Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og søvn.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-07, 11:47   #1
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Ketolyse og søvn.

Hei!

Jeg har opplevd en dramatisk bedring av søvn-kvaliteten etter at jeg kom i ketose.

Før våknet jeg ofte om natta med problemer med å sovne igjen, eller jeg våkent grytidlig i 4-5 tida og fikk ikke sove igjen.

Etter at jeg kom i ketose legger jeg meg i 11-12 tida, som før, og sover til jeg våkner i 6-7 tiden. Jeg er ikke sliten før i 21-22 tiden om kvelden, da er det uansett på tide å kuuul'n ned.

Tilfeldig? eller sammenheng med kostholdet?

Noen andre som har erfart det samme?

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 11:55   #2
Milla81
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolyse og søvn.

Jeg har faktisk opplevd det helt motsatte.

Har sovi dårlig i de to dagene jeg nå har vært i ketose. Ligger urolig, våkner flere ganger i løpet av natt og i natt fikk jeg kramper i begge beina.

Mulig dette er et tilfeldig sammentreff, men kroppen går jo igjennom mye forandringer nå, så jeg soler på at formen bedrer seg etterhvert

  Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 12:02   #3
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: Ketolyse og søvn.

Opprinnelig lagt inn av Milla81, her.

Har sovi dårlig i de to dagene jeg nå har vært i ketose.

Vel, jeg burde kanskje ha skrevet at de par første nettene fra jeg la om kostholdet til jeg kom i ketose langt fra var rosenrøde.

Håper det ordner seg snart for deg Mila!

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 12:05   #4
Milla81
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolyse og søvn.

Satser på det

  Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 12:51   #5
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ketolyse og søvn.

Håper dette stemmer for meg også. Jeg startet på mandag. Jeg har problemer om natta (har hatt det i mange måneder). Våkner, og det tar lang tid før jeg sovner igjen. I vinter holdt jeg på å bli gal!
Så om dette bedrer nattesøvnen min, så blir jeg veldig glad!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 15:19   #6
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Ketolyse og søvn.

Her har også nattesøvnen forbedret seg, nesten så mye at det er problematisk.

For etter jeg kom i ketose har jeg vært trøtt omtrent hele tiden og vil bare sove. Men det går forhåpentligvis over, har vært i ketose en uke nå.

Milla81: Tar du kosttilskuddet som er anbefalt? Tror det er kalium som skal hjelpe mot leggkramper.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 16:03   #7
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søvn.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Milla81: Tar du kosttilskuddet som er anbefalt? Tror det er kalium som skal hjelpe mot leggkramper.

Det er magnesium som hjelper mot leggkramper (og andre kramper). De skal tas på kvelden, og de gangene jeg har hatt leggkramper så har de fungert ganske raskt.

Jeg var også ganske urolig om natta før, men nå er det ingen søvnproblemer - bortsett fra hvis det er kjempevarmt, da! (Men det er jo ikke akkurat ketosen sin skyld, stakkars )

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:04   #8
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Ketolyse og søvn.

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Det er magnesium som hjelper mot leggkramper (og andre kramper).

Det er godt det er noen som sørger for at det blir riktig.
Hadde ikke boken for hånd.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:14   #9
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søvn.

Vi prøver jo bare å hjelpe hverandre, vet du!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 09:28   #10
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og søvn.

Det står i boken at de fleste opplever bedre nattesøvn, ja.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 09:25   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søvn.

Dette kan jeg stemme i! Jeg sover så godt, at jeg har begynt å slå av vekkerklokka til sambo i søvne

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse i eksamensperioden Celina Ketolysekuren 5 18-05-07 11:45
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no