Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

I love atkins sjokoladebar!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-11, 23:20   #51
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Nei, jeg er nå uansett glad på vegne av dem som har funnet en sukkerfri sjokolade de kan spise uten å bli dårlig i magen av - om det så er Sjokoladeprinsen, Cloetta, Atkins, Cavalier eller Sukkerfritt.

signerer! man finner jo det som passer en best, gjelder vel det meste igrunn, men spesielt godt når man endrer kosthold så drastisk og ihvertfall ha NOE som kos atkins er best, ingen protest! neida, men det er bare den jeg ikke får magevondt av

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 01:32   #52
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Iza, her.

Vet at noen styrer unna ALT når de går på lavkarbo men for meg blir det som å vente på en sprekk.

Der tar du feil, det er faktisk motsatt. At ved å spise litt av disse tingene opprettholder man søtsuget. Ved å kutte det ut og spise ordentlig, ren mat fosvinner søtsuget helt og man blir ikke fristet til sprekker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 01:41   #53
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Der tar du feil, det er faktisk motsatt. At ved å spise litt av disse tingene opprettholder man søtsuget. Ved å kutte det ut og spise ordentlig, ren mat fosvinner søtsuget helt og man blir ikke fristet til sprekker.


Vil tro det er ganske individuelt det også.. Får jeg søtsug aå blir det ofte en atkins,men noe mer enn det trenger jeg ikke - da er søtsuget tilfredsstilt.

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 04:24   #54
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Der tar du feil, det er faktisk motsatt. At ved å spise litt av disse tingene opprettholder man søtsuget. Ved å kutte det ut og spise ordentlig, ren mat fosvinner søtsuget helt og man blir ikke fristet til sprekker.

Da må det være noe feil med meg, for jeg har som regel søtsug selv om jeg spiser ren og fin mat (i flere uker i strekk, altså).

(Men så har vel mamma påpekt flere ganger at det nok er en feilkobling et eller annet sted oppi hodet... )

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 08:21   #55
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Da må det være noe feil med meg, for jeg har som regel søtsug selv om jeg spiser ren og fin mat (i flere uker i strekk, altså).

(Men så har vel mamma påpekt flere ganger at det nok er en feilkobling et eller annet sted oppi hodet... )

Det samma gjelder for meg. Jeg spiste streng Skaldeman (fakir) i rundt 8 uker, Brukte ingen form for søtning og spiste mer enn nok fett. Jeg hadde søtsug og syntes det var en lettelse da jeg sluttet med dette opplegget og kunne spise søte ting igne som atkins eller pisket krem med stevia.

Vi er alle forskjellige og alle opplever det å følge lavkarbo/ketogen kost helt forskjellig, det finnes ingen fasit.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:56   #56
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: I love atkins sjokoladebar!

er det virkelig 17 KH i en sånn Atkins bar??? ( jeg er i ketose )

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 10:41   #57
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av heidia79, her.

er det virkelig 17 KH i en sånn Atkins bar??? ( jeg er i ketose )

Nei, nei,... jeg skrev ikke 17 gram kh, men 17 gram protein jeg er også i ketose hver dag.

I Atkins Advantage Chocolate Chip granola bar som veier 48 gram, er det 17 gram protein og 3 gram kh.

I Atkins Day Break Chocolate Chip Crisp som veier 37 gram, er det 12 gram protein og 2,1 gram kh.

NB! Disse to barene smaker helt likt

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 11:58   #58
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Har hatt null problemer med å holde meg unna søte fristelser siden jeg begynte på lavkarbo. Men hver gang jeg ser en tråd som handler om sjokolade så må jeg bare inn å lese. Og da blir jeg fysen da!
Og i dag gikk jeg faktisk inn på iherb for å se på disse sjokoladen...nam nam

Skulle ikke vært lov å skrive ordet "sjokolade" her inne!

*sikle sikle*

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 12:28   #59
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Jeg lurer på om noen kan svare meg på dette...jeg har en Atkins Chocolate Decadense bar her og på den står det r 60 gr(altså en bar) karbohydrater 17,9g. herav sukkerarter 1g herav sukkeralkoholer/varavpolyoer 15,9 g. HVA BETYR DETTE?? Er det 17,9 gr KH i min bar eller er det 1? Hva er net carbs???

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 12:36   #60
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av heidia79, her.

