Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-07, 14:41   #26
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Helt korrekt, men dette er ikke tilfredsstillende for hjernen over lang tid

Har du lyst til å utdype denne uttalelsen?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:42   #27
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Helt korrekt, men dette er ikke tilfredsstillende for hjernen over lang tid

Hvilket innlegg er det du svarer på her?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:45   #28
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Helt korrekt, men dette er ikke tilfredsstillende for hjernen over lang tid

Nå er det sjelden at folk er i ketose i årevis, det vanligste er å ta en pause etter 6 mnd. Det anbefaler legen Torkil som har utarbeidet Ketolysekuren.

Det er forskjell på å leve lavkarbo og å være konstant i ketose. Det finnes mange nivåer, fra Lindberg og Atkins vedlikehold til Ketolyse, South Beach, Eurodiett osv.

Kan du forøvrig dokumentere denne påstanden? Legen Lutz har mange 10-års erfaring med lavkarbo er av en helt annen mening enn det du er, det samme gjelder Atkins som og var lege.

Om Torkil ikke er på ferie regner jeg med at han vil svare i denne tråden.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:46   #29
vintage
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 64
Innlegg: 6
vintage er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Jeg skjønner jeg er uønsket her, jeg vil bare si at jeg har diabetes å stri med og den krever disiplin, noe den har til felles med overvekt. Mitt råd til overvektige må være; skaff fokus på annet enn mat, kutt ut dietter, tren/øk aktivitetsnivå, diskuter annet enn neste måltid ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.
Dere skal få slippe å høre mer fra meg

vintage er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:48   #30
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Jeg skjønner jeg er uønsket her, jeg vil bare si at jeg har diabetes å stri med og den krever disiplin, noe den har til felles med overvekt. Mitt råd til overvektige må være; skaff fokus på annet enn mat, kutt ut dietter, tren/øk aktivitetsnivå, diskuter annet enn neste måltid ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.
Dere skal få slippe å høre mer fra meg

Ingen er uønsket her inne, men å komme med påstander som er direkte feil er dumt. Å starte med kritikk på feil grunnlag som en jeg-er-ny hilsen er feil måte å frekventere forum.

Du er velkommen til å være her, men vær forbered på at du må stå for det du sier, du må kunne dokumentere dine påstander og du bør, som alle nye på ett forum, være såpass ydmyk at du respekterer de som har annen kunnskap enn deg og som har årevis av erfaring med lavkarbo. Det gjelder også mange diabetikere.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:49   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Helt korrekt, men dette er ikke tilfredsstillende for hjernen over lang tid

En drøy uttalelse., som igjen viser mangel på kunnskap om lavkarbo.

Har levd lavkarbo siden 1982 fungerer utmerket i en jobb med høyt arbeidspress og stort ansvar. En jobb der det er nødvendig å ha oversikt over flere situasjoner og gjøre mange arbeidsoppgaver på en gang. Det krever høy konsentrasjon - MEGET høy konsentrasjon, hele dagen/døgnet.

Hjernen min har det MEGET bra tusen takk !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:50   #32
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Mitt råd til overvektige må være; skaff fokus på annet enn mat, kutt ut dietter, tren/øk aktivitetsnivå, diskuter annet enn neste måltid ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.
Dere skal få slippe å høre mer fra meg

Utrolig teit sagt!! Tror du ikke jeg trener?? Jeg diskuterer heller ikke neste måltid hele tiden. Hos meg er overvekten dessverre genetisk. Jeg har i tillegg lav forbrenning. I ett år har jeg holdt på for å bli kvitt overvekten. Jeg har spist sunnere, og trent ca. 1 time hver dag. (noe mer rekker jeg dessverre ikke siden jeg er i 100% jobb, og har små barn hjemme)

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:51   #33
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Jeg skjønner jeg er uønsket her, jeg vil bare si at jeg har diabetes å stri med og den krever disiplin, noe den har til felles med overvekt. Mitt råd til overvektige må være; skaff fokus på annet enn mat, kutt ut dietter, tren/øk aktivitetsnivå, diskuter annet enn neste måltid ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.
Dere skal få slippe å høre mer fra meg

Du er ikke uønsket, men det hadde vært fint om du presenterte deg! Å gå rett i angrep er ikke verken høflig eller vanlig forumkotyme.

Hva er en yokohamafender, forresten??

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:55   #34
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Jeg skjønner jeg er uønsket her, jeg vil bare si at jeg har diabetes å stri med og den krever disiplin, noe den har til felles med overvekt. Mitt råd til overvektige må være; skaff fokus på annet enn mat, kutt ut dietter, tren/øk aktivitetsnivå, diskuter annet enn neste måltid ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.
Dere skal få slippe å høre mer fra meg

Det stor forskjell på å ha Diabetes 1 og diabetes 2. De med diabetes 2 har vertfall mye å hente fra et lavkarbokosthold, der de ofte kan klare seg med mindre/ uten medisiner. Det må vel være bedre enn å være på et høykarbo kosthold med medisiner?

Og som andre sier, det er stor forkjell på de ulike lavkarboretningene. Er ingen som skal være i ketose resten av livet, som regel så er en bare det i vektreduskjonsfasen, mens når en er i vedlikeholdsfasen så øker en på karbohydratene. Lavkarbo kan faktisk være helt oppe i 150 kh. pr dag!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:55   #35
lillekine
Juniormedlem
 
lillekine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Lillestrøm
Alder: 47
Innlegg: 37
lillekine er på en erverdig vei

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

yokohamafender...

http://www.fylkesmannen.no/hoved.asp...0&amid=1279567


De var STORE....

lillekine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal prøve ketolyse....=) Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:55   #36
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Hva er en yokohamafender, forresten??



