Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-11, 11:30   #76
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Noen marsstartere her?

HER vil jeg også være !

Startet 7 mars og fem kilo er forsvunnet. Jeg forventer IKKE at det fortsetter i denne farten, nei. Det aller beste ved denne kuren er at sukkersuget er forsvunnet. Det er verdt ALT ! Og så føler jeg meg generelt bedre i kroppen min. Energien er kommet tilbake.

Men jeg er IKKE flink til å sjekke hva jeg får i meg av fett og proteiner. Jeg syns den der diett.no er så FÆL ! Får vibber fra mattetimene på videregående ! Og så krever det at jeg veier maten min og ikke tar det bare på 'gefülen'. da blir det stress for meg. men kanskje jeg rett og slett skal prøve det fra neste uke. Jeg har en følelse av at det liksom kommer til å gå OPPOVER nå når jeg skal veie meg om en snau uke.

Lykke til oss marsstartere !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:17   #77
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har begynt å legge litt på meg. Det eneste jeg kan tenke på som er nytt i kosten, er at jeg har hatt noen rømme og fløtesauser til middag. Lurer på om jeg skal droppe det en stund jeg.....
Drikker jo litt pepsi max.... men det hadde ikke noe innvirkning forrige gang jeg gikk på lavkarbo, så tror jeg prøver det først. Har lott problemer med magen i dag og, kan det ha litt å si for vektøkninga tro?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:41   #78
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

Har du testet med stix om du er i ketose?
Jeg kuttet ALT av kh fra første dag og testet positivt på ketose neste dag allerede. Jeg antar at det betyr mye å telle karbohydratene. Jeg logger på Diett.no nå i begynnelsen bare for å komme inn i det.
Uansett, så flink som du er til å trene kommer det til å gi resultater. Ikke gi opp

Ja, jeg har testet positiv for ketose
Når jeg er i ketose, behøver jeg så tælle kh ?? - altså jeg skal selvfølgelig ikke indtage flere end jeg gør nu - men det må vel betyde jeg ikke spiser for mange når jeg er i ketose og den er lilla tænker jeg..


Nej nej, jeg holder fast - tror på dette er vejen frem, en livsstilsomlægning jeg kan LEVE med - for reste af mit liv.
Har prøvet DDV 3 gange - men sådan kan jeg ikke leve.

Alle omkring taber sig - ældste datter vejer sig ikke, men er tydeligt at se på hende (hun vil gerne tabe de 3 kg alle kvinder vil ) - mellemste datter har tabt 7 kg, og manden har tabt 2,5 - så jeg ser jo det kan lade sig gøre .

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:11   #79
lottesinverden
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 82
lottesinverden er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg startet i går, mars begynner jo å nærme seg slutten, men det er fortsatt mars.

__________________
Startvekt: 76,7 kg (sommer 2010)
Nå: 64,5
Igjen til målet er nådd: 7,5 kg
Trening i mai: 180 min
lottesinverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (prøver meg på ketolyse) Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 18:55   #80
mirha
Juniormedlem
 
mirha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 16
mirha er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Første uke er gjennomført og vekta viser -3,5 kilo! Det er jeg kjempefornøyd med!!
Er ikke så sulten lenger, men litt svimmel og ukonsentrert. Men dette går bra ogv jeg er 100% motivert

__________________
Startvekt: 122,0kg Ønskevekt: 78kg


mirha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:47   #81
MaFa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 2
MaFa er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

HEI KJÆRE ALLE SAMMEN

Jeg er helt fersk med lavkarbo - begynte i går. HAr lest meg gjennom en del tråder her, og tenkte at denne ville jeg være en del av Jeg har allerede en del spørsmål.
1) Kaffe/te?
2) Hva med dagens middag? Kyllingfilet, ostegratinerte blommkål og fløtestuetsopp??????

Kommer til å være aktiv her
KLEM

MaFa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:35   #82
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Noen marsstartere her?

Høres gull ut for meg, MaFa. Du KAN jo sjekke på dette vederstyggelige diett.no, da

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:00   #83
Closeup
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Birkeland
Alder: 32
Innlegg: 1
Closeup er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Startet i dag Hadde en fantastisk middag av kyllingfilét i biter med soppstuing og seter rømme <3

Er litt urolig for dette, min største fristelse er nemelig chips....

ønsk meg lykke til!!!!

Closeup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:16   #84
Jeylo
Juniormedlem
 
Jeylo sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Alder: 57
Innlegg: 12
Jeylo er på en erverdig vei
Wink

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har tilbakelagt en uke nå på ketolyse, men må stå over veiingen enn så lenge. Helgen var nemlig full av fest og moro.
Prøvde å holde meg for det meste unna karboer, men det ble likevel en del, og så ble det en del vin da.

