Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-13, 11:22   #1
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

hei,

jeg startet med ketolyse-kuren 1.mai. dette blir min andre gang.

første gang gikk jeg ned ca 15 kilo og hadde sikkert gått ned mer om jeg ikke hadde skeid ut. da gikk jeg fra 87 kilo til 72 kilo.

når jeg ble jeg gravid ca et år etter var 84 kilo og med bekkenløsning, vannsamling, matlyst for fullt, jeg gikk over til vanlig kosthold med karb.
la på meg over 20 kilo ved endt svangerskap. 106 kilo.

6 uker etter fødsel var jeg nede ved 90 kilo. så begynte mini å nekte å amme og jeg måtte pumpe og det var ikke like effektivt som amming og vekta stoppet opp. tenkte ikke noe mer over det og tenkte at kroppen trengte pause og det kommer etterhvert men ved 3 mnd kontroll var jeg 94 kilo

når alle andre går ned fødselsvekta og mange mer enn det var dette veldig fortvilende. jeg kunne ikke starte med ketolyse for jeg pumpet og var usikker på effekten av lavkarbo på melken.

men nå ca 4 1/2 mnd etter fødsel er vekta 95 kilo og jeg pumper ikke lenger og følte meg klar for å begynne på ketolysekuren igjen og ta "problemene" i egne hender.

når jeg oppdaget at jeg var gravid sluttet jeg og røyke og sluttet med kaffe. cold turkey

har ikke røykt eller drukket kaffe siden.

begynte med 2 kopper kaffe kun for å få i meg nok fett. lager nescafe med 2 ts kaffepulver og 1 dl vann og tar 20ml fløte oppi.

jeg drikker mer vann enn annet drikke men i løpet av de 9 dagene har jeg drukket et par glass cola zero, fun light, 5-6 kopper kaffe med fløte.
de 2 siste dagene har jeg drukket kaffe med fløte med halv ts natreen som søtningsmiddel.

har også drukket 2 glass smoothie med bringebær/jordbær, fløte og en ss kesamvanlje. igår og i forrigårs. måler et glass (2,5 dl) med frosne bær.

jeg eier ikke vekt enda, men kan ikke si at jeg har merket noe vektnedgang.

jeg føler meg bedre, har mistet litt av sult følelsen som egentlig er søthunger og sover bedre men ikke noe betydelig vektnedgang som jeg trodde ville skje 1.uken. jeg har jomye vann i kroppen enda etter fødselen så hvorfor har ikke det forsviunnet i det minste.

er det fødsels-hormoner som er ute og patruljerer og beskytter fettet?

er 165cm og 95 kilo ... wtf is going on?????

jeg skriver også ned alt jeg spiser.

en typisk dag for meg ser slik ut
frokost er omelette med 3 egg, enten kokt skinke eller 1 kjøttpølse, sopp, løk, paprika, tomat og en kopp kaffe med fløte

lunch: 5-6 barbeque ribbe, stekt i ovn, crispy og fett. nam nam og en liten skål tyrkisk yoghurt. vann eller fun light eller farris

drikker 0,75 imsdal flaske vann

snacks kan være alt fra smoothie, selleristang, oppkuttet rå brokkoli/blomkål som jeg går og tygger på, quacomole, ren avocoado

en kopp kaffe

middag: laks med stor salat. salaten min har alltid avocado og fetaost i seg. blomkål, brokkoli, tomat, agurk, isbergsalat, rødløk/vårløk, paprika.
dressing er alltid sitronsaft, olivenolje, salt. eller sitronsaft og majones, eller knorr sin franske urter dressing i pulver som du blander med olivenolje. lite karb i den.

kvelds kan være rester av middag men oftest så er jeg så sliten at jeg legger meg sammen med min snart 5 mnd gamle sønn rundt kl 21.

så jeg spiser sjelden kvelds.

tips og råd tas imot takk.

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:40   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Har du regnet på hvor mye energi du inntar og fordeling av energien?

Sånn i første omgang høres dette ut som nesten dobbelt så mye mat som jeg inntar..

