Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-12, 23:36   #251
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld damer! for jeg regner med vi er damer de fleste av oss?
Jeg har stekt Nannas gode vafler i kveld, og jeg bøyer meg i støvet for den dama. Disse gikk ned på høykant både hos meg og hos mannen min. Konsistensen var jo som vanlige vafler. Her har jeg funnet en favoritt i allefall.
Har hatt en utrolig god dag, med lang tur ut i solskinnet, fått vasket litt klær, hatt en trivelig stund med mannen min - deilig alt sammen. Nå er det rolig avslutning på dagen - med et glass vin. Er det fri, så er det fri
Inkl det glasset kommer dagens inntak på 1612 kcal; litt over grensen men skitt au. I følge teknologien har jeg forbrent 1332 kcal i dag. Jeg synes å merke litt på rumpe og litt litt på mage at jeg har vært særledes aktiv de siste ukene.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 08:59   #252
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Inkl det glasset kommer dagens inntak på 1612 kcal; litt over grensen men skitt au. I følge teknologien har jeg forbrent 1332 kcal i dag. Jeg synes å merke litt på rumpe og litt litt på mage at jeg har vært særledes aktiv de siste ukene.

Hey, med den aktiviteten er jo inntaket heller lavt enn for høyt ! Så flott at du kjenner på kroppen at det skjer noe med mer aktivitet - deilig når det "stemmer", liksom! Håper du får en like fin dag i dag - her uler vinden rundt hyttehjørnene!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 11:52   #253
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takker Jojomesteren. I dag blir en rolig innedag. Regnet spruter ned sidelengs i vindkastene - samtidig som "snøen poleres blank". Jeg er så glad jeg faktisk tok meg "fri" i går og gikk den lange turen i sola, i stede for å utsette den til i dag da jeg egentlig hadde fri. Og jeg er glad jeg ikke vasket vinuene forleden dag da det plutselig ble noen varmegrader Snakk om bortkastet arbeid!

Mannen i mitt liv kommenterte i morges at det nå bare var to valker på magen, mot tre før. Hva kan man si til sånt da??? Artig er han da

Ønsker alle en strålende dag, inne, ute, på jobb, andre steder. Åkke som liksom

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 12:02   #254
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Dere er så flinke med aktivitet, Tarato og jojomesteren Blir helt imponert Her er det strålende vær i dag. Men tror det er bare en pause i regnværet som herjer her for tida Jeg skal på min ukentlige yoga nå Gleder meg, er så glad for at jeg begynte! Ha en strålende dag alle sammen! Inne eller ute

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 14:19   #255
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Du imponerer meg med gjennomføring av yoga på tross av utfordringene dine Fedona! Nyt gjerne sola enten på en veranda eller bak ruta etterpå. Deilig å kjenne varmen fra sola!

Her blir det en rolig dag i dag ja; knærne er litt stive for å si det sånn Spekulerer på om jeg skulle vært en runde på sykkelen bare for å mjuke dem opp litt. Vi får se. Nå er lunsjen inntatt, og jeg går tilbake til hjemmekontoret. Deilig!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 14:27   #256
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Veiedag - og ingen endring på en uke, til tross for fullt fokus på både kalorier og karbo og en del trening..... Blir lett demotivert, men det er vel bare å trekke pusten og fortsette som før. Jeg vet jo at det går trægt......

Som trøst (?) skal jeg bort i kveld, hvor det serveres både vin og kanapeer. Skal forsyne meg av begge deler, uten å drukne mine sorger verken i det ene eller det andre. Men jeg lurer faktisk på om det har blitt litt lite mat den siste uka, og at det bidrar til tregheten. Jaja - bra det ikke har gått opp, i det minste.

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 16:26   #257
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av suverene severina, her.

Veiedag - og ingen endring på en uke, til tross for fullt fokus på både kalorier og karbo og en del trening..... Blir lett demotivert, men det er vel bare å trekke pusten og fortsette som før. Jeg vet jo at det går trægt......

Som trøst (?) skal jeg bort i kveld, hvor det serveres både vin og kanapeer. Skal forsyne meg av begge deler, uten å drukne mine sorger verken i det ene eller det andre. Men jeg lurer faktisk på om det har blitt litt lite mat den siste uka, og at det bidrar til tregheten. Jaja - bra det ikke har gått opp, i det minste.

