Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-06, 11:01   #101
Amarylliz
Juniormedlem
 
Amarylliz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 58
Innlegg: 39
Amarylliz er på en erverdig vei
Talking

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Lagde min første Smoothie i går kveld! Nam!

2 egg
2 ss Raps olje
2 ss Kesam Vanilje
s ss Yoghurt Naturell
1 stor dæsj Splenda
En god del frosne bringebær

Vet ikke helt nærings-karbe-innhold, men godt var det!!!
Både mann og barn likte det også!

Den ble ganske tjukk, så kan vel kutte ned til 1 ss Kesam og 1 ss Yoghurt hvis man liker å drikke den. Jeg spiste den med skje!
Jeg merket ikke oljen!

__________________
AMARYLLIZ
Amarylliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 19:49   #102
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

min nye skamgode smothie oppskrift er som følger:

2-3 egg
2 ss smør
1 liten yoghurt eller 2 ss kesam
en dæsj fløte
1 splenda stick
ca 100g av bringebær eller blåbær

mikses. nytes.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:30   #103
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Jeg laget meg en nå til kvelds som smakte veldig godt

2 egg (hadde bare to igjen)
2 SS Udo
1 ss cocosa
1 ss meierismør
1 ss creme fraiche
100 gram frosne jordbær
1 ml stevia
frø fra en halv vaniljestang
en liten skvett melk

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 19:56   #104
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Kan man ta rå egg og olje i alle smoothie oppskrifter for å få mere protein?

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 22:10   #105
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Det gjør jeg ihvertfall !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 16:46   #106
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av turid, her.

Kan man ta rå egg og olje i alle smoothie oppskrifter for å få mere protein?

Kjempefin tråd som har gitt meg lyst til å prøve.

Jeg har en kommentar til spørsmålet om å bruke rå egg. Johnny Laupsa-Borge i Mat&Helse anbefaler å bruke bare eggeplommen og f eks å bruke eggehviten i nøttebrød. Rå eggehvite anbefaler han ikke av grunner han går nærmere inn på i artikkelen. http://www.matoghelse.no/index.php?id=312150

Et spørsmål: Har dere erfaring med hvor lenge en smoothie med rå egg etc kan/bør oppbevares i kjøleskap -f eks kan den lages kvelden før og tas med på jobben dagen etter?

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:55   #107
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Kjempefin tråd som har gitt meg lyst til å prøve.

Jeg har en kommentar til spørsmålet om å bruke rå egg. Johnny Laupsa-Borge i Mat&Helse anbefaler å bruke bare eggeplommen og f eks å bruke eggehviten i nøttebrød. Rå eggehvite anbefaler han ikke av grunner han går nærmere inn på i artikkelen. http://www.matoghelse.no/index.php?id=312150

Et spørsmål: Har dere erfaring med hvor lenge en smoothie med rå egg etc kan/bør oppbevares i kjøleskap -f eks kan den lages kvelden før og tas med på jobben dagen etter?

Anbefaler å oppbevare den i fryseren om natten, så tiner den litt ned til lunsj om du tar den opp når du våkner..

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 16:37   #108
aNNiii
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger byy=)
Alder: 35
Innlegg: 2
aNNiii er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Jeg, som følger ketolysekuren, kan vell egentli ikke ha noe frukt..
Og jeg som eeelsker smoothies.... Men noen som vet noe om karbohydratinnholdet i bacardi razz?? Og noen gode oppskrifter på drinker med denne i??

__________________
aNNiii


aNNiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:53   #109
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Mange av disse oppskriftene ser gode ut, men jeg kan jo ikke spise bær under induksjon...
Noen gode oppskrifter på smothies som funker under induksjon, OG som smaker godt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 09:16   #110
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

bruker å lage denne smoothien:
2 beger youplait 0% sukker (1 eple og en pære)(youghurt)
ca 1 ts natreen
frosne jordbær
en dæsj fløte
av og til litt vanilje kesam i og

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 09:30   #111
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Mange av disse oppskriftene ser gode ut, men jeg kan jo ikke spise bær under induksjon...
Noen gode oppskrifter på smothies som funker under induksjon, OG som smaker godt?

