Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Proteinkilder

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-07, 08:34   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Proteinkilder

Hei, jeg trenger noen tips om de beste mest lettilgjengelige proteinkilder, rent bortsett fra kjøtt da.
Jeg spiser veldig mye fisk og egg. (Egg har mye proteiner, sant?!?!) Men jeg lurer stadig på om det er nok...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 15-02-07 kl 08:54.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 09:26   #2
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Proteinkilder

Hvit ost - se også matvaretabellen på førstesiden

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:39   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Har du prøvd tofu da? De har det på Sultan ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:44   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Endel nøtter, f.kes paranøtter inneholder så vidt jeg veit protein. Og soyaflokker, fåes kjøpt på helsekosten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:03   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Har du prøvd tofu da? De har det på Sultan ...

Visste ikke at tofu hadde så mye protein, men det er vel laget av soya, forsåvidt?!?! Tror ikke jeg kan spise det på induksjon... Kanskje det var på det forumet jeg skulle ha rettet spørmålet.
Jeg er godt i gang med Atkins-boka nå, så jeg fikk nettopp med meg det med hvotosten!
Dette med proteiner mista jeg ordentlig fokus på en stund, skjønte jeg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:21   #6
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinkilder

Atkins-girl in the making
Vet ikke om du kan spise det på induksjonen, men cottage cheese er jo en god proteinkilde!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:21   #7
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Proteinkilder

Cottage Cheese har masse proteiner. Spiser med skje rett fra boksen når jeg "trenger" litt proteiner.

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:22   #8
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Proteinkilder

Hehe nice timing Enid

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:27   #9
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinkilder

Hehehe, veldig bra! We got some cosmic thing going here

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 15:05   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Mmmm... Jeg vet det, men i induksjon så er Cottage Cheese en av de få oste-greiene jeg skal unngå. Det sammen med såkalte diettoster. Altså smøreoster som begynner på ordet "lett". Heller ikke skjørost, som er omtrent det samme som cc, men hvor ofte spiser jeg det, liksom?!

Men jeg tror kanskje jeg bekymrer meg unødig? Men jeg vet at jeg kommer til å stille sååå mange spørsmål framover nå. Også med tanke på at Atkins-boka mi er fra 1992, dumme Celina Midelfjert og alt det der...
Men det meste som står i den er rett og sant da.

Tilbake til det jeg skulle si. Jeg spiser fisk ca fire ganger i uka (og litt skalldyr), og ost hver dag, to til fire egg hver dag. Er det noe annet som primært har protein, og som passer til induksjon, igjen bortsett fra dyrekjøtt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 15:28   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Tunfisk.

Er kalkun og kylling også utelukket?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 16:01   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Visste ikke at tofu hadde så mye protein, men det er vel laget av soya, forsåvidt?!?! Tror ikke jeg kan spise det på induksjon... Kanskje det var på det forumet jeg skulle ha rettet spørmålet.
Jeg er godt i gang med Atkins-boka nå, så jeg fikk nettopp med meg det med hvotosten!
Dette med proteiner mista jeg ordentlig fokus på en stund, skjønte jeg!

Tofu er jo proteinkilde de luxe det

Det har bare 2.2 ("Firm tofu") og 3.2 ("Silken tofu") pr 110 gram, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal spises på induksjon. Soya er jo riktignok en belgvekst ... Men det står ihvertfall at det er lov å spise soyaost på induksjon.

Det jeg tror er at det rett og slett ikke står på lista fordi Atkins ikke har tenkt på det. Han går vel ut fra at potensielle Atkinsere spiser kjøtt ...

Jeg kan huske at noen her på forumet spurte om de kunne spise hvalkjøtt på Atkins, siden det ikke sto på lista. Jeg påpekte da at boka er amerikansk ...

Men Nille kan sikkert svare enda bedre på dette her

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:20   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Kult med tofu da!
Jeg har jo spist min fair share før jeg begynt eå spise sjømat igjen, og det utrolig mye spennende ting man kan gjøre med det. Et supertips jeg har fått av veganervenner er forresten å putte det i fryseren og la det stå til det er gjennomfrosset, og tine det opp igjen. Da får det en mer spiselig konsistens

Så lenge siden jeg har spist det, men da har jeg jo en alternativ proteinkilde

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:23   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tunfisk.