Så nå er det vann, vann, vann, og streng ketolysediett som gjelder. Og det går i grunnen veldig greit.
Håper jeg kan komme sterkere tilbake med fine veietall om en uke.

Mirha: Så flott resultat! Hurra for deg

Jeylo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:20   #85
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har holdt på i 3 uker nå, hadde håpet på litt bedre resultat, men har foreløpig bare prøvd å unngå ris, potet, brød osv. Ikke vært inne på diett.no (er sååå lei av å skrive etter å ha gått en million Grete Roede kurs), og ikke bestilt ketolyse-boka, men har 2 lavkarbo-kokebøker og en "spis deg sukkerfri" bok. Spiser bare mat fra oppskrifter jeg har funnet i disse bøkene og lchf-bloggen. Har veiedag på onsdager, så hadde vært hyggelig å se en ny nedgang imorgen... skal gifte meg i september, så på et halvt år må jeg jo klare å få min nye livsstil til å fungere

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:43   #86
frøkenlilla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 9
frøkenlilla er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

jeg slenger meg på her jeg er vel sånn 2 uker siden jeg begynte, men vekten siden forrige mandag har økt med 1 kg... mulig utskeielse i helgen har skylden for det...

er helt fersk på dette! så trenger all kunnskap jeg kan få!

hvordan gjør dere det med veiing? morgen eller kveld? fast ukedag osv....

prøver å kutte ut pepsi max nå...kan fint drikke 1,5 liter om dagen... men skal begrense til helgen og håper det virker! sliter mest på jobb, drikker bare kaffe og te der. men vann hjemme går flott nå
noen som vet ang suketter??? elsker det og har veldig masse i teen min!

__________________


frøkenlilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 00:25   #87
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Closeup, her.

Startet i dag Hadde en fantastisk middag av kyllingfilét i biter med soppstuing og seter rømme <3

Er litt urolig for dette, min største fristelse er nemelig chips....

ønsk meg lykke til!!!!

Du kan lage deilige 'chips' i stekeovn eller mikro. Små terninger med ost og stek i noen minutter til de blir gyldne og sprø ! Mmmmmm . . . !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 07:37   #88
MaFa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 2
MaFa er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Høres gull ut for meg, MaFa. Du KAN jo sjekke på dette vederstyggelige diett.no, da

Diett.no ja...visste ikke om den siden - da skal jeg se der

MaFa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 08:31   #89
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av frøkenlilla, her.

jeg slenger meg på her jeg er vel sånn 2 uker siden jeg begynte, men vekten siden forrige mandag har økt med 1 kg... mulig utskeielse i helgen har skylden for det...

er helt fersk på dette! så trenger all kunnskap jeg kan få!

hvordan gjør dere det med veiing? morgen eller kveld? fast ukedag osv....

prøver å kutte ut pepsi max nå...kan fint drikke 1,5 liter om dagen... men skal begrense til helgen og håper det virker! sliter mest på jobb, drikker bare kaffe og te der. men vann hjemme går flott nå
noen som vet ang suketter??? elsker det og har veldig masse i teen min!

Tror vanlige suketter inneholder søtningsstoff som gir deg blodsukkerstigning. Det er masse lesestoff om dette med feil og riktig kunstige søtningsstoffer rundt på forumet. Les og lær
Jeg har kjøpt sukrin på helsekosten til de få gangene jeg trenger søtningsstoff

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:58   #90
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Tips til dere som tar dere en fest i ny og ne; polet har egne lister over rød- og hvitvin for diabetikere. Har selv kjøpt mouserende hvitvin med under 1gr sukker pr 100ml.
Lista fra diabetes.no ligger her

Og for de som kunne tenke seg en oversikt over de forskjellige søtstoffene, så har også diabetes.no skrevet endel om det her med blant annet en fin oversikt over hva de forskjellige søtstoffene inneholder og om de påvirker blodsukkeret eller ei

Ellers fikk jeg meg en hyggelig overraskelse i dag på vekta. Etter nå to dager hvor jeg har prøvd å holde meg unna diverse søtmidler så har jeg tissa enormt mye. Vekta viser nå 1 kg mindre enn for 2 dager siden.
Tror jeg kan konkludere med at endel søtstoffer holder vannet tilbake i kroppen, så da skal jeg være litt mer forsiktig heretter. Forbeholde det til helgene i alle fall, noe sjokolade må jeg ha også

  Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:05   #91
Tempest
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 58
Tempest er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Veidag etter 2 uker i ketose:
-0,8kg siste uke, -3,6kg totalt
Magemål -2 cm siste uke

Mindre vektnedgang, så eg er glad eg begynte å måle livvidde i tillegg. Hadde ei litt uheldig hotellhelg med mykje salt snacks. Usikker på om eg var ute av ketose, men er iallefall i ketose no.

