Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Da er jeg i gang igjen med Lindberg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-08, 16:00   #1
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Da er jeg i gang igjen med Lindberg

Puh, at det skal være så vanskelig å komme i gang igjen etter et avbrekk. La på meg 3 kg i.f.m. 2 uker sydentur i jula.
Nå er 2,3 av disse borte. Altså 0,7 kg igjen av juleflesket. Har veiedag mandager og har satt en frist for meg selv til førstkommende mandag med å komme tilbake til den vekten jeg hadde.
Her i Oslo er det forferdelig isete ute så det er vanskelig å gå tur som jeg vanligvis gjør. Så nå skal jeg sykle på ergometersykkelen i 1 time, selv om det er gørr kjedelig.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:18   #2
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Da er jeg i gang igjen med Lindberg

Hei
Jeg har gått på ketolyse siden nyttår, gikk raskt ned 3 kg, men så var det stopp. Jeg skal ikke ned så veldig mange kg (10-12), så nå vurderer jeg å gå over til Lindberg.
Jeg klarer ikke å få i meg alt fettet på ketolysekuren, samtidig som jeg ønsker å spise litt rugbrød og mer grønnsaker uten å måtte telle karber.

Jeg har boken til Lindberg, men lurer litt på karbene, ser i tabellen at hvis jeg holder meg under 50 karb pr matvare så gir det ikke blodsukkerstigning. Er det pr måltid eller pr dag. Litt vanskelig forklart kanskje, men noen som skjønner hva jeg lurer på ...

  Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 17:49   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da er jeg i gang igjen med Lindberg

Skjønner godt hva du mener jeg.

Men bare vær obs på at det ikke alltid er så lurt å skifte diett fordi du da får spise det du liker. Det hjelper ikke mye hvis kroppen din ikke er enig ! Om ikke kroppen din tåler/liker/går ned med rugbrød, mindre fett og uten karbekontroll går du ikke ned uansett. Så forsøk deg frem med små skritt. Øk med en matvaregruppe om gangen for å se om det kommer noen reaksjon (vekt opp). Så forhindrer du at du legger på deg i prosessen.

For mange er det det å legge til flere karber som skal til. Mere grønnsaker er bra uansett om du går på Ketolysekuren også.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 17:42   #4
anitapia
Nytt Medlem
 
anitapia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Myre i Vesterålen
Alder: 64
Innlegg: 1
anitapia er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang igjen med Lindberg

Hei,
er ny på fedon. har gått over fra skaldeman kuren. Noen som vet hva GI er på oppvarmet potet? Tror man kan spise potet som er kokt, avkjølt og varmet opp på ny??

anitapia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon lindberg Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 19:47   #5
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Da er jeg i gang igjen med Lindberg

Dette her vet jeg ingen ting om.
Skal det være mindre karbo i oppvarmet potet ?
Noen som vet ?

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:31   #6
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er jeg i gang igjen med Lindberg

Drit i poteten å spis mer grønnsaker heller.........
nei jeg vet faktisk ikke karbeinnholdet..

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no