Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stans i vektap

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-11, 23:51   #1
Husmusa
Medlem
 
Husmusa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: På jæren
Alder: 53
Innlegg: 53
Husmusa er ny på veien
Smile

Stans i vektap

Etter 8 uker på lavkarbo har jeg mista 9 kilo og gått inn hele 18 cm på magen, nå virker det som om vektapet har sagnert, jeg VET jeg har lest om dette et sted, men finner det ikke igjen, noe med endring av kosthold...Noen som kan hjelpe meg `????

Jeg stresser ikke, la nå det være sagt. for jeg er strååålende fornøyd...
La meg fortelle litt om meg og MIN lavkarbolivstil..... Hele uka rumdt spises det lavkarbo, trøkker i meg alt av kjøtt, fisk, fugl og grønnsaker som gror over jorden.....Når fredagen kommer....da..... jeg har en last og det er ØL, jeg bare elsker PILS......

Fredag og lørdag er liksom sånn kose deg dag, maten er jeg konsekvent på, men bryter ut med øl, og tro meg, hver eneste lørdag og søndag er jeg i KETOSE, var til og med ute på byen forrige lørdag, og det var ikke få halvlitere det ble konsumert, men likefullt i Ketose søndag kveld....... SELVSAGT vet jeg at forbrenningen går senere, men like fullt, er iallefall jeg i ketose......Og for meg er det VIKTIG da jeg vet at kroppen forbrenner om noe en seinere ......

MEN - nå ( fortsatte r jeg i ketose ) men vekten har stagnert, noe jeg egentlig har venta på, men jeg mener jeg leste et sted at da bør kanskje kostholdet endres ???? eller har jeg drømt ? noen som kan hjelpe ?????


GO klem fra en VELDIG mye lettere Husmus

__________________
Klem Husmusa
siden 12-01-11


Min Hverdag
Husmusa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 00:06   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Stans i vektap.....

Ærlig talt... Du har vel vært her inne lenge nok til å forstå selv at det er overdrevent inntak av øl i helgene som nå stanser vektnedgangen din... det hjelper ikke om du leser til øyet blir vått om stagnasjon i vektnedgang så lenge du drikker "ikke få halvlitere"... og dermed ikke lever særlig lavkarbo. Det er mye kalorier og ikke minst KARBOHYDRATER i øl, nå vet ikke jeg når du har målt for å sjekke om du er i ketose - men det kan være andre grunner til at du får utslag enn at du forbrenner fett... som feks at du forbrenner alkohol. Karboinntaket i helgene vil øke insulinproduksjonen og dermed også fettlagringen - så spiser du fettrikt sammen med stort ølinntak... vel you do the math

Kutt ølet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 00:14   #3
Husmusa
Medlem
 
Husmusa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: På jæren
Alder: 53
Innlegg: 53
Husmusa er ny på veien

Sv: Stans i vektap.....

oioioi det var da IKKE SLIK ment da....... Men jeg spurte........OM jeg nå burde skifte kosthold.... Jeg drikker ikke såååååååååå mye som en kunne tro du svarte på da jeg måler på Ketonstix hver eneste kveld..... et par timer etter hvert måltid -.-..CA 22:00 - 23:00, men ja jeg elsker pils...... Inrømmer det.SOm jeg skrev, jeg er IKKE misfornøyd så øangt, har lest om dem som har gått ned x antall mere en meg på lik antall uker, jeg går ned, om det går tregere er OK...JEG spør om jeg NÅ trenger å endre kosthold...... Kunne du svare på det ?

__________________
Klem Husmusa
siden 12-01-11


Min Hverdag
Husmusa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 00:35   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Arrow

Sv: Stans i vektap.....

Opprinnelig lagt inn av Husmusa, her.

oioioi det var da IKKE SLIK ment da....... Men jeg spurte........OM jeg nå burde skifte kosthold.... Jeg drikker ikke såååååååååå mye som en kunne tro du svarte på da jeg måler på Ketonstix hver eneste kveld..... et par timer etter hvert måltid -.-..CA 22:00 - 23:00, men ja jeg elsker pils...... Inrømmer det.SOm jeg skrev, jeg er IKKE misfornøyd så øangt, har lest om dem som har gått ned x antall mere en meg på lik antall uker, jeg går ned, om det går tregere er OK...JEG spør om jeg NÅ trenger å endre kosthold...... Kunne du svare på det ?

Det har ingen betydning hvilket lavkarbo-kosthold du velger så lenge du fortsetter å drikke øl hver helg. Dette inntaket vil uansett hvordan du vrir og vender på det være avgjørende for vekttapet ditt. Går det for sakte etter din mening - er det å kutte ølet en mer effektiv handling enn å bruke tid på å sette seg inn i et nytt kosthold

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 01:13   #5
Husmusa
Medlem
 
Husmusa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: På jæren
Alder: 53
Innlegg: 53
Husmusa er ny på veien

Sv: Stans i vektap.....

...men det GÅR ikke sakte..... jeg synes det går FORT...veldig fort...jeg vet OG at når det stopper opp på vekta kan det ha noe med kostholdet...... At dette må endres...kunne du svare på det eller ? skjønnerdu henger deg opp i øl, men jeg gjør ikke det, jeg går ned og trives.....skjønner ?

__________________
Klem Husmusa
siden 12-01-11


Min Hverdag
Husmusa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 08:10   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Stans i vektap.....

øl inngår ikke i kostholdet det da mener du? Du skrev jo at det hadde stoppet opp??