Skal på guttetur dinna helga, så då spørs det om det ikkje blir ein aldri så liten "planlagt" sprekk, men så kjem mange gode veker utan spesiellt "vanskelege" helger.

Trur nesten det funkar det her eg

Tempest er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:08   #92
Tempest
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 58
Tempest er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av frøkenlilla, her.

hvordan gjør dere det med veiing? morgen eller kveld? fast ukedag osv....

Fast veiedag (min er onsdag), og alltid om morgonen før frukost.

Tempest er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:00   #93
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

Lurer på om jeg skal bli med litt her - er på en måte marsstarter nå...

Begynte egentlig på ketolyse i januar, men datt av etter noen uker og kom meg ikke i gang igjen før nå på lørdag

Men nå er jeg i hvert fall veldig motivert! Lykke til, alle sammen!

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 14:34   #94
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Nå er det bare 1 dag igjen til jeg begynner Masse tanker som er ute å går nå ja, etter å ha lest intenst om dette med ketolyse siden fredag. Boken fra Torkil kom i dag, og jeg bruker eksempelmenyen hans den første uken. Vi skal handle inn i kveld (vi handler kun 1 gang i uka, og da for 7 dager) skal si den lista ble lang! hehe men sånt hører vel med i en slik oppstart. Handler jo inn til en ny livsstil
Men er det noen som vet hvor jeg får tak i soyaprotein? skal bake soyabrød shø, og vi skal handle på rema 1000.. finnes det der?

Stix kom også i posten i dag, så jeg begynner å teste allerede i morgen jeg

I dag er min siste diettfrie dag, så i kveld skal jeg, mannen og guttungen kose oss med mye godt jeg fra i morgen ikke lengere kan spise eller drikke

Jeg gleder meg til i morgen! hihi

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:32   #95
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Min tredje dag på ketolysekuren og jeg tisset på stix idag og den ga utslag

Også kunne jeg heller ikke dy meg, jeg bare måtte ta en titt på vekta idag tidlig og den viste -0.9 kg allerede bare etter to dager! Det må jeg virkelig si..

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:33   #96
ram72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
ram72 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Inne i fjerde dagen på kuren nå. De første par dagene var jeg nesten konstant sulten. Men heldigvis har dette gitt seg fullstendig. Har til og med trappet ned til tre måltider. Ikke fordi jeg aktivt har gått inn for det, men matlysten og behovet er ikke lenger så stort.

Fortsatt sliter jeg litt med å få i meg nok fett. Noen som har noen lure tips?

__________________


ram72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:20   #97
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

hmm nå er jeg ingen ekspert, men vil ikke et ekstra mellommåltid med f.eks bacon krisp hjelpe på om du får i deg for lite fett? Hvordan vet man egentlig at man får for lite?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:22   #98
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Men er det noen som vet hvor jeg får tak i soyaprotein? skal bake soyabrød shø, og vi skal handle på rema 1000.. finnes det der?

Helsekostbutikker, noen Meny-butikker og ketolyse.no. Tviler på at de har det på Rema 1000.

Lykke til med oppstarten i morgen!

Opprinnelig lagt inn av ram72, her.

Fortsatt sliter jeg litt med å få i meg nok fett. Noen som har noen lure tips?

Har du prøvd Cocosa, f.eks. i kaffe eller te?

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 19:03   #99
lottesinverden
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 82
lottesinverden er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg hadde min første sprekk i dag, det er jo fortsatt så tidlig for meg i dette kostholdet, og regner med at det tar litt tid å komme seg inn i dette. Jeg var ikke noe sulten i dag tidlig, og spiste ikke frokost, så da ble hele dagen litt rar matmessig, og på vei hjem fra trening kjøpte jeg tortellini

__________________
Startvekt: 76,7 kg (sommer 2010)
Nå: 64,5
Igjen til målet er nådd: 7,5 kg
Trening i mai: 180 min
lottesinverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (prøver meg på ketolyse) Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:10   #100
ram72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
ram72 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Takk for tips til å få i seg mer fett. Skal prøve det ut :-)

__________________


ram72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no