Ingen endring?? Manglende oppgang er også et gode! Så trekk pusten, og fortsett videre. Du er ikke alene Severina! Der har vi vært gjennom de fleste av oss, jeg selv altfor mange ganger. Kjempeinnsats som ikke gir resultat på vekta. Det er da en skal ta fram målebandet (som jeg ikke bruker selv da....), eller kjenne etter på klærne om de er litt romsligere her eller der. Eller kjennes kroppen bedre ut? Mer energi? Er det lettere å gå i trappene? Osv. Tenker du blir fin på vin i kveld, og det er bra du ikke drukner sorgene dine. Tross alt tåler vi mindre på dette kostholdetKanskje har for lite mat hatt innvirkning? Kanskje kommer endringen til syne på vekta først om ei uke? Hvem vet? Ikke gi opp akkurat nå; tenk langsiktig, se framover. En eller annen dag ser du resultatet!!!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 16:39   #258
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tilbake i min egen stue. Blir sykt spennende å trø på vekten imorgen tidlig! Lurer veldig på om det har vært noe nedgang

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 16:54   #259
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Tilbake i min egen stue. Blir sykt spennende å trø på vekten imorgen tidlig! Lurer veldig på om det har vært noe nedgang

Ha ha ha; vi får trø varsomt sammen. Veiedag her i morgen også. Ønsker veldig gjerne å få ut alt vannet fra kroppen først....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 16:57   #260
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har egentlig ikke veiedag før søndager, men synes kanskje det er en dum dag da jeg skal så smått å begynne med hjemmelaga mat på lørdager så bytter til fredag som offisiell veiedag nå!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:32   #261
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Krysser fingrene for dere i morgen!!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:21   #262
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Veier først lørdag jeg, men smugkikk i dag viser normalisering i hvert fall, etter forrige ukes brølere...

Lang skitur i dag med dattera, deilig med litt jentetid egentlig. Gutten har vært hos bestemor og mannen jobber ettermiddag/kveld.

Teller kalorier jeg også, bare sånn overfladisk, legger ikke inn alt, men ha litt peiling. Magen og hodet nytter det ikke å stole på.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:33   #263
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

¨Jeg har el nå, så måtte sjekke vannstatusen ikveld, synes det er fasinerende, MEN det skremmende var jo at vekta viste bare 300 gr over det jeg noterte på søndag.... spent på morgendagen nå hvertfall!!!!!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:04   #264
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen. Her sitter jeg og er litt "satt ut". Vekta viste 1,4 kg ned - altså 1,4 kg - siden forrige lørdag. Det trodde jeg ikke var mulig. Eller at treningen skulle ha en sånn effekt. Jeg måtte veie meg flere ganger for å være sikker. Kcal inntaket har vært ca 1500 i snitt i disse dagene. Kjenner en viss motivasjon for å fortsette trening ofte og jevnlig! Jeg ligger nå forøvrig 100 gram over minstenoteringen på lavkarbo ever. Mer som en sperregrense som står der og venter på meg. Den skal knekkes!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 24-02-12 kl 11:12.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:12   #265
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Her har nedgangen vært 0,4 kg siden søndag, tror at om jeg slenger meg på treninga så kan vekta være snillere som sist trenings periode! Ekstra motivert for en økt ikveld nå ja!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:14   #266
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Her har nedgangen vært 0,4 kg siden søndag, tror at om jeg slenger meg på treninga så kan vekta være snillere som sist trenings periode! Ekstra motivert for en økt ikveld nå ja!!

Herlig Albatross! Alldeles herrrlig! Vi får trene sammen; jeg skal vaske hus i dag - og skal en tur på treningssenteret Har liksom ikke annet valg nå nei....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:20   #267
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg vasker tøy å løper rundt med småen, så blir det senteret ikveld Jeg har litt dørstokkmila etter 2 uker borte fra trening. Men MÅ ut idag kjenner jeg, skal få det til!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:45   #268
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Albatross og Tarato - gratulerer!!! Så flott!!

Ser det bobler av ny treningsenergi hos deg Tarato - supert! Jeg har kjempetro på trening - både for å komme ned, men ikke minst for å bli der!
Og Albatross, den dørstokken hopper du lett over i dag!

Her uler fortsatt stormen rundt hytta, og jeg vet ikke om jeg greier å komme meg ut i dag heller. Men fra i morgen av skal det løye, og litt snø er det vel igjen i løypene..

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:58   #269
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gratulerer med nedgang, både til Albatross og Tarato

Selv snikveide jeg meg i dag og - og det var 100 g opp i fht i går....... Jeg VET at man ikke skal veie seg hver dag pga naturlige variasjoner, men jeg må innimellom for det. Særlig når det bare står stille.....