Jeg lurer på om noen kan svare meg på dette...jeg har en Atkins Chocolate Decadense bar her og på den står det r 60 gr(altså en bar) karbohydrater 17,9g. herav sukkerarter 1g herav sukkeralkoholer/varavpolyoer 15,9 g. HVA BETYR DETTE?? Er det 17,9 gr KH i min bar eller er det 1? Hva er net carbs???

net karbs er de karbene du skal telle

I disse er det 2 gram tellende karber. 1 fra sukker og 1 fra noe stivelse

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 12:40   #61
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

net karbs er de karbene du skal telle

I disse er det 2 gram tellende karber. 1 fra sukker og 1 fra noe stivelse

TUSEN TAKK!! da er lørdags godisen min lovlig da gitt!! he he

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 12:54   #62
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.


Skulle ikke vært lov å skrive ordet "sjokolade" her inne!

Sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:15   #63
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade

*ler*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:55   #64
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade

Og der falt jeg utfor stupet og fortærte alt jeg kom over av sjokolade...
Slemminger

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:41   #65
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: I love atkins sjokoladebar!

manebane: Du må ikke ha sånt tilgjengelig vet du.. Hvis jeg har sjokolade innen 50 meter fra meg, så har jeg plutselig ikke det lenger, hvis du skjønner hva jeg mener

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 21:05   #66
Tommeline
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Tommeline er på en erverdig vei

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Nam, idag fikk jeg en pakke med Atkins caramel nut chew i posten fra iherb, å himmel den var god. De skal jeg ha mer av ja Men fikk jo lyst på en til da, de var gode, farlig gode. Litt små dog, synes jeg

Har også smakt Atkins Caramel chocolate peanut nougat, men den var ikke så god som den første, men god den å.

Er det sånn at Endulge barene er endel mindre enn Advantage? Mine er det.

Tommeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men orker ikke telle karber Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 21:14   #67
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Opprinnelig lagt inn av Tommeline, her.

Nam, idag fikk jeg en pakke med Atkins caramel nut chew i posten fra iherb, å himmel den var god. De skal jeg ha mer av ja Men fikk jo lyst på en til da, de var gode, farlig gode. Litt små dog, synes jeg

Har også smakt Atkins Caramel chocolate peanut nougat, men den var ikke så god som den første, men god den å.

Er det sånn at Endulge barene er endel mindre enn Advantage? Mine er det.

jeg er ikke sikker, men det står på siden hos iherb hvor mye de veier.. de man får kjøpt her i norge veier vel 60 gram det er forskjell på vekta ja.. jeg ble også litt sånn: oi, med en gang:P

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 14:30   #68
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Jeg synes at Advantage Chocolate Decadence-barene er ufattelig gode

Men, jeg trodde at de var måltidserstattere. Ser nå her i denne tråden at de ikke er det, men kun snop som i tillegg ikke inneholder noe som helst fornuftig næring. Stemmer virkelig dette? Trodde de var laget for å være f.eks. frokost eller mellommåltider jeg.

Regnet jo med at de ikke var det sunneste man kunne få i seg pga mange rare og kunstige ingredienser, men likevel. De er jo så gode, og jeg er så ny på dette med lavkarbo og jeg falt litt for denne enkle løsningen

Jaja, får heller bruke dem som godteri da...

  Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:36   #69
tinamejo
Juniormedlem
 
tinamejo sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
Alder: 36
Innlegg: 33
tinamejo er på en erverdig vei

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Jeg handler nesten automatisk sånne Atkinsbarer når jeg er på butikken. Kjøpte en sånn decadence-greie på kinsarvik - den med sånne lyse striper på - og jeg tror jammen ta meg det er den beste sjokoladen ever!? Jeg sprakk og åt opp alle sammen på to dager, var dritvanskelig å holde seg.. Dermed var jeg ute av ketose igjen og, for de er ganske karbfulle..
Men ja, heller disse barene enn noe høykarbogreier.

__________________



Er intolerant mot melkeprodukter, soya, egg, gluten, sukker og gjær - er ingen enkel ting å passe på på lavkarbo, men jeg tar utfordringen!
tinamejo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gotta love Quentin Tarantino! wollafruen Generell diskusjon 2 09-04-11 18:44
Sjokoladebar- fedons Momsa Ketolysekuren 25 09-09-08 21:23
I love Torkil... som skrev bok om denne dietten Humle Ketolysekuren 9 05-06-07 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no