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:55   #37
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.

Jeg googlet dette, og synes det er utrolig ufint av deg å komme med et slikt utsagn. Ærlig talt.

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:57   #38
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Ifølge boken "Bedre uken brød" så har kroppen ingen problemer med å lage glukose ut av bla. aminosyrer fra protein i kroppen, så hjernen får glukosen den trenger selv uten at man spiser karbohydrater.
Trixie

Takk for oppklarende innlegg. Da trenger jeg ikke være bekymret for at hjernen min ikke får det den trenger! Ikke for det, av og til har den ikke virket selv om den har fått plenty av karbohydrater...

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:57   #39
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Dere skal få slippe å høre mer fra meg

Takk.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:59   #40
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Angrep er fortsatt det beste forsvar....
Jeg har ikke sett ut som noen yokohamafender siden jeg endret kostholdet.

Men igjen.... uvitenhet kan jo gi så mange utslag. Hev dere over dette jenter og gutter. VI vet hva som funker for oss, så får andre tro og mene hva de vil !

Ha en fortsatt god dag !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 14:59   #41
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Ser det er flere enn meg som har googlet yokohamafender..

Det er synd at folk at folk der ute - som er foredragsholdere - ser ut til å tenke at lavkarbo=yokohamafender-utseende mennesker (noe jeg nå altså antar betyr fedme). For det er rett og slett galt. Nok en gang - gal kunnskap blir formidlet ut til det norske folk.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 15:00   #42
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

..... ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.

Ha-ha-ha-ha!! Den var dagens beste!!! ))) *ler så jeg griner*

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 15:13   #43
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Newbie

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nå er det vel ingen av oss som ønsker å bli verdensmester i noen utholdenhetsidrett da.

Enig!

Kutt ut utholdenhetsidretten, du. Det høres iallefall IKKE sunt ut...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 15:13   #44
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Ja, med en så seriøs trådstarter "vart je jommen skremt, jah"
Erre virkelig mulig at det finnes så uopplyste foredragsholdere på idrettshøyskolen? Erre rart toppidrettsutøvere doper seg? De blir sikkert lært opp til det av foredragsholdere som sier at det ikke er farlig, på lik linje som de sikkert lærer at lavkarbo er dødlig...


Jada, satt litt på spissen, men jeg kunne ikke dy meg

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 15:14   #45
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

...krever disiplin...skaff fokus på annet enn mat, kutt ut dietter, tren/øk aktivitetsnivå, diskuter annet enn neste måltid ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.



Fordommer. Latterliggjøring. Menneskeforakt.
Et vakkert skue.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 15:15   #46
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Fordommer. Latterliggjøring. Menneskeforakt.
Et vakkert skue.

Nettopp det jeg tenkte også, men du klarte å formulere det!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 15:18   #47
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Og jeg skal forresten fortsette i lang tid på Ketolyse når jeg kommer fra ferie, og etter jeg er kvitt alle kiloene skal jeg leve på LAVKARBO resten av LIVET!!! Bøh.... Jeg er gæærn jeg, som leker slik med livet mitt, eller hva? Med det kostholdet jeg hadde før, kunne jeg fort blitt som en yokohamafender... Men nå føler jeg meg slank og flott

Nei, skaff deg litt bakgrunnskunnskap før du kommer på ett forum og blåser ut sånt! *nemlig*

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 15:59   #48
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Oi, Vintage, så sint du er! Hvorfor er du så sint?

Er litt forundret over hvor mye du hevder å vite om kosthold og overvekt, når WHO har utnevnt overvekt til et av verdens største helseproblemer og samfunnet åpenbart ikke har klart å knekke koden.

Et par spørsmål til deg: Har du noensinne vært overvektig?

Og - er det diabetes 1 eller 2 du har? Om det er 1, er jeg imponert over at du har klart å bli verdensmester med et slikt problem. Gratulerer! Om det er 2, finnes det en mulighet for at du har (kremt) pådratt deg dette gjennom kostholdet ditt, og du bør nok være litt forsiktig med å reklamere for det.

Og til slutt: Har du lest noe på dette forumet før du bestemte deg for å angripe det? Nå er jeg sikkert den eneste her som ikke har googlet yokohamafender (ennå), men de fleste her har notert ned klart og tydelig hvor mye vi har gått (kremt) NED, enten i kilo eller i cm. Så når du som tidligere toppidrettsutøver (noe som vel heller ikke er spesielt sunt i lengden) med diabetes er innom her og er sint, oppnår du vel egentlig bare en generell irritasjon og litt belæring fra mennesker med litt mer kunnskap og erfaring innenfor dette enn du selv har.

At vi skal få slippe å høre mer fra deg - vel, den der bestemmer du selv.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 16:09   #49
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Nå synes jeg dette gikk litt over stokk og stein. Vedkommende som startet innlegget har da ikke gått til personlig angrep på noen, men forsøkt å komme med informasjon så godt han kan.
Derimot svares det av mange med personlige angrep.
Kan vi ikke holde oss til sak og ikke person? Det blir litt i overkant dette syns jeg.
Eller har jeg gått glipp av overtramp fra denne personen som hjemler de sterke personlige angrep?

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 16:13   #50
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Det var da voldsomt . Tenker du er MYYYYYYYYE flinkere en legen min som faktisk anbefalte meg å gå på denne dietten. Og hva er det for tøv om at man mangler karbohydrater.? Vi mangler da ikke det?? Ser da bare til at vi får dem gjennom grønnsaker isteden for potet, ris,pasta og mel. Desusten holder vi oss unna sukker.

Du er klar over at vi ikke kutter ut katbohydrater,?? vi forminsker inntaket av dem

lenge leve uvitenheten. Toppidrettsfolk til tross

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no