Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Har spist lavkarbo i ca 8 mnd

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-12, 20:08   #1
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Har spist lavkarbo i ca 8 mnd

Tenkte jeg skulle skrive litt om mine erfaringer med lavkarbokosthold.

Min første måned på lavkarbo spiste jeg ketogent (under 15 g karb om dagen). Jeg gikk ned i vekt de første ukene, men så stabiliserte det seg. Men jeg la i hovedsak ikke om for å gå ned i vekt. Jeg har en bmi på 23. Jeg begynte å spise mer karbohydrater fordi jeg hadde så høy puls, og det hjalp ikke å ta mer magnesium og kalium. Pulsen ble mer normal da jeg la meg på rundt 50 karb om dagen.

Det er slik jeg spiser enda, mellom 50 og 70 karb om dagen tipper jeg. Jeg teller ikke lenger og det er utrolig deilig

Trives kjempe godt med å spise slik jeg spiser. Jeg spiser mye nøtter, frø og grønnsaker. Og litt kjøtt, smør, fløte, rømme, majones, cocosa, ost, bær og div pålegg. Bittelitt splenda, sjokolade 86 % og goji bær.

Det har vært veldig greit å kunne spise hjemmelaget lavkarbo brød, knekkebrød og frokostblanding. Jeg har blitt mer opptatt i det siste av å spise ren mat, altså ingen tilsetninger som det feks er i div. pålegg og det føles bra å vite at jeg ikke stapper kroppen full av drittstoffer.

Jeg savner egentlig ingenting i kostholdet mitt og er ikke sånn sugen på mat som jeg før var dagen lang.
Jeg har nesten helt 100% blitt kvitt voksenkvisene mine og stress smerter jeg har slitt mye med i ryggen er mye mye bedre. Magen min fungerer supert og det er noe jeg alltid har slitt mye med. Jeg har vel egentlig stått ganske så stille i vekt, men det er fordi jeg ikke "gidder/orker" spise så lite kcal at det går nedover heller.

I høst kjøpte jeg boka fristende lavkarbo og den har vært helt fantastisk! Lagde masse snop nå til jul og har kost meg med mye godt.

Ellers trener jeg som før nesten hver dag, lavkarbo er seriøst INGEN hindring. Og jeg kommer til å fortsette med dette kostholdet resten av livet, det er jeg ganske sikker på!

En liten solskinnshistorie fra meg

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:39   #2
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Har spist lavkarbo i ca 8 mnd

Så bra å høre at du har funnet kosten som funker for deg!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barry Groves har spist lavkarbo i 50 år - Dag Viljen intervjuer Nerthus Artikler 1 14-11-11 18:06
Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet? blingbling Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 5 19-07-11 01:39
Beste lavkarbo-/ketolysekaka du har spist? Ju9ta Ketolysekuren 13 05-04-11 17:04
Spist lavkarbo i snart 2 uker, konstant diarè Norswe Spørsmål og svar 9 12-02-11 14:08
Har jeg spist for mye i dag? Janis Induksjonen 5 02-12-04 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no