Poenget er ikke å stappe innpå med fett, men når man tar bort masse energi fra karbohydrater så blir det veldig lite energi igjen og en må fylle på med energi i form av fett, men ikke uvettes mye. Dersom du regner litt på kaloriene( ikke for at vi skal telle de, men det er mulig å få i seg for mye mat også) og hvor mye fett en får i seg. Fett inneholder 9kalorier pr gram, så det er ikke så mye som skal til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 12:02   #3
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

ja mulig det.... jeg trodde jeg måtte få i nok fett for at dette skulle fungere.

og den første uken var jeg drit sulten for jeg var vant med masse karbo så da spiste jeg masse men spiste fett og protein.

hva spiser du da?
er det for mye med frokost, lunch, middag og en smoothie mellom lunch og middag? skjer ikke hver dag men kanskje 2 ganger i uken?

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 12:19   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Regn ut hva du spiser, litt lettere å hjelpe deg. Dette blir så ca mengder at det er vanskelig å vurdere.
Og når du ikke skrev noe om at smoothien var 2 ganger i uka, så er det jo lett å anta at du drikker den HVER dag.
Ja, fettandelen skal være høy, det betyr ikke at du skal spise enorme mengder fett.
Vanskelig å vurdere hvor mye du får i deg når du skriver type at du spiser avokado osv mellom måltider, for du oppgir ikke mengde, det blir fort MYE energi av dette, skjult energi en kanskje ikke trenger.
Jeg vet noen og enhver har regnet på maten sin og fått hakeslepp fordi de enten får i seg alt for mye eller faktisk alt for lite energi.
Omelett av 3 egg kan variere mye i energiinnhold. Du skriver ikke noe om du steker i masse smør, har fløte i den osv. Forstår du hvor jeg vil?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 12:50   #5
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

aha...

skal skrive det innpå diett.no og se....

mer nøyaktig

omeletten består av
3 egg
1/4 paprika
1/2 timat
1/4 løk
2-3 sopp
2-3 ss revet ost
2-3 ss fløte

stekt i 1 ss smør og 1 ss olivenolje

når jeg spiser avocado til snacks så er det kun 1 stk

og inntak av mat generelt har gått betraktelig ned de siste 2 dagene da sultfølelsen forsvant litt.
den første uka kompanserte jeg for mistet karbs og erstattet det med fett.
sunn fett. smør, kjøtt, fisk, grønnsaker, olivenolje, majones.

var under det inntrykket at man kan sjelden spise for mye fett, og man skal spise seg mett. og kroppen vil regulere inntak av mat av seg selv etter så og så mange dager i ketose.

f.eks idag spise jeg omelett med 2 egg og drakk kaffe kl 08 og er fremdels ikke sulten..... går og drikker vann for jeg er så tørst hele tiden....
i forhold til forrige uke da jeg på dag 1 - 2 og 3 lagde omelette av 4 egg
og 3 timer senere stekte 2 hamburgere med cheddarost

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:07   #6
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Jeg syns også det kan se ut som du spiser litt mye.. Jeg er fremdeles rundt 20 kg unna normalvekt, og jeg kan ikke pøse på med fett i alle retninger, og må regulere porsjonene mine, ellers står vekta bom stille.

Mener du forresten at du spiser en hel avocado på en gang? For èn avocado har vel rundt 240 kcal og 22g fett (omtrent), så da kan du helt sikkert snøre inn på andre fettkilder. Legg inn måltidene dine (og snacks) på diett.no eller lignende, så blir det lettere å se hva som eventuelt kan være feil

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:49   #7
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

seriøst???? trodde ikke det gikk an å spise "for" mye fett på lavkarbo....

men jo.. jeg kan spise 2-3 hele avocadoer til lunch f.eks... eller lage goacomole av 2 avocado og 1 tomat og en halv løk og 1 ss rømme og bruke det som dipp/salat ved siden av 2 nakkekotelletter????!!!!

hva spiser dere da?