Men - jeg kjente i går at jeg er i bedre form enn på lenge, ikke noe problem å gå fort til et møte jeg skulle på. Så treningen har en hensikt, selv om vekta pt står stille.

I dag blir det fet middag, tror jeg skal lage dessert og. I morgen og søndag skikkelige treningsøkter og litt mer mat enn siste uka. Også må jeg tenke positivt - som i "ikke-gi-opp-fortsett-med-mat-og-treningsfokus-det-tar-bare-litt-tid".

Også har jeg følelsen at jeg er der du snakker om tarato: på en terskel som jeg ikke har greid å overvinne på flere år, dvs. at jeg kommer hit, men ikke lenger. Men det må da være tull!?!?

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 15:15   #270
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Synes jeg ser deg Albatross; småen får "energigivende mat" slik at mor får trimmet seg Du har bestemt deg for å trene i kveld; derfor gjør du det! Jeg har hatt en grundig helgevask på 2,5 t og har nettopp spist mat. Snart er det helgehandel og en tur på treningssentret. Vi møtes gjør vi ikke?

He he he; det er lett å se at du har tro på trening Jojomesteren sånn som du står på. Jeg er nok ikke superfrelst på trening nei, men jeg er veldig glad i å gå turer. Dessverre er ikke gåturer nok, verken for å forebygge dårlige knær eller vond rygg. Derfor må styrketrening til; og jeg er superfornøyd om jeg greier å gjøre begge deler hver uke. Og hvis det er dette som skal til for å gå ned i vekt, så blir det prioritert også. Når jeg ser på oversikten så har jeg (inkl vaskinga i dag) vært i aktivitet 11 timer den siste uka. Ganske mye, men lange turer på fridagene har gitt et så godt resultat. HVerdagen består dessverre av for lite fridager, så det er en utfordring. Men - akkurat nå svever jeg på 1,4 ned og nesten bra rygg, og alt er veldig greit.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 15:16   #271
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av suverene severina, her.

Gratulerer med nedgang, både til Albatross og Tarato

Selv snikveide jeg meg i dag og - og det var 100 g opp i fht i går....... Jeg VET at man ikke skal veie seg hver dag pga naturlige variasjoner, men jeg må innimellom for det. Særlig når det bare står stille.....

Men - jeg kjente i går at jeg er i bedre form enn på lenge, ikke noe problem å gå fort til et møte jeg skulle på. Så treningen har en hensikt, selv om vekta pt står stille.

I dag blir det fet middag, tror jeg skal lage dessert og. I morgen og søndag skikkelige treningsøkter og litt mer mat enn siste uka. Også må jeg tenke positivt - som i "ikke-gi-opp-fortsett-med-mat-og-treningsfokus-det-tar-bare-litt-tid".

Også har jeg følelsen at jeg er der du snakker om tarato: på en terskel som jeg ikke har greid å overvinne på flere år, dvs. at jeg kommer hit, men ikke lenger. Men det må da være tull!?!?

Og ja Severina;jeg har vært "der". Lenge. Veldig lenge. Det er bare ca 1,5 år på lavkarbo, men når jeg ser tilbake på de siste 2-3 tiårene med vektproblemer, så har jeg vært her mye lengre og atskillige mange ganger. Derfor utfordrer jeg heller ikke skjebnen ved å si at "nå har det endelig løsnet", for jeg tror ikke det er så enkelt. Sist jeg trodde det "løsnet" på lavkarbo gikk jeg også ned kraftig ei uke, og så stoppet det helt opp og kroppen ble så vannfylt over flere dager at jeg ikke kunne la være å ta signalet på alvor. Den tiden gikk jeg på 2-3 g kh pr dag, 70 g protein og fett. Masse fett. Og alt innenfor 1300 kcal pr dag. For meg var det ekstremvarianten av lavkarbo, og jeg ønsker meg ikke dit igjen.