Du kan jo sjekke ut OE Smoothien, som du finner på denne linken...

OE_Smoothies

Her er det og en god del info om smoothies og lavkarbokosthold.

Selve oppskriften er som følger;

Opprinnelig lagt inn av Ziggy


OE smoothie #1

3-4 stk hele egg
75 gr Meierismør
25 gr Kesam med vanilje, evt utskrap av ei vaniljestang
150 gr Rømme
50 gr mandler
100 gr frosne jordbær/bringebær/ skogsbær el.l.

Ha alt i blenderen, sett på lokket, og kjør til smoothien er slik du ønsker den.

Blei utrolig fornøyd med denne, har variert med å bytte ut noe av mandlene med peanøtter, pistasjenøtter eller hasselnøtter. Ellers har jeg også hatt i litt 75% sjokolade...

Skal prøve å bruke utskrap av en vaniljestang istedet for Kesam en gang, tror det blir bedre smak av det...

Som mange ser så benytter jeg hovedsakelig mettet fett i mine smoothies, og bakgrunnen for dette finner man i de andre OE trådene. Kort fortalt skyldes det at de mettede fettsyrene ikke oksiderer like lett som de enum- og flerumettede fettsyrene gjør, noe som resulterer i at en reduserer mengden av frie radikaler i kroppen sett i forhold til å bruke enum- og flerumettede planteoljer. Har ikke prøvd med cocosa eller lignende, men ser for meg at kokossmaken kan bli vel fremtredende...

Selv bruker jeg hele egg i smoothien. Jeg er mere opptatt av at jeg på denne måten tilfører kroppen vitale animalske enzymer i fullstendig ubehandlet form, noe som uten tvil vil ha positiv effekt på kroppens opptak og bruk av enzym- og proteinforbindelser i eggehviten, enn jeg er bekymret for innholdet av de såkalte trypsinhemmerene i kroppen.

Tror du kan bruke en del av denne på induksjonen også, om ikke hele porsjonen på en gang, du får i såfall regne litt på karboinnholdet først...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 10:37   #112
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Du kan jo sjekke ut OE Smoothien, som du finner på denne linken...

OE_Smoothies

Her er det og en god del info om smoothies og lavkarbokosthold.

Selve oppskriften er som følger;



Tror du kan bruke en del av denne på induksjonen også, om ikke hele porsjonen på en gang, du får i såfall regne litt på karboinnholdet først...

.

Denne kan funke, nå er jeg jo også på vedvarende Men vil holde meg i ketose så lenge som mulig.
Kan snart innføre bær igjen, tror jeg. Men buhu... Jeg tåler ikke mandler
Kanskje man kan bruke solsikkefrø eller pinjekjerner i stedet??

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 10:44   #113
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Denne kan funke, nå er jeg jo også på vedvarende Men vil holde meg i ketose så lenge som mulig.
Kan snart innføre bær igjen, tror jeg. Men buhu... Jeg tåler ikke mandler
Kanskje man kan bruke solsikkefrø eller pinjekjerner i stedet??

Klart du kan, men hva med evt. hasselnøtter eller valnøtter?!? De har også god fettsyresammensetning!

Og ja, er du på vedvarende, så kan du slik jeg husker det, inkludere bær igjen, men sjekk med boka først, så du er sikker da!

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 11:24   #114
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Klart du kan, men hva med evt. hasselnøtter eller valnøtter?!? De har også god fettsyresammensetning!

Og ja, er du på vedvarende, så kan du slik jeg husker det, inkludere bær igjen, men sjekk med boka først, så du er sikker da!

.