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:20   #8
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Om du akkurat har begynt med ketogent kosthold, så ville jeg nok sagt: bare slapp av! det ordner seg Jeg trur at kroppen vil tilpasse seg mengder mat og fett etterhvert. Jeg har lest en plass at det tar rundt om 2 måneder til kroppen klarer å gå over til en god ketogen forbrening. Akkurat nå vil den jo bare tulle. Det ser ut som om du spiser ganske mye akkurat nå, men du skriver selv at sultfølelsen forsvant for noen dager siden og du begynner å spise mindre. Lytt til kroppen og spis når du er sulten og til du er mett. Ikke mer. Eller kanskje til de er nesten mett. Det tar jo en stund fra du har spist til du kjenner virkelig at nå er jeg mett, til kroppen klarer å bryte ned fettsyrer til energi.
I tillegg har ikke du akkurat avslappet hverdag med en liten baby. Kroppen er ikke kommet helt til hektene etter fødselen en gang! Og du har helt sikkert ikke den beste søvnen eller roen til hverdags. Og stresset og lite/dårlig søvn påvirker også forbrenningsprosessene i kroppen og selvsagt vektnedgang.

Så poenget mitt: greit nok at du passer litt på hva du spiser og ikke overspiser men samtidig ikke stress rundt maten og vektnedgangen! Det kommer seg! Om ikke det går like fort som du skulle ønsket det, så går det nok riktig vei uansett! Gi kroppen din tid og ro til å jobbe med saken

Masse lykke til med vektnedgangen!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 15:18   #9
monima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 39
Innlegg: 21
monima er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Jeg begynte i april og spiser og mye. Har gått på lavkarbo før, men denne gangen varte sult følelsen mye lengre enn før. Men etter ett par måneder husker jeg dette rettet på seg selv. Så jeg stresser ikke med mengden mat i det hele tatt. Selv om vektapet har stått stille denne uken, men tror heller det er mensen som kommer.

Spiste du kunstig søtning forrige gang du gikk ned i vekt? Jeg tåler ikke det i det hele tatt. Men jeg ville ikke ha stresset for mye, ni dager er ikke så lenge. Pluss det går gjerne seinere andre gangen man begynner på kuren. Gjorde iallefall det for meg.

monima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 16:09   #10
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Om du akkurat har begynt med ketogent kosthold, så ville jeg nok sagt: bare slapp av! det ordner seg Jeg trur at kroppen vil tilpasse seg mengder mat og fett etterhvert. Jeg har lest en plass at det tar rundt om 2 måneder til kroppen klarer å gå over til en god ketogen forbrening. Akkurat nå vil den jo bare tulle. Det ser ut som om du spiser ganske mye akkurat nå, men du skriver selv at sultfølelsen forsvant for noen dager siden og du begynner å spise mindre. Lytt til kroppen og spis når du er sulten og til du er mett. Ikke mer. Eller kanskje til de er nesten mett. Det tar jo en stund fra du har spist til du kjenner virkelig at nå er jeg mett, til kroppen klarer å bryte ned fettsyrer til energi.
I tillegg har ikke du akkurat avslappet hverdag med en liten baby. Kroppen er ikke kommet helt til hektene etter fødselen en gang! Og du har helt sikkert ikke den beste søvnen eller roen til hverdags. Og stresset og lite/dårlig søvn påvirker også forbrenningsprosessene i kroppen og selvsagt vektnedgang.

Så poenget mitt: greit nok at du passer litt på hva du spiser og ikke overspiser men samtidig ikke stress rundt maten og vektnedgangen! Det kommer seg! Om ikke det går like fort som du skulle ønsket det, så går det nok riktig vei uansett! Gi kroppen din tid og ro til å jobbe med saken

Masse lykke til med vektnedgangen!

mulig at jeg startet litt for fort. det har jo "bare" gått (snart) 5 mnd etter fødsel.
ja jeg har ganske stresset hverdag, og veldig lite søvn.... så jeg føler at jeg trenger masse energi... men med det sagt så har faktisk sulten avtatt litt de siste 2 dagene.

idag har jeg bare spist frokost som jeg skrev lenger oppe og til lunch ble det litt hvitost i terninger kanskje 1 dl om jeg skal måle med øye og blomkål/brokkoli salat. kanskje 1/4 blomkål og 1/4 brokkoli. bare gikk og knasket på det og har drikker vann.

til middag blir det kyllinglår og salat.
spiser sikkert 2 kyllinglår

det ligger nok noe i dette med stress og trøtthet med baby.

jeg gir det en mnd.... hvis jeg ikke går ned noe så tror jeg kanskje det er litt for tidlig for den strenge kuren og jeg skal gå over til lavkarbo og heller ta selve kuren om et par mnd igjen.

