Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 20:09   #26
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Til og med folk som røyker anbefales å amme istedet for å gi tillegg fordi fordelene veier opp ulempene, og da er det så ulogisk for meg at ketoner skal være farligere enn å røyke, liksom. Det er jo det folk spiste før i tiden, et kosthold med lite karber. Men jeg ser hva du sier

Hehe! Vi ser visst veldig forskjellig på dette Jeg ville jo sagt at ettersom det anbefales å amme mens man RØYKER (sigarettrøyk inneholder både blåsyre og formaldehyd), men det anbefales IKKE å amme mens man er i ketose....da ville jeg vært litt skeptisk til å være i ketose under amming

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:32   #27
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Men, menemnemenmen ....

Hvis man er i ketose OG spiser masse sunt ekstra fett, så sirkulerer vel det eventuelle fettet man bryter ned sammen med det ekstra sunne fettet man spiser?
Det er jo ingen doble systemer, mener jeg, er det fett i omløp så er det fett i omløp, om du spiser det eller går ned i vekt (slik mange på vanlig kosthold også gjør i barselperioden, og hvor er de pekefingrene?? Hmm?)
Og dermed, tenker jeg at ned i vekt går de fleste og det en god motkur mot eventuelle giftstoff-opphopninger ville være å ahem, "vanne" ut fettet man bryter ned, som feks ved ketose...

Og hvis man fungerer best på ketose i forhold til spiseproblemer, ikke fordi man skal sjokkslanke seg, så tenker jeg at det må man nesten prøve selv.
Virker det, så er alle glade for deg.

De eventuelle giftmengdene er ikke hårreisende heller ettersom jeg husker. Da hadde man faktisk blitt frarådet å amme i det hele tatt.

Og går det ikke så er det viktigere med glad og opplagt mamma, enn med pupp, selveste Gro Nylander skriver det i alle bøkene sine.
Og min lille pode har blitt helt nydelig på flaske, og det blir nok den neste også.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:13   #28
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Det er fordi jeg lider av overspising (spiseforstyrrelse) og jeg lever derfor store deler av året i ketose rent fordi det er det som gjør at jeg klarer å kontrollere matinntaket. Uten ketose må jeg ta medisiner, noe jeg ikke er interessert i. Jeg er ikke blant de som nesten slutter å spise i ketose, da hadde det jo gått utover ammingen, men det hindrer meg i å fråtse.
Kan jeg ikke være i ketose under amming, er selvsagt medisiner fortsatt utelukket fordi jeg ammer, men da har jeg det altså ikke like bra med meg selv.

Derfor Hehe.

Interessant, takk for svar! Det er flott du kan fungere på dette viset syns jeg.

Du SKAL ha det bra med deg selv når du har en nyfødt å ta deg av, så jeg syns du skal gjøre det som er best for deg. Jeg tviler sterkt på at du får mindre melk eller mister den av å være i ketose. Jeg begynte på lavkarbo mens jeg ammet, og opplevde at melkemengden -økte- da.

Lykke til med forestående fødsel og amming og alt!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 01:08   #29
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Har ikke vært i ketose mens jeg ammet, så det er mulig dette ikke er det relevante svaret du ønsker.

Men jeg har spist lavkarbo mens jeg ammet barn nr 2, og "vanlig" mat mens jeg ammet det første. Hadde helt klart mer melk på lavkarbo (og lurer på, som en annen over skriver, at melka var fetere - babyen ble fortere mett). Jeg slapp også å bli så tørst hele tida, som jeg ble når jeg ammet på normalkost. Slapp også å bli sulten hele tida.

MYE bedre å amme på lavkarbo enn "normalkost"! Selv om jeg ikke vet nøyaktig med ketose, hadde jeg prøvd hvis det var en god grunn for det.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 01:47   #30
Nova
Medlem
 
Nova sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 50
Nova er på en erverdig vei

Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Hehe! Vi ser visst veldig forskjellig på dette Jeg ville jo sagt at ettersom det anbefales å amme mens man RØYKER (sigarettrøyk inneholder både blåsyre og formaldehyd), men det anbefales IKKE å amme mens man er i ketose....da ville jeg vært litt skeptisk til å være i ketose under amming