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 08:45   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stans i vektap …

Hehe, hva lurer du på da? Du har jo vært kjempeheldig, når du har gått ned nesten en kilo i uka, tross at du har drukket øl, for én halvliter inneholder omtrent en dagsrasjon karbohydrater i.f. Ketolyse. Men det er ikke nødvendigvis sånn at kroppen responderer likt hele tiden, at du har tålt det så langt, betyr ikke at du kommer til å gjøre det i framtida.
Men nå sier du ingenting om hvor lenge du har stått stille, da. Så om det funker for deg, så må du jo bare fortsette, men vær klar over at det er KJEMPEstress for kroppen å skulle få fyllt opp glukogenlagrene kanskje en til to dager i uka når den så vidt har fått vendt seg til ren fettforbrenning. Ketosticksene beviser ingenting, du kan ha ketoner i urinen uten å være i ketose, faktisk. Og alkohol blir til ketoner, og så tar det oftest en dag eller to før man ramler ut av ketose også.
Ingen pekefingre, bare fakta!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 08:51   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Stans i vektap …

Har du forsøkt lavkarboøl?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 08:54   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stans i vektap …

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har du forsøkt lavkarboøl?

Om man virkelig liker øl, så (og dette er bare en antagelse ut fra egne erfaringer) er lite-øl en dårlig unnskyldning av en erstatning. Tyvärr ...!
Altså, men venner seg. Typ to år etter man sist inntok en ekte halvliter!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 08:56   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stans i vektap …

9 kilo på 8 uker........................................ OAW andre hadde jo overlykkelige. Øl kan du se på som flytende brød, vil du gå ned enda fortere enn du har gjort bør du kutte ut øl den ene dagen og faktisk bare ha en dag med oppkarbing og gjeren begrenset til x - antall timer, så får du nok fortgang på vekta di igjen. Men du har faktisk gått ned 1,1, kg i snitt pr. uke og det er jo bra. Greit at det stopper litt opp også, husk at huden skal jo også følge med, så stopper du litt, får huden tenkt seg om og følger etter. Ellers kan du bli ganske så slapp i fisken. Så min konklusjon er at du bør revurdere øl/pils inntaket tl kun 1 dag/kveld i uka.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 08:57   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Stans i vektap …

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om man virkelig liker øl, så (og dette er bare en antagelse ut fra egne erfaringer) er lite-øl en dårlig unnskyldning av en erstatning. Tyvärr ...!
Altså, men venner seg. Typ to år etter man sist inntok en ekte halvliter!

Er vel gjerne slik med erstatninger ja...
Selv er jeg overhode ikke et øl-menneske, er år siden sist jeg drakk øl, så min kompetanse på øl og smak er lik nothing igrunn

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 09:26   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stans i vektap …

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er vel gjerne slik med erstatninger ja...
Selv er jeg overhode ikke et øl-menneske, er år siden sist jeg drakk øl, så min kompetanse på øl og smak er lik nothing igrunn

Jeg var kjempeglad i øl, og etterhvert da jeg la om, så skjønte jeg at jeg måtte kutte det helt ut. Husker jeg ble nesten litt fornærma da min daværende kjæreste kom med en sixpack Hansa Ultra til meg, som jeg nesten spytta ut. Var detta øl? Jeg elsker jo litt mørkt og smakfullt øl, og ble kjempeskuffa, og fra da ble det rødvin. Nå kan jeg drikke enkelte Lite-typer og synes det smaker helt greit, men det er jo fordi jeg ikke har smakt "ekte" øl på år og dag.
Men sist jeg drakk øl, det var EN bayer i Berlin i 2007, og dagen etter det var den eneste av fjorten dager på fylla at jeg var så fyllesjuk at jeg ikke kom meg ut av senga. Sukk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:32   #13
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Stans i vektap …

Hei husmusa Jeg kan bare snakke for meg selv, men når min vekt stagnerte i noen måneder så var det bare en ting som satte fart på sakene igjen: kutte meieriprodukter. Jeg spiser fortsatt 2ss Cottage cheese hver dag, men det ser ikke ut til å ha noe å si. Fløte og annen ost kan jeg ikke spise, da går jeg opp til neste dag. Smør telles ikke forresten, peis på! Det kan jo være verdt et forsøk? Ellers er det mange som ikke kan spise så mye kunstig søtning uten at vekta stagnerer. Jeg er heldigvis ikke en av dem

En annen ting som kan være lurt er å legge inn alt du spiser på diett.no i noen dager, da er det mange som får en ahaopplevelse Lykke til videre! (Selv om jeg synes at øl er ugh )

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 11:47   #14
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Stans i vektap …

HEI Husmus Jeg kan også bare snakke for meg selv, men øl stopper vektnedgangen min i 4-5 dager ihvertfall... Og da fant jeg ut at øl en gang i uka ikke fungerte fordi det stoppet opp nesten helt til neste helg igjen.

Men i startfasen gikk det helt fint med litt alkohol, jeg gikk ned da. Men etter et par måneder gikk det ikke lenger, måtte kutte ut alkohol helt, og da løsna det igjen.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 12:47   #15
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Stans i vektap

Hvor lenge har vekten stått stille da? Det virker ikke som det er snakk om så veldig lang tid? I så fall kan du jo bare avvente et par-tre uker. Hvis det løsner, så kan du jo bare fortsette slik du har gjort til nå, siden det ser ut til å ha funket bra...

Foresten: Min samboer LIKER øl. Og hun har ingenting imot lavkarboøl.

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rumpe og lår … Tiformye! Spørsmål og svar 13 01-03-11 20:51
FULL stans! Sunda Ketolysekuren 39 04-02-11 17:38
RAW FOOD - gir det vektap? SunnhetMedSirrup Andre dietter 9 12-08-09 15:25
En uke, og ned … *Embla* Ketolysekuren 11 07-11-07 16:03
Hva er realistisk vektap? Melania Lavkarbo generelt 6 08-03-06 18:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no