Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sara Bernhardt!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-12-06, 12:42   #51
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

oioioi... skumle saker å lage de med usalta smør... de ble SINNSYKT gode

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 15:27   #52
Pentax
Juniormedlem
 
Pentax sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 53
Innlegg: 17
Pentax er på en erverdig vei

Sv: Sara Bernhardt!

Har gått over til å lage denne som vanlig kake, og ettersom vi skal på slektstreffimorgen, blir denne et selvsagt valg!

Pentax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 16:00   #53
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

Ja, denne skal jeg også lage som kake

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 17:34   #54
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

Endelig er sommeren her... også gleder jeg meg plutselig til jul

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 20:00   #55
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sara Bernhardt!

Gleeeder meg til å bake disse i helgen

Idag har jeg kjøpt inn 2 kgmandler som skal skoldes - så imorgen braker det løs med forberedelsenen til julebakingen. Det ser ut til å være mye mandler, men skal bake 2 runder "Saraer" med sukker også , samt en runde med marsipan og en salt nøtteblanding - så mandlene forsvinner nok fort!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:56   #56
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

Mye mandler og meierismør og delfiafett her i huset også
Har foreløpig bare bakt sara-kake med ekte sukker, men blir vel noen sukkerfrie varianter neste uke

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:37   #57
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Mye mandler og meierismør og delfiafett her i huset også
Har foreløpig bare bakt sara-kake med ekte sukker, men blir vel noen sukkerfrie varianter neste uke

kan jo bruke fruktose også så blir den litt "sunnere"

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 22:04   #58
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

Ja, jeg tenkte på det, men var gått tom for fruktose...Samme det, skal ha den med på jobb neste uke og da får den nok bein å gå på og en bitteliten snik til meg bare

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 15:20   #59
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

Nå er disse på gang! Smørkremen ble jo så god at det var til å gråte av.. de står og avkjøler seg nå og venter på glasur. Nam!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:11   #60
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

De ble helt supre. Nå lager jeg en versjon som hel kake, med hasselnøttbunn, og hvit sjokolade og romessens i smørkremen.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 18:06   #61
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Sara Bernhardt!

*abbånerer* på denne:nam: Så trist at jeg ikke fant denne før jul. Da må jeg vente til en god anledning til å bake disse. Må vente til jeg har fått høykarbosprekken på GOD avstand...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 20:36   #62
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

Påske kanskje

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 20:57   #63
Bamse
Juniormedlem
 
Bamse sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
Bamse er på en erverdig vei

Sv: Sara Bernhardt!

Denne er utrolig god, nesten som konfekt. Jeg brukte raspet cavalier sjokolade inni men også litt smelta 70% for å få litt farge (ser litt mer ut som nugat da, hehe)

Hehe, prøvde først å smelte litt cavalier, det gikk jo ikke. Så nå har jeg lært.

Typen syns disse er sykt gode, han går å småspiser dem hele tiden, så neste gang fryser jeg ned mesteparten.

Noen som vet hvor mange karber det er i hver kake? Tengte på å lage dobbelt av fyllet, da blir de vel ekstra mektige, slik at jeg bare klarer en

Bamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 15:44   #64
Fryd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 6
Fryd er på en erverdig vei

Sv: Sara Bernhardt!

Hei,å tusen takk for en grei oppskrift.Er det noen som hvet hvor mye karbo det blir i hver enkel kake????
De er jo farlig gode så det er lett å ta en til...

Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 22:07   #65
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sara Bernhardt!

Hvor mange karber er de i denne oppskriften ca?
Kan man bruke margarin istedenfor smør?

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:23   #66
Bamse
Juniormedlem
 
Bamse sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
Bamse er på en erverdig vei

Sv: Sara Bernhardt!

Ja, denne kaken er bare litt for god Er nok litt mye karber i den for noen, men man kan jo gjøre tilpasninger
Jeg har foresten funnet en sjokolade som inneholder 90% cocoa den er fra merket Wawel og koster 20kr. Perfekt til denne kaken og andre kaker.

__________________

Bamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:34   #67
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg
Question

Sv: Sara Bernhardt!

Har laget denne som en kake. Var litt gjerrig på karboene så jeg brukte kakao i fyllet, funka bra og så innbiller jeg meg at det blir færre karboer av kakao enn 70+sjokkis. Blanda 70+sjokkis og kakao med litt delfiafett og ringla over fyllet i litt sånn rustikt stripemønster(rustikt preg er redningen for oss som ikke kan pynte kaker). Ble kjempegod kake, men ett problem fikk jeg. Bunnen var litt tørr, her er det noe med stekingen tror jeg. Hva er det en skal gjøre anderledes i bunner med kunstig søtning kontra vanlige?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:51   #68
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

Å,disse er gode altså. Får vann i munnen.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 15:04   #69
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sara Bernhardt!