Det er der du tar litt feil. De fraråder å amme i ketose fordi man ikke vet nok om det til å kunne anbefale det... Litt forskjell. De aner ikke om det faktisk ER noen ulempe å amme i ketose. Det vet de derimot når det gjelder sigarettrøyk og derfor kan de uttale seg om det. Og som du selv sier, sigaretter inneholder blåsyre, formaldehyd og opp til 400 andre giftstoffer, og jeg nekter derfor å tro at en helt naturlig kroppsreaksjon som ketose kan være noe verre enn det Litt dårlig matlyst og for lite mat et par dager (faste, for eksempel) kan jo sende noen rett i ketose. Verre enn sigaretter? Vel, jeg tror ikke det. Og ingen har heller kunne bevise det. Men jeg respekterer fullt ut at noen velger å la være altså


Sist redigert av Nova : 02-07-11 kl 02:05.
Nova er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 01:52   #31
Nova
Medlem
 
Nova sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 50
Nova er på en erverdig vei

Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Men, menemnemenmen ....

Hvis man er i ketose OG spiser masse sunt ekstra fett, så sirkulerer vel det eventuelle fettet man bryter ned sammen med det ekstra sunne fettet man spiser?
Det er jo ingen doble systemer, mener jeg, er det fett i omløp så er det fett i omløp, om du spiser det eller går ned i vekt (slik mange på vanlig kosthold også gjør i barselperioden, og hvor er de pekefingrene?? Hmm?)
Og dermed, tenker jeg at ned i vekt går de fleste og det en god motkur mot eventuelle giftstoff-opphopninger ville være å ahem, "vanne" ut fettet man bryter ned, som feks ved ketose...

Og hvis man fungerer best på ketose i forhold til spiseproblemer, ikke fordi man skal sjokkslanke seg, så tenker jeg at det må man nesten prøve selv.
Virker det, så er alle glade for deg.

De eventuelle giftmengdene er ikke hårreisende heller ettersom jeg husker. Da hadde man faktisk blitt frarådet å amme i det hele tatt.

Og går det ikke så er det viktigere med glad og opplagt mamma, enn med pupp, selveste Gro Nylander skriver det i alle bøkene sine.
Og min lille pode har blitt helt nydelig på flaske, og det blir nok den neste også.

Ja, jeg er litt enig med deg i det. Og hvis jeg velger å prøve å amme i ketose kommer jeg selvsagt til å være OBS på ungens reaksjon og handle etter babyens beste

Nova er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 01:52   #32
Nova
Medlem
 
Nova sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 50
Nova er på en erverdig vei

Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Interessant, takk for svar! Det er flott du kan fungere på dette viset syns jeg.

Du SKAL ha det bra med deg selv når du har en nyfødt å ta deg av, så jeg syns du skal gjøre det som er best for deg. Jeg tviler sterkt på at du får mindre melk eller mister den av å være i ketose. Jeg begynte på lavkarbo mens jeg ammet, og opplevde at melkemengden -økte- da.

Lykke til med forestående fødsel og amming og alt!

Tusen takk

Nova er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 02:04   #33
Nova
Medlem
 
Nova sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 50
Nova er på en erverdig vei

Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Har ikke vært i ketose mens jeg ammet, så det er mulig dette ikke er det relevante svaret du ønsker.

Men jeg har spist lavkarbo mens jeg ammet barn nr 2, og "vanlig" mat mens jeg ammet det første. Hadde helt klart mer melk på lavkarbo (og lurer på, som en annen over skriver, at melka var fetere - babyen ble fortere mett). Jeg slapp også å bli så tørst hele tida, som jeg ble når jeg ammet på normalkost. Slapp også å bli sulten hele tida.

MYE bedre å amme på lavkarbo enn "normalkost"! Selv om jeg ikke vet nøyaktig med ketose, hadde jeg prøvd hvis det var en god grunn for det.

Interessant Skulle vel tro at effekten ble den samme eller sterkere i ketose. Det gjenstår å se, og jeg skal selvsagt følge godt med på ungens reaksjoner underveis, både vekt og matlyst

Nova er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amming og ketose? Sjokoholiker Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 7 12-02-11 14:26
Amming og ketose susiequ Ketolysekuren 7 09-07-10 12:52
Hvordan var det med ketose og amming? Dolly Ketolysekuren 13 01-10-08 19:18
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 03:34
Amming og ketose. ritamaa Lavkarbo generelt 2 31-01-05 15:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no