr) sammen med en broccoli i små buketter i meierismør.. krydret med salt og sitronpepper og hatt en god skvett fløte over.. severte raspet gulerøtter ved siden og poteter til gubben og elstemann


MMM.. utrolig godt.. til og med gubben sa at det var noe av det beste jeg hadde servert på lenge

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P
Gammel 27-01-05, 20:46   #94
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ostepølse u/lompe hos Narvesen

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 27-01-05, 21:57   #95
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

I går hadde jeg persille/hvitløksmør marinert steinbit (stekt i foliepakke i ovn) med blomkål stappe og dampet broccoli med smør.

I dag har jeg hatt hvitløksmarinert kyllingfilet (stekt i panne med smør og cocosa) - med det vanlige tilbehøret; blomkålstappe og dampet broccoli med smeltet smør.

Nam nam !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 27-01-05, 22:27   #96
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Blomkål, broccolli og litt gulerot kokes med smør og krydder, moses, litt kesam, litt fløte rørt inn. Stekte skiver av vossakorv (grov pølse) og la på toppen, gratinerte med ost.

RÅgodt! Gubben spiste 2 skiver brød til.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 27-01-05, 22:32   #97
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Også ble det marinert kyllingfileet, sopp, vårløk og squash surret i litt fløtesaus og broccoli, tomat og slangeagurk til....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 27-01-05, 22:44   #98
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

I dag spiste jeg brystkjøtt fra kylling, kaldt, en tomat, og litt pesto oppå. Enkel og god mat når man er litt syk

... men desserten ble en hel pose tyrkisk pepper

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 28-01-05, 00:26   #99
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Stekt kjøttdeig med tacosaus og kokt blomkål.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 31-01-05, 15:52   #100
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Idag blir det torsk, eggesmør, jukse-ris til meg og poteter til gubben, revne gulerøtter til. Sitronpepper og rømme. Mmmmmmmmmmh

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no