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 16:11   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Du har vært igjennom fødsel og amming, her er nok stikkordet tålmodighet og å følge med på mengde.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 16:15   #12
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av monima, her.

Jeg begynte i april og spiser og mye. Har gått på lavkarbo før, men denne gangen varte sult følelsen mye lengre enn før. Men etter ett par måneder husker jeg dette rettet på seg selv. Så jeg stresser ikke med mengden mat i det hele tatt. Selv om vektapet har stått stille denne uken, men tror heller det er mensen som kommer.

Spiste du kunstig søtning forrige gang du gikk ned i vekt? Jeg tåler ikke det i det hele tatt. Men jeg ville ikke ha stresset for mye, ni dager er ikke så lenge. Pluss det går gjerne seinere andre gangen man begynner på kuren. Gjorde iallefall det for meg.

jeg spiste ikke det i det hele tatt forrige gang nei.... men jeg har hatt ett par dråper i kaffen 3 dager på rad (idag er dag 3 med natreen) og jeg drikker maks 2 kopper kaffe og det er kun fordi jeg skal få i meg nok fett og fordi jeg drakk mye te med sukker og trengte noe å erstatte te-en med. bruker det ikke i noe annet en kaffe. jeg kan godt drikke kaffe uten, men helt ærlig... tror ikke det kan være det!!!! eller???

jeg er heller ikke bekymret for mengde mat jeg spiser.... men jeg tror heller det er pga hormoner og stress relatert til fødsel og graviditet som ikke har exit kroppen min helt enda. Mini blir 5 mnd på 17.mai
jeg tenkte hvis Heidi Klum kan gå catwalk for Victoria Secret 3 uker etter fødsel burde jeg klare ketolysekuren 4 mnd etter fødsel.... but i guess NO

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 16:24   #13
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Pebbles82, her.

mulig at jeg startet litt for fort. det har jo "bare" gått (snart) 5 mnd etter fødsel.
ja jeg har ganske stresset hverdag, og veldig lite søvn.... så jeg føler at jeg trenger masse energi... men med det sagt så har faktisk sulten avtatt litt de siste 2 dagene.

idag har jeg bare spist frokost som jeg skrev lenger oppe og til lunch ble det litt hvitost i terninger kanskje 1 dl om jeg skal måle med øye og blomkål/brokkoli salat. kanskje 1/4 blomkål og 1/4 brokkoli. bare gikk og knasket på det og har drikker vann.

til middag blir det kyllinglår og salat.
spiser sikkert 2 kyllinglår

det ligger nok noe i dette med stress og trøtthet med baby.

jeg gir det en mnd.... hvis jeg ikke går ned noe så tror jeg kanskje det er litt for tidlig for den strenge kuren og jeg skal gå over til lavkarbo og heller ta selve kuren om et par mnd igjen.

Det er aldri for tidlig eller for seint å spise ketogent Jeg syns navnet "ketolysekur" er meget uheldig. For et ketogent kosthold er jo egentlig ikke noe kur, men livsstil. Og mange lever ketogent hele livet. Så det er ikke noe poeng i å stresse med hvis og om ketogent kost er jo godt for kroppen uansett om du går eller ikke går ned i vekt. Og ned i vekt kommer du nok til å gå etterhvert om ikke nå Så lenge kroppen din trives med ketogent kost er det jo bare å fortsette og heller ha litt mer avslappet forhold til vektnedgang. Det kommer!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 17:11   #14
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Det er aldri for tidlig eller for seint å spise ketogent Jeg syns navnet "ketolysekur" er meget uheldig. For et ketogent kosthold er jo egentlig ikke noe kur, men livsstil. Og mange lever ketogent hele livet. Så det er ikke noe poeng i å stresse med hvis og om ketogent kost er jo godt for kroppen uansett om du går eller ikke går ned i vekt. Og ned i vekt kommer du nok til å gå etterhvert om ikke nå Så lenge kroppen din trives med ketogent kost er det jo bare å fortsette og heller ha litt mer avslappet forhold til vektnedgang. Det kommer!