Er kalkun og kylling også utelukket?

Ja! Tunfisk
Har nettopp fått høre om de billige tunfiskbiffene på Lidl!
Jeg spiser nok ikke fjørfe heller, tyvärr! Er ganske tøff på det ideologiske der...
Hadde jeg hatt tilgang på vilt så ville saken vært en annen, men en fem timers busstur fra min jaktende far er ikke en fordel. Dessuten er magen min så følsom at jeg må spise kjøtt jevnlig for at jeg ikke skal få helt for****ige reaksjoner...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:45   #15
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Proteinkilder

Jeg er ganske sikker på at du kan spise hvalkjøtt på induksjonen, for hvorfor ikke??? Det er nå ekstremt sunt hvertfall, og masse proteiner. Hvalbiff fåes kjøpt frossent i 400g pakker.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:36   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Opprinnelig lagt inn av Isalien, her.

Jeg er ganske sikker på at du kan spise hvalkjøtt på induksjonen, for hvorfor ikke??? Det er nå ekstremt sunt hvertfall, og masse proteiner. Hvalbiff fåes kjøpt frossent i 400g pakker.

Ja, det er det som er poenget

Det er bare ikke noen aktuell matvare i USA liksom ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:41   #17
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Proteinkilder

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.


Det er bare ikke noen aktuell matvare i USA liksom ...

Der har du vel et veldig godt poeng, "Free Willy" og sånn.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 02:09   #18
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinkilder

Selvfølgelig kan du spise hvalkjøtt. Det er jo kjøtt og det er jo fisk.

Men Soya-produkter er jo ikke sunt da, jeg holder meg ihvertfall unna alt av soya. Men hvert sitt valg.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:32   #19
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

[quote=donjuanwannabe;236183]Selvfølgelig kan du spise hvalkjøtt. Det er jo kjøtt og det er jo fisk.

Nei, hval er nok ikke fisk du... Men kjøtt er det. Og vilt...
Men hva med finnbiff? Reinsdyra lever jo ute hele året... Det er lett å tilberede fra frossen tilstand. Fint sammen med rømme!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 13:08   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Takker stadig for tips, begynner å få tilbake litt oversikten

Nå er det sånn at jeg ikke spiser kjøtt fra dyr. Det er heller ikke et diskusjonstema for meg lenger. Har diskutert det der ferdig her på forumet
Magen min tåler det ikke nå heller. Klart jeg kan venne meg til det igjen, men vil jeg det? Nei.
Er SUPERSUPERglad i fisk og sjømat og spiser det nesten hver dag. Spesielt rød fisk som laks og ørret. Er det forresten sunnere å spise rød fisk enn hvit fisk? (Skal vite det i alle fall smaker bedre!)
Hvalbiff har jeg prøvd. Det ble som en sånn try-once-greie for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 16:25   #21
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Forsøkte å finne næringsinnholdet til sopp, men det står faktisk ikke i matvaretabellen. Men det har vel en del proteiner?
Hva med (spirete) korn, frø og belgvekster?

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 16:40   #22
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Forsøkte å finne næringsinnholdet til sopp, men det står faktisk ikke i matvaretabellen. Men det har vel en del proteiner?
Hva med (spirete) korn, frø og belgvekster?

Sopp står i matvaretabellen 3,6 g protein, 0,3 g fett og 0,3 g khd. 18 kcal per 100 g.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 16:45   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Sopp er fint
Jeg er på induksjon, så belgefrukter og korn er dessverre fy fy om dage

Noen som vet det om rød versus hvit fisk?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 16:49   #24
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Forsøkte å finne næringsinnholdet til sopp, men det står faktisk ikke i matvaretabellen. Men det har vel en del proteiner?
Hva med (spirete) korn, frø og belgvekster?

Sopp : Protein 3,6g pr 100g, karber: 0,3g pr 100g, fett: 0,3g pr 100g

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 22:34   #25
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Proteinkilder

Spis den fisken du liker du - begge deler er bra! Proteinmessig er det hipp som happ tror jeg.

Husker ikke om du tar omega 3 (det burde du ), men med tanke på det er jo feite fiskeslag best. Makrell, laks, ørret, og også tunfisk (er sånn halvfeit ihvertfall).

Så har vi jo det med miljøgifter da ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no