Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Felles problemer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-07, 23:38   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Felles problemer

Jo mer jeg leser i dagbøker og andre sider, jo mer overbevist blir jeg om at vi alle sammen her til slutt kan kokes ned i en liten bolle hvor alle har de samme problemene!!!

ER det å bli tynnere et påskudd på å tro at det skal åpenbare seg en ny verden?? Eller har vi andre bekymringer som faktisk gir seg utslag i vekta og spising, men med den faktoren at vekt og måling av mat er lettere å tøyle enn følelser???

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 08:15   #2
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: felles problemer

Jeg er ikke riktig sikker på om jeg forstår hva du mener, men min erfaring er at min overvekt skyldes i hovedsak 3 ting: Jeg har "blindt" lyttet til Statens ernæringsråd sine kostholdsråd ogslik blitt gradvis tykkere og gradvis mer inaktiv. I tillegg kommer en tendens til i perioder å putte mat i munnen fordi det jeg hadde "på hjertet" ikke ble hørt av de jeg ønsket å si det til, altså en måte å forsøke å døyve en smerte/følelsesmessig sult på.

mvh

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 10:37   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: felles problemer

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Jeg er ikke riktig sikker på om jeg forstår hva du mener, men min erfaring er at min overvekt skyldes i hovedsak 3 ting: Jeg har "blindt" lyttet til Statens ernæringsråd sine kostholdsråd ogslik blitt gradvis tykkere og gradvis mer inaktiv. I tillegg kommer en tendens til i perioder å putte mat i munnen fordi det jeg hadde "på hjertet" ikke ble hørt av de jeg ønsket å si det til, altså en måte å forsøke å døyve en smerte/følelsesmessig sult på.

mvh

Så flink du er til å oversette meg rett

Det var slik jeg mente det ja. Så derfor lurer jeg på om vi kan forhindre enkelte barns eventuelle fremtidige overvekt ved bla sørge for at de ikke opplever disse følelsesmessige vedvarende situasjonene??

Like tungskrevet og knotete...

Vil en trygg stabil tilværelse kunne gi sunnere unger, ikke bare psykisk sett men fysisk sett også??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 15:11   #4
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: felles problemer

Sitat:

Vil en trygg stabil tilværelse kunne gi sunnere unger, ikke bare psykisk sett men fysisk sett også??

Jeg tenker at trygge voksne, som kjenner, anerkjenner og uttrykker egne følelser og behov (som ikke krenker andre) har gode forutsetninger for å hjerlpe barn til å få til det samme. Når vi lever i takt med oss sjøl reduseres eller forsvinner behovet for å kompensere ubearbeidede og uforløste følelser med mat og/eller passivitet. Så, kort sagt tenker jeg at svaret på spørsmålet ditt er JA. Det vil selvsagt også hjelpe på at kostholdet er tilpassett den ekelte og hva hun/han tåler-

beste hilsen meg


Sist redigert av Fedonisten : 17-05-07 kl 23:12.
BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 15:23   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: felles problemer

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Vil en trygg stabil tilværelse kunne gi sunnere unger, ikke bare psykisk sett men fysisk sett også??

Jeg tenker at trygge voksne, som kjenner, anerkjenner og uttrykker egne følelser og behov (som ikke krenker andre) har gode forutsetninger for å hjerlpe barn til å få til det samme. Når vi lever i takt med oss sjøl reduseres eller forsvinner behovet for å kompensere ubearbeidede og uforløste følelser med mat og/eller passivitet. Så, kort sagt tenker jeg at svaret på spørsmålet ditt er JA. Det vil selvsagt også hjelpe på at kostholdet er tilpassett den ekelte og hva hun/han tåler-

beste hilsen meg [/quote]

Det er jo blitt skrevet mye i aviser ol om at unger av i dag sliter myyye mer psykisk og fysisk enn det de gjorde for noen år siden. Og spiseforstyrrelser forekommer skremmende ofte. Tro hvis enhver voksen klarer å være slik du beskriver hvor mye bedre unga ville ha hatt det da??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:22   #6
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Felles problemer

Hei !

Jeg tror at de psykiske utfordringene til barn idag ofte stammer fra uvitende foreldre som "lærer" barna sine å rakke ned på andre.
Det er fortsatt ikke greit å være annerledes i norge.
Jeg tror ikke at foreldre gjør det med viten og vilje men en sleng bemerknig blir fort tatt opp av små barneører !

Som fostermor til ungdom har jeg sett og erfart en hel del kan man si....

En annen ting er jo selvfølgelig søt spisingen.... Det er helt vannvittig hvor mye sukker o l man får i seg i løpet av året !!

En venninne hadde funnet druesukker i innholdsfortegnelsen på gormet saltet hun hadde kjøpt !
Er jo ganske sprøtt spør du meg !!

Leste forresten i F.Linberg sin bok sukkerbiten og det var skremmende!
Det er sikkert ikke alle som vet at god morgen yogurt er egentlig lørdagsgodt, medtanke på alt sukkerete i allefall .

Håper at den type matfilosofi som er i dette forumet når ut til enda flere slik at man har mer å velge i. Tenker da på de med insulin intoleranse osv.


Dette ble langt gitt

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Problemer med visavertifisering. Fjonken Generell diskusjon 8 17-03-06 09:02
Atkins/Fedex problemer... Hjelp! Daizy Generell diskusjon 8 28-04-05 23:47
Mozilla Firefox = problemer... Huldr Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 12 12-11-04 16:22
Problemer med utlogging, les her! HP Informasjon 0 16-05-04 17:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no