ja ikke sant jeg stortrives med det egentlig.... prøver å legge om til lavkarbo livstil men har ikke fått med meg sambo enda og det er stress å lage ris/potet/pasta til han også salat til meg selv....

men han har kanskje maks 10 kilo og ta av og han trener 6 ganger i uken..... mon tro hvem som når målet sitt først

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 17:32   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Kan du ikke bare spise slik du spiser og ikke fokusere på vekttap akkurat nå? Trives du med ketogen kost, så spis slik og se det an over tid. Går du ikke ned, så kan du se over hva du spiser. Det skal jo godt gjøre å gå opp på den kosten du har, sannsynligvis går du ned, men få fokuset bort fra vekttap nå.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:18   #16
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kan du ikke bare spise slik du spiser og ikke fokusere på vekttap akkurat nå? Trives du med ketogen kost, så spis slik og se det an over tid. Går du ikke ned, så kan du se over hva du spiser. Det skal jo godt gjøre å gå opp på den kosten du har, sannsynligvis går du ned, men få fokuset bort fra vekttap nå.

joda.... skal nok det... bare husker at sist så gikk jeg ned 4 kilo på en uke og 3 kilo uken etter og da hadde jeg mindre å ta av.... hadde håpet å bli kvitt vannet ihvertfall.... også hadde jeg en liten hemmelig idë om å gå ned litt til sommeren juni/juli... men ser ut som jeg må heller satse på str 40 til jul

akk ja... skal kjøpe vekt snart og følge med

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:09   #17
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Jeg syns ikke det der så ut som veldig mye mat, i oppstartfasen av ketogent kosthold spiser jeg mye mer enn det du gjør Og så lenge du føler deg bedre så har du det bedre, det er helt uavhengig av hva badevekta mener om kreftene som drar deg ned mot jorda.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:38   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

For det første, det er alltid vanskeligere andre gang, da vet jo kroppen hva du prøver på.

For det andre, pulverkaffe inneholder en god del karbohydrater! Og barbequekrydderet på ribben, lager du det selv? Ferdig krydder/saus er fullt sukker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 11:52   #19
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Jeg syns ikke det der så ut som veldig mye mat, i oppstartfasen av ketogent kosthold spiser jeg mye mer enn det du gjør Og så lenge du føler deg bedre så har du det bedre, det er helt uavhengig av hva badevekta mener om kreftene som drar deg ned mot jorda.

ja ikke sant jeg fikk litt bakoversveis når folk begynte å skrive at de syns det var masse mat.... jeg er jo ikke nybegynner heller... vet at man må pøse på med fett for å ikke bli sulten den første fasen.... ellers knekker man....

hvis jeg pleide å spise kyllinglår, potet og salat og kutter ut poteten så må jeg kompensere med en til kylling lår og litt mer salat....

og nå har det stabilisert seg.... sult følelsen er mye mindre nå...

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 11:55   #20
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For det første, det er alltid vanskeligere andre gang, da vet jo kroppen hva du prøver på.

For det andre, pulverkaffe inneholder en god del karbohydrater! Og barbequekrydderet på ribben, lager du det selv? Ferdig krydder/saus er fullt sukker.

er det sant? pulverkaffe? gull nesqafe?? ribben var dessverre marinert ferdig kjøpt...