Hvis det er terskel Severina, så sitter den mellom ørene.... Jeg har veldig tro på at det mentale spiller inn, altså hvordan vi tenker om oss selv, hva vi tror på osv. Og at mye foregår i underbevisstheten og at også det påvirker oss. Utfordringen er å endre faststivna tankemønstre som har vært der i snart et halvt århundre. Ikke bare enkelt. Jeg tenker ofte at ved å se for meg hvordan jeg er når jeg har nådd målet, og opptre som om jeg allerede er slik jeg ser for meg - så er det lettere å nå målet. Dette er enkel positiv psykologi, og mye lettere å snakke om enn å gjennomføre. Jeg greier ikke å se for meg at jeg er slank, så da må det bli et vekttall. Og jeg ønsker ikke (kan ikke) ha fokus på vekta, da jeg er redd det er en stressfaktor som gjør at det stopper opp igjen. Derfor er jeg råstreng med meg selv og går ikke på vekta annet enn på fredager. Så tilbake til tankegangen og et målbilde som gulrot. Jeg merker det er lettere å tenke sånn om meg selv nå, enn hva det var for noen måneder siden. Altså hjelper det å ha fokus. Rom ble ikke bygd på en dag, ei heller denne kroppen. Altså må jeg regne med at det tar tid. Og tid har jeg jo nok av, men så ønsker jeg samtidig å se resultater - helst med en gang. Da blir det viktig å gjøre som du gjør Severina: tenke positivt - som i "ikke-gi-opp-fortsett-med-mat-og-treningsfokus-det-tar-bare-litt-tid". Jeg nyter følelsen av mestring nå, mestring av trening/gåturer/nedgang osv. Den følelsen prøver jeg å lagre, slik at den kan hentes fram i dårlige tider. Jeg så jo for et par uker siden hvor lett det var å havne i negative tankemønster bare fordi vekta viste oppgang. Så derfor skal du også fortsette å ha fokus på at det tar tid, og at du ikke skal gi opp. Noter deg mestringsfølelsen, om det er at du har drukket nok vann, spist akkurat passe, vært i aktivitet, ikke gjort noe du vet du ikke burde gjøre osv. What ever liksom; alt teller den dagen da vi når målet. Og går det ikke helt som vi tenker - okey - da er det bare å vende det andre kinnet til og fortsette som før.

Og dere.... minn meg gjerne på disse ordene hvis (når?) jeg kommer dit at jeg trenger det...

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 17:11   #272
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gratulerer til dere som har vektnedgang!! Herlig start på helga tenker jeg Jeg er også sånn som helst ville gå ned masse på en gang, og helst i går Men nå har jeg endret tankemåten sånn at jeg er innstilt på at det vil ta lang tid å gå ned til ønsket vekt. For hvis jeg gir opp nå så er jeg i samme situasjon igjen neste år og året etter der. Om jeg holder ut så har jeg kanskje nådd målet mitt innen ett år, og målet er 67 kg.
Jeg sier også til underbevisstheten min om og om igjen hva jeg vil veie , har tro på at det vil hjelpe på. Jeg går til healer for tida for å få hjelp med min sykdom, og sist jeg var der ba jeg henne om å "si" til underbevisstheten min at jeg ville veie 68 kg. Etter behandlingen spurte jeg om hun hadde gjort det, og hun sa:" Men jeg fikk opp 67 kg, ikke 68, så det var det jeg sa til underbevisstheten din" He,he, vi får se da om dette hjelper Nå er det helt stillstans hos meg, men har gått inn i cm ved måling, og det er jeg fornøyd med Nå er det den tida av måneden også, og vekta har ikke gått opp, som den vanligvis gjør. Det må jo være bra?

Ha en strålende fredag kveld alle sammen

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 18:09   #273
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Problemet mitt er å holde seg på "matta" gjennom helgen... Noen gode råd her? Holder meg til lavkarbo, men i altfor store mengder...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 18:23   #274
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Problemet mitt er å holde seg på "matta" gjennom helgen... Noen gode råd her? Holder meg til lavkarbo, men i altfor store mengder...

Det problemet har vi alle!!

Gode råd: Pusse tenner ofte, vær i aktivitet. Rydd unna matrester med en gang. Ikke ha noe "stående framme". Drikk bøtter av vann og god te...

Men jeg garanterer ikke at jeg klarer å følge dem selv...

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 19:12   #275
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tarato: takk for kloke ord, det hjalp! jeg tar de med og lover å sende de tilbake ved behov.

Og det du skrev Fedona, om at hvis jeg ikke gjør det nå, så er jeg på samme sted neste år og året etter er også kloke ord. Prøver å tenke på det jeg og, som motivasjon til å fortsette selv om det går trått.

Og så ser jeg på feriebilder fra turen vår i desember, på noen av de ser jeg ut som baronesse flesk i egen fete person og det har jeg egentlig ikke lyst til å fortsette med.....

Ha en fin fredags kveld, damer, nå skal jeg straks igang m middag

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 02:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 12:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 19:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 16:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no