Nå har jeg sjekka vedvarende-stigen, og jeg kunne, haha! faktisk forrige uke innføre frø og nøtter, uten at jeg gjorde det!
Overså visst det, jeg! Da blir det nøtter i helga
Og i uka som kommer kan jeg konsumere bær.
Det som er litt trist er at jeg tåler bare noen få nøtter, og det er så langt som jeg har funnet ut macademia, cashew og pistasj.
Jeg har tenkt å prøve meg litt forsiktig fram igjen, for å se om det har endret seg, noe det gjerne kan gjøre med allergier over åra. Men sist jeg spise mandler var det en definitiv reaksjon. Dessverre...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 11:30   #115
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Nå har jeg sjekka vedvarende-stigen, og jeg kunne, haha! faktisk forrige uke innføre frø og nøtter, uten at jeg gjorde det!
Overså visst det, jeg! Da blir det nøtter i helga
Og i uka som kommer kan jeg konsumere bær.
Det som er litt trist er at jeg tåler bare noen få nøtter, og det er så langt som jeg har funnet ut macademia, cashew og pistasj.
Jeg har tenkt å prøve meg litt forsiktig fram igjen, for å se om det har endret seg, noe det gjerne kan gjøre med allergier over åra. Men sist jeg spise mandler var det en definitiv reaksjon. Dessverre...

Da syns jeg du skal holde deg til det du vet du tåler jeg... er ikke noe vits i å utsette kroppen for den belastningen det å spise noe man er intolerant ovenfor.

Og husk, du får i deg masse bra med å bruke solsikkefrø og pinjekjerner, for fett er det jo nok av med både smør og eggeplommene i smoothien da...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:22   #116
Tette80
Medlem
 
Tette80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 43
Innlegg: 69
Tette80 er ny på veien
Cool

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Her er min favoritt:

2-3 egg
ca 100g frosne/friske bær (blåbær, skogsbærblanding, jordbær, ol,-hva du måtte ønske)
litt søtstoff (jeg bruker 1 måleskje med stevia)
2-6 ss olje (jeg bruker 5 ss udos choise)

Dette kjører jeg i kjøkkenmaskinen samtidig, når jeg har bare blåbær i, så blir den ganske flytende, men med skogsbærblandingen blir det en sorbet... (jeg bruker frosne bær, for jeg liker sorbetvarianten bedre.. )

En kan eventuelt ha bare et egg, og tilsette 2 dl vann/melk og proteinpulver om en ønsker det... (men da liker hvertfall jeg å piske eggene litt på forhånd slik at det blir litt eggedosisaktig... - det gjør jeg i grunnen om jeg lager med friske bær også.. )

Var dette forståelig?


Her er oppskrift på en meget enkel smoothie:

Pisr 2 egg og 2 ts splenda til eggedosis. Ha det oppi blenderen sammen med 0,5 dl kremfløte, 100 gram bringebær og 5-6 isbiter. Kjør dette til en jevn røre, hell i et høyt glass, putt oppi et sugerør - og NYYYYYYYYYYYYYYT!!!!!!!!!!!!!!!!

__________________
Tette80
Tette80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 14:01   #117
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Her er min favoritt:

2-3 egg
ca 100g frosne/friske bær (blåbær, skogsbærblanding, jordbær, ol,-hva du måtte ønske)
litt søtstoff (jeg bruker 1 måleskje med stevia)
2-6 ss olje (jeg bruker 5 ss udos choise)

Dette kjører jeg i kjøkkenmaskinen samtidig, når jeg har bare blåbær i, så blir den ganske flytende, men med skogsbærblandingen blir det en sorbet... (jeg bruker frosne bær, for jeg liker sorbetvarianten bedre.. )

En kan eventuelt ha bare et egg, og tilsette 2 dl vann/melk og proteinpulver om en ønsker det... (men da liker hvertfall jeg å piske eggene litt på forhånd slik at det blir litt eggedosisaktig... - det gjør jeg i grunnen om jeg lager med friske bær også.. )

Var dette forståelig?