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 21:36   #21
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Du skriver at du fødte for 4 mnd siden og har prøvd å komme i ketose 2 ganger. For å være ærlig synes jeg du stresser det litt. Fortsett gjerne med lavkarbo, men gi det litt tid. Dersom du ammer, så fortsett med det lengst mulig, for etter hvert vil det også tære på kiloene dine, når babyen blir 5-6 mnd. Mitt råd til deg er å stresse mindre med vekta og heller kose deg med babyen. Lykke til!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 22:49   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

(det med at amming tærer på kiloene er det dummeste jeg hører! Jeg ammet i 7 mnd og ungen åt masse, men jeg bare gikk opp! Spiste nesten ikke, for det glemte jeg. Kjenner heller ingen som gikk noe særlig ned ved amming, enten stillestående eller opp ivekt på dem også. Så sånne myter blir for dumme å generalisere etter!)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 11:35   #23
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Du skriver at du fødte for 4 mnd siden og har prøvd å komme i ketose 2 ganger. For å være ærlig synes jeg du stresser det litt. Fortsett gjerne med lavkarbo, men gi det litt tid. Dersom du ammer, så fortsett med det lengst mulig, for etter hvert vil det også tære på kiloene dine, når babyen blir 5-6 mnd. Mitt råd til deg er å stresse mindre med vekta og heller kose deg med babyen. Lykke til!

hei,

jeg startet med ketolyse-kuren 1.mai. dette blir min andre gang.

første gang gikk jeg ned ca 15 kilo og hadde sikkert gått ned mer om jeg ikke hadde skeid ut. da gikk jeg fra 87 kilo til 72 kilo.

når jeg ble jeg gravid ca et år etter var 84 kilo og med bekkenløsning, vannsamling, matlyst for fullt, jeg gikk over til vanlig kosthold med karb.
la på meg over 20 kilo ved endt svangerskap. 106 kilo.

6 uker etter fødsel var jeg nede ved 90 kilo. så begynte mini å nekte å amme og jeg måtte pumpe og det var ikke like effektivt som amming og vekta stoppet opp. tenkte ikke noe mer over det og tenkte at kroppen trengte pause og det kommer etterhvert men ved 3 mnd kontroll var jeg 94 kilo

når alle andre går ned fødselsvekta og mange mer enn det var dette veldig fortvilende. jeg kunne ikke starte med ketolyse for jeg pumpet og var usikker på effekten av lavkarbo på melken.

men nå ca 4 1/2 mnd etter fødsel er vekta 95 kilo og jeg pumper ikke lenger og følte meg klar for å begynne på ketolysekuren igjen og ta "problemene" i egne hender.


som du ser så har du lest feil. jeg ammer ikke lenger OG det er første gang etter fødsel jeg har begynt med lav karbo.

stresser heller ikke. bare en smule nysgjerrig på om årsaken til at jeg ikke har gått ned noe kan være relatert til fødsel.
forrige gang for 2 år siden NÅR JEG IKKE VAR GRAVID så gikk jeg ned 4 kilo første uken og 3 kilo til andre uken. da veide jeg mindre i start vekt enn det jeg gjør nå.

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 11:36   #24
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

(det med at amming tærer på kiloene er det dummeste jeg hører! Jeg ammet i 7 mnd og ungen åt masse, men jeg bare gikk opp! Spiste nesten ikke, for det glemte jeg. Kjenner heller ingen som gikk noe særlig ned ved amming, enten stillestående eller opp ivekt på dem også. Så sånne myter blir for dumme å generalisere etter!)

so true.

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 16:26   #25
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

(det med at amming tærer på kiloene er det dummeste jeg hører! Jeg ammet i 7 mnd og ungen åt masse, men jeg bare gikk opp! Spiste nesten ikke, for det glemte jeg. Kjenner heller ingen som gikk noe særlig ned ved amming, enten stillestående eller opp ivekt på dem også. Så sånne myter blir for dumme å generalisere etter!)

så enig så enig! Jeg har 4 ammeperioder bak meg (eller minsta ammer jo enda) men må si at ingen av de kan beskrives med vektnedgagang, heller med vektoppgang! Alle ganger begynte jeg å legge på meg som gal når ungen blei ca 3 mndr. Selv om jeg fullammet alle til minst 6 mndr og var veldig aktiv med turer. Så amming er ikke synonimt med vektnedgang, desverre.
Sånn... bare en liten avsporing

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse - når etter fødsel? timich Ketolysekuren 1 20-05-07 21:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no