Godt å vite at det blir julebakst her i år også

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:02   #70
Brillz
Medlem
 
Brillz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bartebyen
Innlegg: 99
Brillz er ny på veien

Sv: Sara Bernhardt!

mmm...disse skal på bordet i jula

__________________




Brillz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 11:04   #71
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Da har jeg eksperimentert litt med sukrin og disse kakene.

Lagde bunnen av 3 eggehviter, 2 dl sukrin og 250 g malte mandler.

Jeg stekte dem litt lenge, så de ble litt sprøere enn de nok skulle vært, men smaken er helt nydelig.

Leste om smørkrem og om trøffelfyll før jeg lagde kremen inni - med det resultat at jeg glemte hva som skulle vært i de forskjellige fylltypene og i ettertid så at jeg hadde fått en mellomløsning til fyll, men det ble så utrolig godt at jeg tar med det også:

2 dl fløte
1,5 plate 85% sjokolade
1 ss sukrin
100 gram meierismør
3 eggeplommer.

Kokte opp fløten og tok av kjelen, lot sjokolade, sukrin og smør smelte oppi og når den var lunken rørte jeg inn eggeplommene. (Hvorfor jeg hadde oppi de eggeplommene vites ikke nå i etterkant, men det ble veldig godt).

Avkjølte sjokoladekremen og bunnene. Da kremen var tyknet satte jeg på topper med sjokoladefyll og satte kakene på et brett i fryseren.

Da de var blitt kalde smeltet jeg resten av sjokoladen med litt delfiafett, tok opp kakene og dyppet dem i sjokotoppingen.

Kakene ble helt nydelige!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 20:47   #72
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sara Bernhardt!

Jeg har aldri før hatt så store problemer med kaker..
Jeg baker vanligvis ganske mye, vil nesten påstå jeg er litt flink, men disse tok meg maaaange forsøk før jeg klarte

Problemet mitt er da at min mor ikke tåler rått egg, så alt hun skal spise med egg må kokes.. Så jeg skulle da koke fyllet, prøvde den trøffelsaken POM laga, men eggene likte det dårlig, og det ble bare tull..
Så prøvde jeg igjen, denne gangen hadde jeg eggene i fløten og kokte det, så avkjølte jeg litt før sjokoladen og søtning kom oppi...
Denne ble ufattelig god, og kakene ble ganske bra!

Men så skulle jeg lage en porsjon til, skulle ikke ha trøffelfyll, men smørkrem..
Blanda etter oppskrift, et eller annet gikk veldig feil, det ble i grunn ganske komisk
Smøret ble grynete, mens sjokoladen var i grunn bare små raspede sjokoladebiter..:S
Prøvde meg litt fram med eggeplommer, fløte, eggehvite og smør, men uansett hva jeg gjorde ville det ikke blande seg. Til slutt skillte hele skiten seg, og ble en passe stor sjokoladesmør-klump, med masse fløtesjokolade rundt

Til slutt smelta jeg alt sammen i vannbad, og satte det kaldt.. Så ble trøffelfyll på disse kakene og

Bunnene på den første ladningen lagde jeg ved å stivpiske hvitene og så blande inn mandel og søtning (brukte 5-10 g splenda), "deigen" ble ganske tørr og de ferdige bunnene ble en anelse tørre de og, selv om satte dem kaldt rett ut av ovnen.
På den andre glemte jeg det helt bort, og kjørte alt i mammas kjøkkenmaskin, og da ble det en mellomtykk suppe Bunnene ble da veldig bra, så jeg veit faktisk ikke helt hva jeg skal tro

Men gode, det er de uansett!

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 17:33   #73
Tonjenic
Juniormedlem
 
Tonjenic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 48
Tonjenic er på en erverdig vei

Sv: Sara Bernhardt!

Tror dere jeg kan bruke kokosafett isteden for delfiafett?

Jeg bakte kransekakepletter i går så de passer vel ypperlig å ha smørkrem og sjokolade på. Blir vel sara berhard da??

__________________
I'm a winner, and so are YOU!



Tonjenic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:22   #74
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Tonjenic, her.

Tror dere jeg kan bruke kokosafett isteden for delfiafett?

Jeg bakte kransekakepletter i går så de passer vel ypperlig å ha smørkrem og sjokolade på. Blir vel sara berhard da??

Regner med det går fint. delfiafett er jo også kokosfett :P

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no