TUSEN TAKK !!
Er veldig glad for at du la ut denne oppskriften enkel og kjempe god

Og ikke minst den er uten melketing som jeg bør ligge unna.....

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 23:28   #118
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Fru R, om jeg ikke husker feil så er du på indukson?!? Da må jeg desverre være så slem og brutal, og fortelle deg at du ikke kan spise bær
Søtstoff er heller ikke så lurt på induksjon, men ikke "ulovlig". (Særlig om du har vært litt hekta på goderi før).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:28   #119
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Fru R, om jeg ikke husker feil så er du på indukson?!? Da må jeg desverre være så slem og brutal, og fortelle deg at du ikke kan spise bær
Søtstoff er heller ikke så lurt på induksjon, men ikke "ulovlig". (Særlig om du har vært litt hekta på goderi før).

Jeg er på min 3 uke så strengt tatt er jeg ikke på introduksjon ennå....
Men det er kjekt å vite at du tenker på meg

Jeg var i min svigemors 50 årsdag på søndag. og da ble det litt mere bær med krem enn det som var lurt... og jeg kom ut av ketosen...
I tillegg har jeg lest endel her inne på ketlolyse forumet og funnet ut det mest sannsynlig ikke er så lurt å droppe alle grønnsaker osv

Så derfor fant jeg ut at jeg måtte justere litt (vekta har gått veldig sent i forhold til andre her også.)

Vel, min konklusjon er da som følger:
Mere salat må til !
Frokosten blir en Smoothie, som går veldig fort med 2 barn som skal i barnehage...

Og så langt har jeg tatt av de 800 g jeg gikk opp etter helgen.... og tatt av 200 g ekstra så snart kan tickeren min flyttes igjen

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:40   #120
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Hurra og gratulerer

Om du følger Atkins-stigen så kan man innføre bær sånn ca i femte eller sjette uke på vedvarende.
Man går ned i vekt selv om man ikke er i ketose også altså, så lenge man fortsatt ha noe å ta av!
De fleste går ut av ketose i løpet av vedvarende, jeg ha nok hoppet litt fram og tilbake nå i vedvarende, og er i så måte tilbake i induksjon nå, for jeg trenger en renseuke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:47   #121
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Ja jeg hoppet over et par trinn... Kan ikke ha melkeprod. og det trinnet er før bær , så jeg tok "en spansk en" :-)

Vet ikke hvor mange karber jeg ligger på nå men tror det er mellom 20 og 30.

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:56   #122
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Det høres bra ut! Mange er i ketose langt over det
Jeg tror mitt øvre sjikte ligger på kanskje førti, men jeg har ikke forska så mye i det, klarer sjelden å spis så mye karber ayways

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 20:52   #123
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

jeg savner smoothie oppskrifter med grønnsaker. Er det noen som har prøvd det?

spent på svar

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:18   #124
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Tette80, her.

Her er oppskrift på en meget enkel smoothie:

Pisr 2 egg og 2 ts splenda til eggedosis. Ha det oppi blenderen sammen med 0,5 dl kremfløte, 100 gram bringebær og 5-6 isbiter. Kjør dette til en jevn røre, hell i et høyt glass, putt oppi et sugerør - og NYYYYYYYYYYYYYYT!!!!!!!!!!!!!!!!

Wow, Dette hørtes godt ut. Må prøves med en gang. Har for øvrig kjøpt inn MCT olje som jeg skal ha oppi.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 10:19   #125
ninniaasen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Svelvik
Alder: 50
Innlegg: 30
ninniaasen er på en erverdig vei
Smile

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Hei jeg har protein pulver fra tn som heter fitness protein ? kan dette brukes ? Og kan jeg drikke denne smoothisen på ketolyse dietten ? Hvor mange karbs er det ?

ninniaasen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 23:45
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no